Liikenteessä ärsyttää:

abc

DNF
Jostain syystä mua ärsyttää, kun jotkut vilkuttaa vasemmalle koko ohituksen ajan. Aikovatko he - saatana - kääntyä vasemmalle keskellä suoraa käyttäen vastaantulijoiden kaistaa ryhmittäytymiseen?

DFiaA

I told you so
VJR sanoi:
Jostain syystä mua ärsyttää, kun jotkut vilkuttaa vasemmalle koko ohituksen ajan. Aikovatko he - saatana - kääntyä vasemmalle keskellä suoraa käyttäen vastaantulijoiden kaistaa ryhmittäytymiseen?
Jep. Tai sitten ohituskaistalla vilkuttavat vasemmalle, vaikkeivät minnekkään ole kääntymässä.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
NotShee sanoi:
Eikös tuommoinen hieman satu, jos ehtii hidastua Jonkin verran ja ajat sitä päin sataakahtakymppiä? :eek!:

Varmaan sattuu jos osuu sopivasti. Ei oo vielä osunut. Useimmiten on kuitenkin mennyt ohi ja seuraavaks eniten kopsahtanut kypärään.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Ferrari 4ever sanoi:
Kummilla oli vastaava tilanne oman moottoripyöränsä kanssa. Osuma tuli ja suistui miltei ojaan. Ei jättänyt tilannetta kuitenkaan siihen vaan ajoi auton kiinni ja sanoi ilmoittavansa poliisille päälleajosta, jos kuljettaja ei pyydä anteeksi. Sai haluamansa "vilpittömän" anteeksipyyntönsä. :D
Kumma juttu muuten. Mäkään en ole millään lailla paha tai edes pelottava, mutta silti esim. viime kesänä yks kiinni ajamani ja puhuttelemani ukko lukittautui autoon ja huuteli vähän raotetun ikkunan välistä ja laittoi lopuksi VAIMONSA ulos autosta pyytämään anteeksi. :D

PeePee

Team 107
Sijainti
Kiertoradalla
Hepä vallan raivostuttavat, jotka liittyessään moottoritielle ajavat sen liittymiskaistan matkan noin kuuttakymppiä. Tällaisten kuljettajien takaa onkin sitten mukava itse lähteä kiihdyttämään ja liittymään 120 km/h vauhtia etenevään liikenteeseen! :jaska:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Thunder sanoi:
Ehkä he vaan haistelivat persettä ja katsoivat, että annatko tilaa ja HAA, siinä on R&K ilmielävänä, tuli sitten selville virtuaalinen henkilöllisyytesi tosielämässä? :rolleyes:
Tarkottaaks tää sitä, että mun kannattaa ottaa se "Olen F1-forumin nimimerkki Runar ja Kyllikki"-teksti pois kypärästä? :confused:

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kumma juttu muuten. Mäkään en ole millään lailla paha tai edes pelottava, mutta silti esim. viime kesänä yks kiinni ajamani ja puhuttelemani ukko lukittautui autoon ja huuteli vähän raotetun ikkunan välistä ja laittoi lopuksi VAIMONSA ulos autosta pyytämään anteeksi. :D
Yks frendi tekee tuota polkupyörällä jatkuvasti. Paskahousuja tuntuvat olevan useimmat liikenteessä peltipurkkiensa sisällä öykkäröivät.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
PeePee sanoi:
Hepä vallan raivostuttavat, jotka liittyessään moottoritielle ajavat sen liittymiskaistan matkan noin kuuttakymppiä. Tällaisten kuljettajien takaa onkin sitten mukava itse lähteä kiihdyttämään ja liittymään 120 km/h vauhtia etenevään liikenteeseen! :jaska:
Totta. Tyypit keskittyy enemmän olkapään ylitse taakse kyttäämiseen kuin nopeuden kiihdyttämiseen ja sit on kaikki takana tulevat ihan kusessa kun pitäs päästä moottoritielle.

Tolerantti

Well-known member
VJR sanoi:
Itse asiassa noin pitäisikin tehdä, kunhan sitten myös muistaa vilkuttaa itsensä takaisin omalle kaistalle. Miksi? Vastaantulija ymmärtää, etenkin pimeällä, että nyt se on rinnalla ja nyt se palasi omalle kaistalleen.

Tolerantti

Well-known member
Runar ja Kyllikki sanoi:
Totta. Tyypit keskittyy enemmän olkapään ylitse taakse kyttäämiseen kuin nopeuden kiihdyttämiseen ja sit on kaikki takana tulevat ihan kusessa kun pitäs päästä moottoritielle.
Totta, niin totta. Tästä onkin jo tässäkin otsikossa ylempänä avauduttu. Itse olen nimennyt ko. ihmistyypin termillä 'kiihdytyskaistakädetön'.

DFiaA

I told you so
Tolerantti sanoi:
Itse asiassa noin pitäisikin tehdä, kunhan sitten myös muistaa vilkuttaa itsensä takaisin omalle kaistalle. Miksi? Vastaantulija ymmärtää, etenkin pimeällä, että nyt se on rinnalla ja nyt se palasi omalle kaistalleen.
Mutta silloin vastaantulija luulee että aiot kääntyä, ja läheltä piti tilanteessa saattaa väistää väärään suuntaan

Tolerantti

Well-known member
Toki sen noinkin voi käsittää. Tosin en muista kääntyneeni koskaan vasemmalle niin, että ohituksenomaisesti menisin toisten rinnalle.

Sanoosin kuitenkin, että vastaantulija havainnoi paremmin, että nyt vastaantulevat autot ovat peräkkäin, nyt ne ovat rinnakkain ja nyt näyttää palaavan takaisin omalle kaistalle. Vilkuttelusta koko ajan lankeaa hyötyä näin:

- ETENKIN pimeällä vastaantulija älyää, että nyt siellä on ohitusakti (tai muu härö) käynnissä
- nyt se on minun kaistalla, ja a) ei tarvi hiljentää b) nosto kaasulta c) paniikkijarrutus/väistö
- no nyt se näyttäisi palaavan, ja a) ei tarvi hiljentää b) nosto kaasulta c) paniikkijarrutus/väistö

Osasinkohan nyt selittää? :dunno:

Hurmurisija

Well-known member
SamiJ sanoi:
- "Kiireiset" törpöt, jotka luulevat säästävänsä hirmuisesti aikaa ohittelemalla letkassa autoja yksi kerrallaan, vieläpä suht vaarallisella tavalla.
Tuo on just tota, kun ei uskalleta painaa sitä kaasua. Itsehän olen ajanut kortin opetusluvalla ja isukki entisenä ammattiautoilijana painotti sitä, että ohituksen on tapahduttava päättäväisesti. Niinpä ohittelen nykyään reilulla nopeudella yleensä kerralla koko jonon. Ei saa jäädä nysväämään.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Hurmurisija sanoi:
Tuo on just tota, kun ei uskalleta painaa sitä kaasua. Itsehän olen ajanut kortin opetusluvalla ja isukki entisenä ammattiautoilijana painotti sitä, että ohituksen on tapahduttava päättäväisesti. Niinpä ohittelen nykyään reilulla nopeudella yleensä kerralla koko jonon. Ei saa jäädä nysväämään.

Hmm...melko hurjasti kierroksia noin kylmällä koneella.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Tolerantti sanoi:
Sanoosin kuitenkin, että vastaantulija havainnoi paremmin, että nyt vastaantulevat autot ovat peräkkäin, nyt ne ovat rinnakkain ja nyt näyttää palaavan takaisin omalle kaistalle.
Öö.. no jos vastaantulija ei oletusarvoisesti näe onko autot peräkkäin vai vierekkäin niin eikös se vilkuttava auto tällöin voi olla myöskin perässä omalla kaistallaan kääntymässä vasempaan?

Observer

Well-known member
Ei minua mikään ärsytä. On syytä katsella peiliin jos alkaa liikenteessä ärsyttämään, se on heikkoutta. En siis lähde kostamaan tai muuten jahtaamaan jos joku törttöilee.

Tolerantti

Well-known member
Ylen Sankia Priha sanoi:
Öö.. no jos vastaantulija ei oletusarvoisesti näe onko autot peräkkäin vai vierekkäin niin eikös se vilkuttava auto tällöin voi olla myöskin perässä omalla kaistallaan kääntymässä vasempaan?
Voi toki ollakin. Siltikin vilkuttelusta on hyötyä, ei ainakaan haittaa. Perustavoite kun on, että olkoonpa käynnissä ohitus tai käännös, vastaantulija paremmin älyää, onko yhteentörmäys lähellä vai ei.

Pimeällä ei välttämättä ole mitenkään helppo havaita, ovatko vastaantulijat peräkkäin vai onko siellä joku tai jotkut rinnalla. Kaarre hämää kummasti.

Tolerantti

Well-known member
Runar ja Kyllikki sanoi:
Hmm...melko hurjasti kierroksia noin kylmällä koneella.
Niin, tuo ongelma koskettaa vain meitä peruskinnereillä autoilevia. Tosiautoissahan tuossa nopeudessa ja kierroksilla vasta vaihdetaan kolmoselle.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Observer sanoi:
Ei minua mikään ärsytä. On syytä katsella peiliin jos alkaa liikenteessä ärsyttämään, se on heikkoutta. En siis lähde kostamaan tai muuten jahtaamaan jos joku törttöilee.
No joo, jos viittaat tohon mun kommenttiin, niin siitä sai ehkä vähän väärän kuvan. Frendini ajaa työmatkansa polkupyörällä kesät talvet, eikä teiden kunnossapito aina ulotu Helsingissä pyöräteille; niinpä hän joutuu toisinaan polkemaan autoteiden reunassa, minkä johdosta tietty porukka ärsyyntyy ja haluaa häiritä polkupyöräilijöitä. Seuraavissa liikennevaloissa istutaan sitten yleensä paskat housuissa, jos polkupyöräilijä tulee kysymään, onko jotain ongelmaa.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Observer sanoi:
Oli oikein pakko kurkata ignoren taakse kun Obsun kommentti tässä asiassa kiinnosti.
Tuuppa sanomaan, että se on omaa heikkoutta ja on syytä katsoa peiliin jos alkaa ärsyttää esim. päähän heitetty juomatölkki sen jälkeen kun on ensin yritetty kiilata, kun olet kokenut tollasen tilanteen edes kerran. Saatikka useemman kerran. Ja tuu sanomaan, että ET mene puhuttelemaan yksilöä joka heittää sua tölkillä päähän sitten kun olet kokenut moisen.
Tien päällä liikkuu ihan oikeesti joitain sairaita yksilöitä, joille ilmeisesti joku motoristi on joskus tehnyt jotain ja sitä sitten kostavat kaikille kaksipyöräisillä liikkuville. Salon seudullahan saatiin toissakesänä kiinni sellainen joka oli heittänyt vastaantulevia, tosin siinä tapauksessa autoja, täysillä juomapulloilla. Obsun logiikan mukaan se oli siis niide vastaantulijoiden oma vika kun pullolla heittäminen harmitti niin paljon, että ottivat riehujan kiinni.