Liikenteessä ärsyttää:

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Ihmiset jotka käyttää bussipysäkkejä kiihdytyskaistoina, ilmeisen suosittua tässä Hyvinkään nurkilla ainakin vanhalla kolmostiellä ja Hanko - Porvoo tiellä. Motarilla, ja muutenkin, oon huomannu sen että omalla nissan -92 skylinellä (vai oliko se sittenkin sunny?) saa ohitella ihan rauhassa mutta auta armias jos alla on joku saksalainen "laatuauto" niin rupeaa löytymään niitä "perkele tollanen nuori juippihan ei minua ohita"- tapauksia.
 
Viimeksi muokattu:

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Itseä ärsyttää ne, jotka eivät voi käyttää vilkkua kuin vasta viimeisellä mahdollisella hetkellä. Esimerkkinä tilanne, jossa olet kääntymässä vasemmalle ja odotat vastakkaiselta kaistalta tulevaa autoa ennen kääntymistä. Viisi metriä ennen risteystä tämä toiseen suuntaan menevä päättääkin näyttää vilkkua ja kääntyy. Jos tällainen hahmo olisi näyttänyt vilkkua ajoissa, olisin ehtinyt ajaa tämän editse ja säästää ainakin viisi sekuntia odottelua risteyksessä :alppu: Itsehän pyrin näyttämään vilkkua aina riittävän aikaisin.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
lfb sanoi:
Itseä ärsyttää ne, jotka eivät voi käyttää vilkkua kuin vasta viimeisellä mahdollisella hetkellä. Esimerkkinä tilanne, jossa olet kääntymässä vasemmalle ja odotat vastakkaiselta kaistalta tulevaa autoa ennen kääntymistä. Viisi metriä ennen risteystä tämä toiseen suuntaan menevä päättääkin näyttää vilkkua ja kääntyy. Jos tällainen hahmo olisi näyttänyt vilkkua ajoissa, olisin ehtinyt ajaa tämän editse ja säästää ainakin viisi sekuntia odottelua risteyksessä :alppu: Itsehän pyrin näyttämään vilkkua aina riittävän aikaisin.
Juu.. monet painaa ensin jarrua ja sit vasta vilkkua.. Kysynpä vaan että mitä merkitystä sillä vilkulla enää siinä vaiheessa on?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
nyt on taas kesän tullen alkanu vituttaan ja ärsyttään mopopojat ja skootterilla menevät kakarat...
keskellä yötä, ilman valoja, milloin puistoissa, kävelyteillä ja millon punasiapäin...
onneks noita ei hirveesti ole täällä liikenteessä, mut nytkin vkloppuna "kolmen kopla" tuli vastaan punasia päin, 2 päällä per skootteri ja ilman valoja ja kypäriä keskellä yötä :nope:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Absolut sanoi:
Siis hetkinen; sua ärsyttää liikenteessä ne, jotka ajaa rajoitusten mukaan? Eli olisi parempi ajaa välillä "alinopeutta", välillä ylinopeutta?

Mä oon aika varma nyt että joko Micra tai sie - mahdollisesti molemmat - ette todellakaan ole tieliikennekelpoisia, ja olisi aika iso palvelus kaikille jos sen itsekin myöntäisit....
En myönnä. Vaan sanon, että 80km/h ja 100km/h on aika iso nopeusero mutta rajoitus on aina vaan joko tai. On monta 80km/h paikkaa jotka on turvallisempia ajaa lujempaa kuin moni 100km/h paikka. Hyvin voisi olla 90km/h rajoitus kun ne kuitenkin on perseestä. Ei se rajoituksen lukema ole mikään kiveenhakatto totuus jouhevimmasta ja turvallisimmasta nopeudesta. Hyvä ohje se kylläkin on.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
J.Heldenview sanoi:
En myönnä. Vaan sanon, että 80km/h ja 100km/h on aika iso nopeusero mutta rajoitus on aina vaan joko tai. On monta 80km/h paikkaa jotka on turvallisempia ajaa lujempaa kuin moni 100km/h paikka. Hyvin voisi olla 90km/h rajoitus kun ne kuitenkin on perseestä. Ei se rajoituksen lukema ole mikään kiveenhakatto totuus jouhevimmasta ja turvallisimmasta nopeudesta. Hyvä ohje se kylläkin on.
60km/h ja 80km/h skenaarioon toi saattaa ehkä pädetä.. mut pääsääntöisesti 100km/h on jo kyltit sellaisissa paikoissa, että ei niihin voisi 80km/h kylttejä edes ajatella. (puhun siis kesärajoituksista)
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Mä näytän nykyään heti keskisormee jos ei kunnioiteta suojatietä. Tossa Snellmanninkadullakin on menny ihan hänekseen koko homma. Viikolla ajo joku uranneiti Hondallaan melkein yli, laski ihan selvästi mielessään että pysähdyn keskelle tietä. En pysähtyny kun oli kuiva keli eikä muuta liikennettä. Siihen pysähty ja sai tuta kansainvälisen käsimerkin.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
KnowHow sanoi:
Mä näytän nykyään heti keskisormee jos ei kunnioiteta suojatietä. Tossa Snellmanninkadullakin on menny ihan hänekseen koko homma. Viikolla ajo joku uranneiti Hondallaan melkein yli, laski ihan selvästi mielessään että pysähdyn keskelle tietä. En pysähtyny kun oli kuiva keli eikä muuta liikennettä. Siihen pysähty ja sai tuta kansainvälisen käsimerkin.
mulla on sama tapa..

yhtenä päivänä pääsin jopa "keskustelemaan" yhden kevyttä liikennettä huomioimatta jättäneen vanhemman naisen kanssa. Tai tarkoitukseni oli keskustella, mutta sitten ko. rouva rupes syyttämään mua vaarallisesta ajosta (vaikka A. ajoin pyörätiellä, B. jarrutin varmuuden vuoksi ja C. auto kääntyi parkkipaikalle, eli oli väistämisvelvallinen).
Niin mulla vähän kiehahti siinä tilanteessa. Kehotin rouvaa menemään autokouluun. :D
 

jenan

Kääkkä
Liittynyt
8.7.2002
Viestit
5402
Hullut kaaharit, jotka ajelee punaisia päin ja muutenkin ties miten. Kesällä yhdessä kaupungissa meininki oli ihan hullua - autoja tuli joka risteyksessä joka suunnasta, vaikka niille paloi punaiset, eikä nopeuskaan mielettömän alhainen ollut [en tosin tiedä mikä oli rajoitus, mutta en usko että ihan satasta kuitenkaan]. [Vaikka ihan urpo liikennetiedoissa ja -taidoissa olenkin, ei ollut kyllä mielestäni sellainen tilanne, jossa tuo olisi edes ollut ymmärrettävää]. Hirveän hidasta oli liikkua, kun uskalsi mennä teiden yli vain kun autoja ei näkynyt mailla halmeilla. Eikä mulle nyt niin, kyllä minä pystyin odottelemaan, kun ei kummempaa kiirettä ollut, mutta hullua se meininki oli, en olisi ihmetellyt vaikka olisivat toisiaankin töyssäisseet.

[Nyt vielä kehtaa vähän valittaakin, parin kuukauden päästä pitäisi hypätä itse auton rattiin ja sitten voikin varmaan olla vähän hiljempaa :doubtful: Vaikka mä en kyllä itse asiassa taida olla kovin esimerkillinen jalankulkija saati pyöräilijäkään..]
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Änkeejät :nope: Tossa kun on pari päivää ajellut firman takavetoista painavaa pakettiautoa niin kyllä on idiootteja liikenteessä kun pitää tunkea aivan eteen ja alkaa jarruttaa. Eihän se moinen pakettiauto millään pysähtyisi jos tulisi ns. hätätilanne.
Kerran jouduin väistään vasemmalle kaistalle yhtä Urpoa, joka sulkuviivan kohdalla väkisin tunki konepellin alle ja jouduin sitten ajamaan suoraa vaikka tarkoitus oli kääntyä. :jaska:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Jacques sanoi:
60km/h ja 80km/h skenaarioon toi saattaa ehkä pädetä.. mut pääsääntöisesti 100km/h on jo kyltit sellaisissa paikoissa, että ei niihin voisi 80km/h kylttejä edes ajatella. (puhun siis kesärajoituksista)
80km/h merkit on paikoissa joissa on jo sattunut jotain. Vielä on joitain 100km/h kylätieristeyksiä jotka odottaa kolaria ja tutkintalautakuntaa suosittelemaan rajoituksen alentamista.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
onhan tämäkin kieltämättä taistelutahtoa nostava toikki joka löytyi myös googlen hakusanalla "tröpö". :D
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Terkkuja tien päältä. Juuri äsken kotiuduin, piti taas käydä pitämässä porukkaa hereillä ympäri Etelä-Suomen.
Sellaset tyypit kävi tänään taas kahteen otteeseen nyppimään, jotka tulee ihan perseeseen roikkumaan ja yrittää haastaa kisaan. En yleensä lähde kisaamaan. Tietäähän sen kokeilemattakin vähänkään järkeä käyttäen ettei perheautolla ole mitään jakoa prätkää vastaan. Tollasessa tilanteessa vedän reunaan, laitan vilkun oikealle ja näytän kädellä että mene ohi vaan. Olen mielestäni siis enemmän kohtelias kuin mikään kirjoittamatonkaan sääntö edellyttäisi.
Mitäs tekee nuo jotkut tröpöt sitten kun niille kohteliaasti antaa tietä? Joo..vetää ohi ihan jalkaa hipoen, kerran on jopa osunut. Ei millään voi suorittaa normaalia ohitusta vaan siihen täytyy sisällyttää ainakin vähän kiilausta.
Mikä huomiota herättävintä, niin yleensä nuo tyypit eivät ole mitään teinitunareita vaan ihan aikuisia _äijiä_ (naiset tuota ei tee, ei oikeestaan koskaan) Tyypillisesti kyseessä on harmaa tai punainen japanilainen keskihintaluokan perheauto, mutta myös ylemmän keskiluokan farmariautot ovat hyvin edustettuna tuossa joukossa. Toisinaan 'kiitokseksi' tilan antamisesta nämä omasta mielestään selvästikin maanteiden fiksuimmat ja parhaat kuskit toisinaan aloittaa vielä kostotoimet mm. heittämällä tupakantumppeja, hampurilaispapereita ja/tai tyhjiä juomatölkkejä tms. päin näköä.
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Kummilla oli vastaava tilanne oman moottoripyöränsä kanssa. Osuma tuli ja suistui miltei ojaan. Ei jättänyt tilannetta kuitenkaan siihen vaan ajoi auton kiinni ja sanoi ilmoittavansa poliisille päälleajosta, jos kuljettaja ei pyydä anteeksi. Sai haluamansa "vilpittömän" anteeksipyyntönsä. :D
 

NotShee

?aotuo ätiM
Liittynyt
2.9.2001
Viestit
3313
Sijainti
Lund, Skåne
Runar ja Kyllikki sanoi:
Toisinaan 'kiitokseksi' tilan antamisesta nämä omasta mielestään selvästikin maanteiden fiksuimmat ja parhaat kuskit toisinaan aloittaa vielä kostotoimet mm. heittämällä tupakantumppeja, hampurilaispapereita ja/tai tyhjiä juomatölkkejä tms. päin näköä.
Eikös tuommoinen hieman satu, jos ehtii hidastua Jonkin verran ja ajat sitä päin sataakahtakymppiä? :eek!:
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Runar ja Kyllikki sanoi:
Terkkuja tien päältä. Juuri äsken kotiuduin, piti taas käydä pitämässä porukkaa hereillä ympäri Etelä-Suomen.
Sellaset tyypit kävi tänään taas kahteen otteeseen nyppimään, jotka tulee ihan perseeseen roikkumaan ja yrittää haastaa kisaan. En yleensä lähde kisaamaan. Tietäähän sen kokeilemattakin vähänkään järkeä käyttäen ettei perheautolla ole mitään jakoa prätkää vastaan. Tollasessa tilanteessa vedän reunaan, laitan vilkun oikealle ja näytän kädellä että mene ohi vaan. Olen mielestäni siis enemmän kohtelias kuin mikään kirjoittamatonkaan sääntö edellyttäisi.
Mitäs tekee nuo jotkut tröpöt sitten kun niille kohteliaasti antaa tietä? Joo..vetää ohi ihan jalkaa hipoen, kerran on jopa osunut. Ei millään voi suorittaa normaalia ohitusta vaan siihen täytyy sisällyttää ainakin vähän kiilausta.
Mikä huomiota herättävintä, niin yleensä nuo tyypit eivät ole mitään teinitunareita vaan ihan aikuisia _äijiä_ (naiset tuota ei tee, ei oikeestaan koskaan) Tyypillisesti kyseessä on harmaa tai punainen japanilainen keskihintaluokan perheauto, mutta myös ylemmän keskiluokan farmariautot ovat hyvin edustettuna tuossa joukossa. Toisinaan 'kiitokseksi' tilan antamisesta nämä omasta mielestään selvästikin maanteiden fiksuimmat ja parhaat kuskit toisinaan aloittaa vielä kostotoimet mm. heittämällä tupakantumppeja, hampurilaispapereita ja/tai tyhjiä juomatölkkejä tms. päin näköä.
Ehkä he vaan haistelivat persettä ja katsoivat, että annatko tilaa ja HAA, siinä on R&K ilmielävänä, tuli sitten selville virtuaalinen henkilöllisyytesi tosielämässä? :rolleyes:
 
Ylös