heihin juuri viittasin.PekPoy sanoi:Ja sitten on vielä niitä jalankulkijoita, jotka ottavat pyöräkellon käytön vittuiluna/henk.koht.loukkauksena heitä kohtaan.
heihin juuri viittasin.PekPoy sanoi:Ja sitten on vielä niitä jalankulkijoita, jotka ottavat pyöräkellon käytön vittuiluna/henk.koht.loukkauksena heitä kohtaan.
:thumbfh:Jacques sanoi:heihin juuri viittasin.
Ryhmityskaistallisessa risteyksessä unohtuu meikäläiselläkin vilkku joskus kääntövaiheeseen. Vaikka olenkin huomannut että on pirun paljon helpompi ryhmittyä itse takana kun näkee vähän mihin edessä ajavat ovat menossa- varsinkin oudossa risteyksessä.AJ sanoi:Tohon viime tingassa vilkuttamiseen on selkeä selitys. Ratissa on silloin ns. "jäykkäsormisuomalainen". Kääntäessään rattia tämä kuljettajatyyppi ojentaa etusormen suoraksi, jolloin vilkku napsahtaa päälle.
Ryhmittymisestä tuli mieleen. Työmatkan varrella on yksi risteys, missä vasemmalle kääntyvä voisi oikein ryhmittymällä antaa takanaan tuleville suoraan meneville vapaan väylän. Kuitenkin ryhmittymättä jättäminen on enemmän sääntö kuin poikkeus ja suma seisoo. :jaska:KnowHow sanoi:Ryhmityskaistallisessa risteyksessä unohtuu meikäläiselläkin vilkku joskus kääntövaiheeseen. Vaikka olenkin huomannut että on pirun paljon helpompi ryhmittyä itse takana kun näkee vähän mihin edessä ajavat ovat menossa- varsinkin oudossa risteyksessä.
Mä teen noin. Siksihän siinä vilkussa nykyautoissa se kaistanvaihtovilkkuasento on.Jonkki sanoi:Tuli mieleen. Olenko ainoa joka kaistanvaihdos ja liittymis käyttää vilkkua vain siten, että ei kokonaan käännä sitä vilkkua vilkkuasentoon, vaan pitää sitä siin rajalla? Vilkku kyllä välkkyy, mutta kun sormen päästää irti, se lakkaa. Ts. Loivis käännöksis ei tarvitse huolehtia siitä, et se jäis päälle. Muutenkin kätevä tapa. Ette vaan osaa.
Mulla on automatiikka että kun nykäset viikseä (et siis VIIKSEEN) niin se vilkuttaa 3 kertaa.Jonkki sanoi:Tuli mieleen. Olenko ainoa joka kaistanvaihdos ja liittymis käyttää vilkkua vain siten, että ei kokonaan käännä sitä vilkkua vilkkuasentoon, vaan pitää sitä siin rajalla? Vilkku kyllä välkkyy, mutta kun sormen päästää irti, se lakkaa. Ts. Loivis käännöksis ei tarvitse huolehtia siitä, et se jäis päälle. Muutenkin kätevä tapa. Ette vaan osaa.
Mulla jos nykäsee vasemmanpuoleisesta viiksestä, vilahtaa kaukovalot.Moe Szyslak sanoi:Mulla on automatiikka että kun nykäset viikseä (et siis VIIKSEEN) niin se vilkuttaa 3 kertaa.
Helkkarin hyvä toiminto.:ahem:
Onks toi se DSG-vilkku?Moe Szyslak sanoi:Mulla on automatiikka että kun nykäset viikseä (et siis VIIKSEEN) niin se vilkuttaa 3 kertaa.
Helkkarin hyvä toiminto.:ahem:
Mitäpä jos tulen ja otan sinulta kaikista vilkkuvaloista polttimot pois, kato ei tule turhaa tuhlausta polttimojen kanssa, lisäksi akkusi säästää 0,1% verran elinelämää?Jonkki sanoi:Tuli mieleen. Olenko ainoa joka kaistanvaihdos ja liittymis käyttää vilkkua vain siten, että ei kokonaan käännä sitä vilkkua vilkkuasentoon, vaan pitää sitä siin rajalla? Vilkku kyllä välkkyy, mutta kun sormen päästää irti, se lakkaa. Ts. Loivis käännöksis ei tarvitse huolehtia siitä, et se jäis päälle. Muutenkin kätevä tapa. Ette vaan osaa.
Kuulostaa aivan normaalilta.Thunder sanoi:Annas olla, niin heti Kehä I tielle päästyäni alkoi tulla ihmeen ruuhkaa, siellä kauempana oli ilmeisesti joku kolari tai sitten liikennevalot ovat ihan perseestä, kuljettiin siinä kello 16.00 aikaan aikamoisessa ryysissä 20-30 km tuntivauhtia.
Toimin itse samoin..Jonkki sanoi:Tuli mieleen. Olenko ainoa joka kaistanvaihdos ja liittymis käyttää vilkkua vain siten, että ei kokonaan käännä sitä vilkkua vilkkuasentoon, vaan pitää sitä siin rajalla? Vilkku kyllä välkkyy, mutta kun sormen päästää irti, se lakkaa. Ts. Loivis käännöksis ei tarvitse huolehtia siitä, et se jäis päälle. Muutenkin kätevä tapa. Ette vaan osaa.
Mikä muuten on lain mukaan alinopeus? Joku tietty prosentti nopeusrajoituksesta? Mietin vain, että se nopeusrajoitushan on teoriassa se yläraja, et vähän nihkeetä sakottaa jos joku ei ihan sitä nopeutta aja. Mut toki 80km/h satasen alueella on jo aika tuntuva hitaus..VJR sanoi:Turhanpäiväiset nopeuserot. Se on vittumaista ajaa motarilla (100km/h-rajoitus) rajoituksenmukaista nopeutta, kun edessä pappa ajaa 80km/h ja takaa tulee amis 120km/h. Yks ilta meinasin jäädä väliin, kun jouduin ohittamaan ko. papan enkä aluksi huomannu takaa tulevan suurta nopeutta.
Mun mielestä alinopeuksista pitäis sakottaa yhtä lailla ku ylinopeuksistaki. Talviliukkailla vois olla poikkeus. Jos joku ei tohdi ajaa 100km/h motarilla, nii suosittelen polkupyörää.