Kaupungissa jos pyörällä pitää päästä perkeleen kovaa, mennään joko pyörätietä tai autojen seassa. Normaalit pyöräilijät voivat käyttää kävelijöiden kanssa kevyenliikenteenväylää. Ok?
EI OK!
En mä tarkoittanut perkeleen kovaa! Tarkoitin ihan normaalia rauhallista poljeskelua, jossa ei oikein välttämättä hikikään tule kunnolla.. esim. 20km/h..
Ripeäkin kävelyvauhti on 7-8km/h.. Eihän fillarilla pysty niin hiljaa ajamaan kovinkaan pitkään.. Jotain rajaa!
Mitä tarkoitat kevyenliikenteenväylällä jos lasket pyörätien siitä pois? Eikö pyörätie ole nimenomaan kevyenliikenteenväyliä? Helsingissä ainakin suuri osa pyöräteistä on joko yhdistetty jalkakäytävän kanssa tai erotettu viivalla.
Ja talvella en kyllä uskalla mennä ajamaan kahtakymppiä autojen sekaan.. Kovempi vauhti (> 30km/h) taas ottaa keuhkoihin talvella liikaa ja on myös aika vaarallista liukkaalla kelillä.. En mä halua terveyttäni pilata sen takia että yks Ässämies f1-forumilla on sitä mieltä, että 10km/h fillarilla on kova vauhti..
Sitä paitsi, jos ajan väylällä, joka on tarkoitettu polkupyörille, niin saa kai siinä ajaa kovaakin? Jos jalankulkijat kävelevät väylän reunassa eivätkä kiemurtele puolelta toiselle ja kuulevat kilkutinkellon äänen (ja reagoivat siihen), niin tämä myös usein onnistuu. Mulle on aivan sama kummassa reunassa se käppäilijä on. Kunhan hän on reunassa.