Liikenteessä ärsyttää:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Kalanrippeet sekä makkaravoileipä, pillimehu ja omena paperipussissa?
Pillinä toimii tietysti madon puolikas.
-------
Jacqukselle linkki: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2232907
---
Pyöräilijöissä, kuten autoilijoissa,moottoripyöräilijöissä tai mopoilijoissa on sellaisia, jotka eivät osaa tai välitä liikennesäännöistä tuon taivaallista. Ihan turha syyllistää siis isona ryhmänä yhtäkään liikkumistavan perusteella. Nuoret kuljettajat (ja osa iäkkäistä kuljettajista) ja esmes lapset liikenteessä ovat suurin riskitekijä.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
siis tässä:
no esim. tällä hetkellä taidan puolustaa lähinnä tavallisia pyöräilijöitä ja jalankulkijoita. Autokaistoja ei oikein voi enää kaventaa.
sanon tällaista
Sun mielestä pyöräilijöiden liikennejärjestelyjä ei saa missään nimessä parantaa, mutta autoilijoiden olosuhteita tietenkin pitää parantaa.
MIelestäni juuri päinvastoin. Puolustan tavallisia pyöräilijöitä, en vaadi mitään parannusta autoilijoille. Lähinnä totean, että nykyisiä kaistoja (1 kpl per suunta) ei voi kaventaa, jotta autot mahtuu sinne.

Koko ajan vahvistuu käsitys, että mun kommentti mistä tämä jarna heräs uudelleen oli oikeassa :ahem: :thumbup:
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Kyllä sitä massaa (heh), on sen verran paljon, ettei niitä pyöräilijöitäkään voi täysin sivuuttaa kun liikennettä suunnitellaan.
Kun kukaan ei ole moista vaatinutkaan. Todennut vain, että sitä ei voi tehdä vain heidän ehdoilla. Ne on kaksi ihan eri asiaa.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Tietääks jarnaajat mistä tässä keskustelussa on kyse? :thumbfh:
32-bittisellä järjestelmällä maksimimuistiavaruus on 2^32 = 4GB.
Käytännössä osa tuosta muistiavaruudesta menee käyttöön näytönohjaimelle yms härdelleille, joten reilu 3 gigaa lienee hyvä arvaus käytössä olevalle muistille.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
32-bittisellä järjestelmällä maksimimuistiavaruus on 2^32 = 4GB.
Käytännössä osa tuosta muistiavaruudesta menee käyttöön näytönohjaimelle yms härdelleille, joten reilu 3 gigaa lienee hyvä arvaus käytössä olevalle muistille.
Ei vaan 32 bittisellä järjestelmällä on about 3 gigaa käytössä. :mad: Yksi giganttihan menee näytönohjaimelle!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
siis tässä:

sanon tällaista
ei vaan siinä sä sanot että mukamas puolustat tavallista pyöräilijää, vaikka kaikki muut kirjoituksesi viittaavat ihan muuhun. Mielestäsi Helsingin keskustan liikennejärjestelyjä ei pidä kehittää yhtään pyöräilijäystävällisemmäksi koska ei ole tilaa. :tongue:
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Onneksi tästä ei ole käytännössä haittaa, koska Gigantista saa halvalla näytönohjaimelle oman pyöräilykaistan.
Aika ikävää, että just pyäräilykaistan. Eihän pyäräilijöitä ole kuin 1% ja talvella hyvä jos 0,1 rosenttia.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kun kukaan ei ole moista vaatinutkaan. Todennut vain, että sitä ei voi tehdä vain heidän ehdoilla. Ne on kaksi ihan eri asiaa.
No oonko mä muka väittänyt, että se pitäisi tehdä pelkästään pyöräilijöiden ehdoilla? Kokoajan oon kokonaisuudesta kirjoittanut (edit: ihan randomilla edelliseltä sivulta esim. tossa).. Tää on just sitä mitä aiemmin sanoin. Et edes lue mitä kirjoitan ja sitten tuut heittämään musta jotain paskaa "huumorilla".
 
Viimeksi muokattu:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
No oonko mä muka väittänyt, että se pitäisi tehdä pelkästään pyöräilijöiden ehdoilla? Kokoajan oon kokonaisuudesta kirjoittanut.. Tää on just sitä mitä aiemmin sanoin. Et edes lue mitä kirjoitan ja sitten tuut heittämään musta jotain paskaa "huumorilla".
No esim. tuolla taisit arvostella kun Hakameäntietä ei suunniteltu pyöräilijöiden ehdoilla (vaikka heillekin siitä tuli melko hyvä - ei risteäviä teitä.

Ja vastataan vielä editillä sun edittiin. Sun kuva kokonaisuudesta on se, että suunnitelmat pitäisi tehdä pyöräilijöiden toiveiden mukaan - sitähän tuossa Hakamäentien tapauksessa lähinnä arvostelit.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
ei vaan siinä sä sanot että mukamas puolustat tavallista pyöräilijää, vaikka kaikki muut kirjoituksesi viittaavat ihan muuhun. Mielestäsi Helsingin keskustan liikennejärjestelyjä ei pidä kehittää yhtään pyöräilijäystävällisemmäksi koska ei ole tilaa. :tongue:
Jaa. Eli kun totean että autoillekin pitää olla tilaa niin vastustan pyöräilijöitä. ok.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Tunnen kyllä ja puhun asiasta kyllä.

.. silti en tuohon 12 prosenttiin usko, ainkaan työmatkaliikenteessä (pääasiallinen liikuntaväline on eri asia).
Mä en usko tuohon edes pääasiallisena liikuntavälineenä. Liikkuu missä tahansa, siis kaupungin keskustassa, lähiöissä tai ulkoilualueilla, niin kyllä olisi varsin harvinainen poikkeus että 12 prosenttia kulkisi fillarilla.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Mua ärsyttää liikenteessä lähinnä oma vaimo. Se melttoaa ajaessaan koko ajan kuin yks rostipoika konsaan. Ei jaksa kuunnella.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Uskallanko mölähtää kesken hyvän taiston?:doubtful:

Siellä laissa sanottiin, että pyöräilijä voi ajaa autotiellä pyörätien sijaan, jos siihen on pakottava ja perusteltu tarve. Minusta se, että kilpapyöräilijä haluaa harjoituslenkillään ajaa kovaa vauhtia, ei ole pakottava tarve. Ei, vaikka harjoituskilpapyöräilijä olisi poliisi. Pääsee kilpapyörälläkin hiljaisempaa vauhtia.

Nimim. vannapee kilpapyöräilijä
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mä en usko tuohon edes pääasiallisena liikuntavälineenä. Liikkuu missä tahansa, siis kaupungin keskustassa, lähiöissä tai ulkoilualueilla, niin kyllä olisi varsin harvinainen poikkeus että 12 prosenttia kulkisi fillarilla.
Yksi pyörä jokaista kuutta autoa kohden kuulostaisi kyllä melko huimalta kun katsoo, paljonko polkupyöriä liikenteessä yleensä tapaa. Sinällään tämä ei ole mikään yllätys, Askon taulukko kun vastaa ihan eri kysymykseen.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
No esim. tuolla taisit arvostella kun Hakameäntietä ei suunniteltu pyöräilijöiden ehdoilla (vaikka heillekin siitä tuli melko hyvä - ei risteäviä teitä.

Ja vastataan vielä editillä sun edittiin. Sun kuva kokonaisuudesta on se, että suunnitelmat pitäisi tehdä pyöräilijöiden toiveiden mukaan - sitähän tuossa Hakamäentien tapauksessa lähinnä arvostelit.
Niin kyllä Hakamäentiessä on hyvääkin, enhän mä sitä ole kai missään kiistänyt. Parempaankin oltaisiin kyllä pystytty, kun siihen kerta tilaisuus oli.

Mun kuva kokonaisuudesta on se, että MYÖS pyöräilijöiden oma näkökulma pitäisi ottaa huomioon. Nyt pyöräilijöiden liikkuminen sillä tiellä on tehty autoilijan näkökulmasta: pyöräilijät pois autojen seasta. Se siinä on toki toteutunutkin. Pois silmistä, pois mielestä.

Jaa. Eli kun totean että autoillekin pitää olla tilaa niin vastustan pyöräilijöitä. ok.
Näin voisi ymmärtää. Kun kirjoitin, että joillekin tieosuuksille voisi esim. pyöräkaista olla paikallaan niin kumoat koko mielipiteeni sillä ettei ole muka tilaa.. Ehkä jossain paikassa ei ole tilaa (niissä ei kai ole tarvettakaan), mutta on tieosuuksia, joilla sellainen voisi ratkaista paljonkin pyöräilyn turvallisuusongelmia.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Aika ikävää, että just pyäräilykaistan. Eihän pyäräilijöitä ole kuin 1% ja talvella hyvä jos 0,1 rosenttia.
Siksi se on niin halpa.

Jostain syystä tästä keskustelusta tuli tämä mieleen:
Jarkko Martikainen sanoi:
Te kuulitte,
Kuinka suustani säkeet sinkoili, oi,
Ja luulitte,
Juuri teidän totuutenne niissä soi.

Siis otitte sanoja sylillisiä,
Ne koteihinne kannoitte,
Niissä saivat ne uusia järjestyksiä,
Ja pian nimiinsä vannoitte.

Niissä pesaisi puhtaaksi
Likaisimmankin rahan,
Siunasi sujuvasti
Aikaansaamanne pahan.

Ja sitten jo minun tai jonkun muun
Puheet kansissa käytte taisteluun.

Vaikka se mitä minä todella sanoin,
Se mitä tahdoin sanoa,
Oli:

Kerto:
Rauhoittaisitte saatananne,
Rakastaisitte toisianne,
Pitäisitte hyvää aikaa kaiken aikaa.
Hyvää aikaa kaiken aikaa.

Sitten otatte kasvoillenne
Ilmeen viattomimman
Ja kun syyllistä kysellään,
Joku muu saa maksaa hinnan.

Siis miksipä messusin yhtään mitään?
Miksei osaa päätään kiinni pitää?

Sillä se mitä minä todella sanoin,
Se mitä tahdoin sanoa,
Oli:

Kerto

Sillä se mitä minä todella sanoin,
Se mitä tahdoin sanoa,
Oli:

Kerto

Rakastaisitte toisianne,
Pitäisitte hyvää aikaa kaiken aikaa.
Hyvää aikaa kaiken aikaa. (3x)
 
Ylös