huumorikortti vedetty!mä koitin tuota kommenttia laittaa tänne huumorimielessä, mutta näköjään se koira älähtää johon kalikka kolahtaa tms.
huumorikortti vedetty!mä koitin tuota kommenttia laittaa tänne huumorimielessä, mutta näköjään se koira älähtää johon kalikka kolahtaa tms.
Kuten jo sanoin, tilanteen mukaan siten että kokonaisuus ratkaisee. Lue kommenttini tuosta hakamäentiestä.. Jos liikennesuunnittelu tehtäisiin yhteistyössä kaikkien kanssa siten että myös pyöräilijöiden näkökulma huomioitaisiin, niin päästäisiin parhaimpaan ratkaisuun.Kuten jo sanottiin, siinä suosittaisiin yhtä ryhmää kaikkien muiden kustannuksella.
Kirjoitatko itse sitten jostain muusta kuin autoilijan näkökulmasta?No pyöräilijän näkökulmasta.
Ai niinku suomessa muutenkin tehdään :thumbup:Kuten jo sanottiin, siinä suosittaisiin yhtä ryhmää kaikkien muiden kustannuksella.
Haluatko että tässä ruvetaan kertomaan Helsingin liikennesuunnittelun ongelmat autoilijoiden näkökulmasta? Autoilijoiden näkökulmaa edes harvemmin kysytään :jaska:Kuten jo sanoin, tilanteen mukaan siten että kokonaisuus ratkaisee. Lue kommenttini tuosta hakamäentiestä.. Jos liikennesuunnittelu tehtäisiin yhteistyössä kaikkien kanssa siten että myös pyöräilijöiden näkökulma huomioitaisiin, niin päästäisiin parhaimpaan ratkaisuun.
juu maan tapa!Ai niinku suomessa muutenkin tehdään :thumbup:
no esim. tällä hetkellä taidan puolustaa lähinnä tavallisia pyöräilijöitä ja jalankulkijoita. Autokaistoja ei oikein voi enää kaventaa.Kirjoitatko itse sitten jostain muusta kuin autoilijan näkökulmasta?
Se on jännä miten lain äänenä esiintyvät ihmiset kuten Jacques tai poliisi yrittävät perustella omia joustavia ajotapojaan virheellisillä laintulkinnoilla.Jostain kumman syystä poliisin tulkinta tästä laista kuulostaa luotettavammalta kuin Zaikomin.
Jos ajatellaan liikenteessä olevia ryhmiä, niin siellä on jalankulkijat, julkinen liikenne ja sen käyttäjät, tavaraliikenne, yksityisautoilijat ja pyöräilijät. Näistä pyöräilijöiden osuus on selvästi pienin.Edit: nythän suositaan myös vain yhtä ryhmää (autoilijat), mutta ihan hyvin voisi tehdä toisinkin.
Edelleen! Kuten sanoin, ei se mäkinen tie ole MULLE ongelma vaan tavallisille pyöräilijöille.Haluatko että tässä ruvetaan kertomaan Helsingin liikennesuunnittelun ongelmat autoilijoiden näkökulmasta? Autoilijoiden näkökulmaa edes harvemmin kysytään :jaska:
Edit. ja kerro miten tuo olisi sitten PITÄNYT tehdä, niin että:
- Huomiois sinut ja muut "harrastepyöräilijät" ja ne "tavalliset" pyöräilijät
- Ei olisi turhia tienylityksiä (turvallisuus)
Ja ota huomioon, että autoja tuosta liikkuu huomattavasti enemmän ja mäkinen maasto lisää päästöjä. Lisäksi ylitysten rakentaminen niille maksaa enemmän ja vie enemmän tilaa ja lisää myös riskiä onnettomuuksiin.
Et ilmeisesti lukenut tuota kommenttiani, jossa mainitsin kriittisistä pyöräretkistä.. Jännä juttu että niissä on 95% osallistujista nimenomaan tavallisia pyöräilijöitä.. Kilpapyöräilijöitä siellä ei pahemmin ole. Miksi olisikaan, koska ei kilpapyörillä niillä tieosuuksilla pahemmin ajella.. Ne on tosiaan ongelma juuri tavallisille pyöräilijöille.no esim. tällä hetkellä taidan puolustaa lähinnä tavallisia pyöräilijöitä ja jalankulkijoita. Autokaistoja ei oikein voi enää kaventaa.
Mutta olisiko se pienin, jos olisi paremmat mahdollisuudet liikkua pyörällä? Epäilen vahvasti. Lähes jokaisella suomalaisella kuitenkin on fillari.Jos ajatellaan liikenteessä olevia ryhmiä, niin siellä on jalankulkijat, julkinen liikenne ja sen käyttäjät, tavaraliikenne, yksityisautoilijat ja pyöräilijät. Näistä pyöräilijöiden osuus on selvästi pienin.
Heh.. ja sitten jos käydään keskustelua tietulleista, niin autoilijat ovat sitä mieltä ettei Suomessa mitään ruuhkia ole. lol..Liikennesuunnittelussa taas otetaan eniten huomioon julkinen liikenne ja jalankulkijat. Yksityisautoilua pyritään eniten rajoittamaan ja tekemään se hankalaksi. Helsingin liikennesuunnittelun luonteesta kertoo hienosti se, että näin pienellä automäärällä saadaan liikenne tukkoiseksi.
Tuolla logiikalla talon rakentaminen on saman hintaista paikasta riippumatta. Totta kai erillaiset rakenneratkaisut maksaa. Ja oltiinhan tässä Helsingin pyöräilijöihin yhteydessä (autoilijoihin tuskin, koska heidän tarpeet "tiedetään"). Mutta, ainakin sun jutun perusteella, he hylkäsivät ehdotuksen ja vaativat täydellistä muutosta. Ei ihmekään että moisia ei kuunnella. Rakentavalla palautteella jotkut kohdat ois voitu saatu muutettuakin. Ja edelleen, autotien tekeminen mäkiseksi haittaisi huomattavasti enemmän:Edelleen! Kuten sanoin, ei se mäkinen tie ole MULLE ongelma vaan tavallisille pyöräilijöille.
Toiseksi: minä en edelleenkään ole liikennesuunnittelija. Ei mulla sitä ratkaisua ole, mutta yhteistyössä asiasta tietävien (esim. helsingin polkupyöräilijät) kanssa olisi ratkaisu voinut olla parempikin.. Esim. miksi autotien rampit eivät voisi mennä pyörätien ali? Nyt pyörätiet menevät ramppien ali.. En usko perustelua siitä, että olisi ollut kalliimpaa tehdä toisin. Se tie vedettiin kokonaan uusiksi!
No mulla ei ole aavistustakaan kriittistä pyöräretkistä, sun kommentti että moisia tehdään ei paljoa valaise.Et ilmeisesti lukenut tuota kommenttiani, jossa mainitsin kriittisistä pyöräretkistä.. Jännä juttu että niissä on 95% osallistujista nimenomaan tavallisia pyöräilijöitä.. Kilpapyöräilijöitä siellä ei pahemmin ole. Miksi olisikaan, koska ei kilpapyörillä niillä tieosuuksilla pahemmin ajella.. Ne on tosiaan ongelma juuri tavallisille pyöräilijöille.
jakkues tule todelliseen maailmaan, monilla vaikuttaaMutta olisiko se pienin, jos olisi paremmat mahdollisuudet liikkua pyörällä? Epäilen vahvasti. Lähes jokaisella suomalaisella kuitenkin on fillari.
Parina tuntina liikenne on tukkoista, ei se silti ruuhkaa ole. Suurimpana osana aikaa ei ole ruuhkia, joka on ihme tällä liikennesuunnittelulla - automääristä huolimatta.Heh.. ja sitten jos käydään keskustelua tietulleista, niin autoilijat ovat sitä mieltä ettei Suomessa mitään ruuhkia ole.
Vasta sitten kun päätökset suunnitteluista oli käytännössä oli tehty. Kyseessä oli nimeellinen yhteydenotto. Halusivat markkinoida tietä kevyelle liikenteelle ystävällisenä, mutta siihen ei tullut asianosaisilta nimeä alle sattuneesta syystä.Tuolla logiikalla talon rakentaminen on saman hintaista paikasta riippumatta. Totta kai erillaiset rakenneratkaisut maksaa. Ja oltiinhan tässä Helsingin pyöräilijöihin yhteydessä (autoilijoihin tuskin, koska heidän tarpeet "tiedetään")..
Linkin laitoin, lue siitä. :tongue:No mulla ei ole aavistustakaan kriittistä pyöräretkistä, sun kommentti että moisia tehdään ei paljoa valaise.
Listasta puuttui yksi: Liikenteen vaarallisuus ja huonot liikennejärjestelyt.jakkues tule todelliseen maailmaan, monilla vaikuttaa
- työmatkan pituus (kuinka pitkän matkan haluaa pyöräillä)
- Tähän liittyen kunto
- Sää
- Aikataulut
- Kaupassakäynnit, lasten päiväkodista hakemiset jne.
Ei niitä pyöräilijöitä saada vain koska ihmisillä on pyörät.
Älkää sitten valittako!Parina tuntina liikenne on tukkoista, ei se silti ruuhkaa ole.
SINÄ harrastat lähinnä kilpadokaamista 'Hämy-Hannan' sekä muiden vastaavien kanssa esim. jusban.Mun mielestä kaikki muut liikennevälineet on surkeita paitsi pyörät ja kaikkien muiden liikennevälineiden kuskit tekee virheitä kun ei tee pyöräilijöille tilaa.
Vaadin liikennesuunnittelun toteuttamista kilpapyöräilyä harrastavien ehdoilla!
Mee käärmesmies vattuun kun ihmiset yrittää puhua asiaa täällä! Mee vaikka sinne LUOLAAN!SINÄ harrastat lähinnä kilpadokaamista 'Hämy-Hannan' sekä muiden vastaavien kanssa esim. jusban.
Aivan varmasti joo! Kaikkihan me halutaan pyöräilemään ja saapumaan hikisinä töihin (joo tiedän töissä on suihkuja) jne. Oikeesti jakkues kaikki ei ajattele kuten sinä.Listasta puuttui yksi: Liikenteen vaarallisuus ja huonot liikennejärjestelyt.
Monet noista asioista on varmasti monella ihan järjestelykysymyksiä.. Ei välttämättä sulla, mutta muilla..
Kai me saadaan todeta jos liikenne tehdään tukkoiseksi huonolla suunnittelulla. Tuolla logiikalla sä et sais valittaa pyöräilystä, koska siitä ei makseta mitään (päinvastoin kuin autoilusta)Älkää sitten valittako!
Mä näytän sulle LUOLAN seuraavalla kerralla. Kävin nimittäin siellä, minne 'ei saa mennä'. Some scary shit.Mee käärmesmies vattuun kun ihmiset yrittää puhua asiaa täällä! Mee vaikka sinne LUOLAAN!