Liikenteessä ärsyttää:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kuten jo sanottiin, siinä suosittaisiin yhtä ryhmää kaikkien muiden kustannuksella.
Kuten jo sanoin, tilanteen mukaan siten että kokonaisuus ratkaisee. Lue kommenttini tuosta hakamäentiestä.. Jos liikennesuunnittelu tehtäisiin yhteistyössä kaikkien kanssa siten että myös pyöräilijöiden näkökulma huomioitaisiin, niin päästäisiin parhaimpaan ratkaisuun.

Edit: nythän suositaan myös vain yhtä ryhmää (autoilijat), mutta ihan hyvin voisi tehdä toisinkin.
 
Viimeksi muokattu:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Kuten jo sanoin, tilanteen mukaan siten että kokonaisuus ratkaisee. Lue kommenttini tuosta hakamäentiestä.. Jos liikennesuunnittelu tehtäisiin yhteistyössä kaikkien kanssa siten että myös pyöräilijöiden näkökulma huomioitaisiin, niin päästäisiin parhaimpaan ratkaisuun.
Haluatko että tässä ruvetaan kertomaan Helsingin liikennesuunnittelun ongelmat autoilijoiden näkökulmasta? Autoilijoiden näkökulmaa edes harvemmin kysytään :jaska:

Edit. ja kerro miten tuo olisi sitten PITÄNYT tehdä, niin että:
- Huomiois sinut ja muut "harrastepyöräilijät" ja ne "tavalliset" pyöräilijät
- Ei olisi turhia tienylityksiä (turvallisuus)

Ja ota huomioon, että autoja tuosta liikkuu huomattavasti enemmän ja mäkinen maasto lisää päästöjä. Lisäksi ylitysten rakentaminen niille maksaa enemmän ja vie enemmän tilaa ja lisää myös riskiä onnettomuuksiin.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jostain kumman syystä poliisin tulkinta tästä laista kuulostaa luotettavammalta kuin Zaikomin. :D
Se on jännä miten lain äänenä esiintyvät ihmiset kuten Jacques tai poliisi yrittävät perustella omia joustavia ajotapojaan virheellisillä laintulkinnoilla.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Edit: nythän suositaan myös vain yhtä ryhmää (autoilijat), mutta ihan hyvin voisi tehdä toisinkin.
Jos ajatellaan liikenteessä olevia ryhmiä, niin siellä on jalankulkijat, julkinen liikenne ja sen käyttäjät, tavaraliikenne, yksityisautoilijat ja pyöräilijät. Näistä pyöräilijöiden osuus on selvästi pienin.

Liikennesuunnittelussa taas otetaan eniten huomioon julkinen liikenne ja jalankulkijat. Yksityisautoilua pyritään eniten rajoittamaan ja tekemään se hankalaksi. Helsingin liikennesuunnittelun luonteesta kertoo hienosti se, että näin pienellä automäärällä saadaan liikenne tukkoiseksi.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Haluatko että tässä ruvetaan kertomaan Helsingin liikennesuunnittelun ongelmat autoilijoiden näkökulmasta? Autoilijoiden näkökulmaa edes harvemmin kysytään :jaska:

Edit. ja kerro miten tuo olisi sitten PITÄNYT tehdä, niin että:
- Huomiois sinut ja muut "harrastepyöräilijät" ja ne "tavalliset" pyöräilijät
- Ei olisi turhia tienylityksiä (turvallisuus)

Ja ota huomioon, että autoja tuosta liikkuu huomattavasti enemmän ja mäkinen maasto lisää päästöjä. Lisäksi ylitysten rakentaminen niille maksaa enemmän ja vie enemmän tilaa ja lisää myös riskiä onnettomuuksiin.
Edelleen! Kuten sanoin, ei se mäkinen tie ole MULLE ongelma vaan tavallisille pyöräilijöille.

Toiseksi: minä en edelleenkään ole liikennesuunnittelija. Ei mulla sitä ratkaisua ole, mutta yhteistyössä asiasta tietävien (esim. helsingin polkupyöräilijät) kanssa olisi ratkaisu voinut olla parempikin.. Esim. miksi autotien rampit eivät voisi mennä pyörätien ali? Nyt pyörätiet menevät ramppien ali.. En usko perustelua siitä, että olisi ollut kalliimpaa tehdä toisin. Se tie vedettiin kokonaan uusiksi!

no esim. tällä hetkellä taidan puolustaa lähinnä tavallisia pyöräilijöitä ja jalankulkijoita. Autokaistoja ei oikein voi enää kaventaa.
Et ilmeisesti lukenut tuota kommenttiani, jossa mainitsin kriittisistä pyöräretkistä.. Jännä juttu että niissä on 95% osallistujista nimenomaan tavallisia pyöräilijöitä.. :D Kilpapyöräilijöitä siellä ei pahemmin ole. Miksi olisikaan, koska ei kilpapyörillä niillä tieosuuksilla pahemmin ajella.. Ne on tosiaan ongelma juuri tavallisille pyöräilijöille.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jos ajatellaan liikenteessä olevia ryhmiä, niin siellä on jalankulkijat, julkinen liikenne ja sen käyttäjät, tavaraliikenne, yksityisautoilijat ja pyöräilijät. Näistä pyöräilijöiden osuus on selvästi pienin.
Mutta olisiko se pienin, jos olisi paremmat mahdollisuudet liikkua pyörällä? Epäilen vahvasti. Lähes jokaisella suomalaisella kuitenkin on fillari.
Aika monia pelottaa pyöräily Helsingin keskusta-alueella, koska se on vaarallista. Ihan ymmärrettävää siis, jos pyöräilijöiden osuus olisikin näistä pienin. Tosin aika paljon pyöräilijöitä liikenteessä silti näkyy.

Liikennesuunnittelussa taas otetaan eniten huomioon julkinen liikenne ja jalankulkijat. Yksityisautoilua pyritään eniten rajoittamaan ja tekemään se hankalaksi. Helsingin liikennesuunnittelun luonteesta kertoo hienosti se, että näin pienellä automäärällä saadaan liikenne tukkoiseksi.
Heh.. ja sitten jos käydään keskustelua tietulleista, niin autoilijat ovat sitä mieltä ettei Suomessa mitään ruuhkia ole. :D lol..
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Edelleen! Kuten sanoin, ei se mäkinen tie ole MULLE ongelma vaan tavallisille pyöräilijöille.

Toiseksi: minä en edelleenkään ole liikennesuunnittelija. Ei mulla sitä ratkaisua ole, mutta yhteistyössä asiasta tietävien (esim. helsingin polkupyöräilijät) kanssa olisi ratkaisu voinut olla parempikin.. Esim. miksi autotien rampit eivät voisi mennä pyörätien ali? Nyt pyörätiet menevät ramppien ali.. En usko perustelua siitä, että olisi ollut kalliimpaa tehdä toisin. Se tie vedettiin kokonaan uusiksi!
Tuolla logiikalla talon rakentaminen on saman hintaista paikasta riippumatta. Totta kai erillaiset rakenneratkaisut maksaa. Ja oltiinhan tässä Helsingin pyöräilijöihin yhteydessä (autoilijoihin tuskin, koska heidän tarpeet "tiedetään"). Mutta, ainakin sun jutun perusteella, he hylkäsivät ehdotuksen ja vaativat täydellistä muutosta. Ei ihmekään että moisia ei kuunnella. Rakentavalla palautteella jotkut kohdat ois voitu saatu muutettuakin. Ja edelleen, autotien tekeminen mäkiseksi haittaisi huomattavasti enemmän:
- Päästöt
- Turvallisuus
- Kustannukset

Et ilmeisesti lukenut tuota kommenttiani, jossa mainitsin kriittisistä pyöräretkistä.. Jännä juttu että niissä on 95% osallistujista nimenomaan tavallisia pyöräilijöitä.. :D Kilpapyöräilijöitä siellä ei pahemmin ole. Miksi olisikaan, koska ei kilpapyörillä niillä tieosuuksilla pahemmin ajella.. Ne on tosiaan ongelma juuri tavallisille pyöräilijöille.
No mulla ei ole aavistustakaan kriittistä pyöräretkistä, sun kommentti että moisia tehdään ei paljoa valaise.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Mutta olisiko se pienin, jos olisi paremmat mahdollisuudet liikkua pyörällä? Epäilen vahvasti. Lähes jokaisella suomalaisella kuitenkin on fillari.
:D jakkues tule todelliseen maailmaan, monilla vaikuttaa
- työmatkan pituus (kuinka pitkän matkan haluaa pyöräillä)
- Tähän liittyen kunto
- Sää
- Aikataulut
- Kaupassakäynnit, lasten päiväkodista hakemiset jne.

Ei niitä pyöräilijöitä saada vain koska ihmisillä on pyörät.

Heh.. ja sitten jos käydään keskustelua tietulleista, niin autoilijat ovat sitä mieltä ettei Suomessa mitään ruuhkia ole.
Parina tuntina liikenne on tukkoista, ei se silti ruuhkaa ole. Suurimpana osana aikaa ei ole ruuhkia, joka on ihme tällä liikennesuunnittelulla - automääristä huolimatta.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tuolla logiikalla talon rakentaminen on saman hintaista paikasta riippumatta. Totta kai erillaiset rakenneratkaisut maksaa. Ja oltiinhan tässä Helsingin pyöräilijöihin yhteydessä (autoilijoihin tuskin, koska heidän tarpeet "tiedetään")..
Vasta sitten kun päätökset suunnitteluista oli käytännössä oli tehty. Kyseessä oli nimeellinen yhteydenotto. Halusivat markkinoida tietä kevyelle liikenteelle ystävällisenä, mutta siihen ei tullut asianosaisilta nimeä alle sattuneesta syystä.

No mulla ei ole aavistustakaan kriittistä pyöräretkistä, sun kommentti että moisia tehdään ei paljoa valaise.
Linkin laitoin, lue siitä. :tongue:
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Mun mielestä kaikki muut liikennevälineet on surkeita paitsi pyörät ja kaikkien muiden liikennevälineiden kuskit tekee virheitä kun ei tee pyöräilijöille tilaa.
Vaadin liikennesuunnittelun toteuttamista kilpapyöräilyä harrastavien ehdoilla!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
:D jakkues tule todelliseen maailmaan, monilla vaikuttaa
- työmatkan pituus (kuinka pitkän matkan haluaa pyöräillä)
- Tähän liittyen kunto
- Sää
- Aikataulut
- Kaupassakäynnit, lasten päiväkodista hakemiset jne.

Ei niitä pyöräilijöitä saada vain koska ihmisillä on pyörät.
Listasta puuttui yksi: Liikenteen vaarallisuus ja huonot liikennejärjestelyt.
Monet noista asioista on varmasti monella ihan järjestelykysymyksiä.. Ei välttämättä sulla, mutta muilla..

Edit: enkä tarkoita sitä että jos on pyörä niin että se olisi ainoa kulkuneuvo mitä käyttää.. Mutta olisi paremmalla liikennejärjestelyllä houkuttelevampi vaihtoehto.

Parina tuntina liikenne on tukkoista, ei se silti ruuhkaa ole.
Älkää sitten valittako! :D
 
Viimeksi muokattu:

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Mun mielestä kaikki muut liikennevälineet on surkeita paitsi pyörät ja kaikkien muiden liikennevälineiden kuskit tekee virheitä kun ei tee pyöräilijöille tilaa.
Vaadin liikennesuunnittelun toteuttamista kilpapyöräilyä harrastavien ehdoilla!
SINÄ harrastat lähinnä kilpadokaamista 'Hämy-Hannan' sekä muiden vastaavien kanssa esim. jusban.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Listasta puuttui yksi: Liikenteen vaarallisuus ja huonot liikennejärjestelyt.
Monet noista asioista on varmasti monella ihan järjestelykysymyksiä.. Ei välttämättä sulla, mutta muilla..
Aivan varmasti joo! Kaikkihan me halutaan pyöräilemään ja saapumaan hikisinä töihin (joo tiedän töissä on suihkuja) jne. Oikeesti jakkues kaikki ei ajattele kuten sinä.

Älkää sitten valittako! :D
Kai me saadaan todeta jos liikenne tehdään tukkoiseksi huonolla suunnittelulla. Tuolla logiikalla sä et sais valittaa pyöräilystä, koska siitä ei makseta mitään (päinvastoin kuin autoilusta)
 
Ylös