Liikenteessä ärsyttää:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Peräänkuulutan dynaamisuutta liikenteeseen. En muuta, etenkään että autojen välisiä väistämisvelvollisuuksia alettaisiin muuttamaan lennosta. Kyse oli kaiketi jalankulkijoista vs. autot.
Ei ole mitään eroa. Liikennelakia tulee noudattaa myös jalankulkijoiden ja autojen välillä.
 

Örfil

Guest
että jos suojatielle yrittää aikuinen, niin sitten sinä voit laittaa kaasun pohjaan.
Ei ei. Siis laki sanoo: jos suojatielle pyrkii kulkija, pysähdytään. Piste. Tätä en ole ollut kiistämässä missään vaiheessa. Lopeta jo.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
jakkues: valitettavasti asia on niin täällä ei voi esittää poikkeavia mielipiteitä, edes herättää keskustelua ilman että ollaan "mitä vittua" -linjoilla. Se on valitettavaa.
Jos mä sanon "aa" siitä tulee quotena "bee".
Järjettömyys ja mielipuolisuus on asia erikseen.. En voi tuollaista asennetta ymmärtää..
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Vituttaa liikenteessä pyöräilijät ketkä ajavat autotiellä vaikka vieressä on pyörätie.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Maailmassa on kaikenlaisia ilmiöitä ja asioita joiden viehätystä en yrityksistä huolimatta kykene tajuamaan. Tämä keskustelu yks sellainen.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Vituttaa liikenteessä noi markoj:iin jutut.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Top-10

Dominic 288
Jacques 266
Mangelo 248
JPP 148
jps 126
kouvotsvoni 125
Mosse 124
Formulanomi 123
Knoukka 112
PuoliPöhkö 89

Kärjessä Skootterimies, fillaristi ja micrailija.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
No koska lain mukaan pyöräilijän on ensisijaisesti käytettävä pyörätietä.
Jos pyörätie on tien vasemmalla puolen, ei ole mikään pakko sitä käyttää. Muiden syiden vuoksi saa myös tarvittaessa ajaa tiellä, kuten esim. ajokelvottoman pyörätien vuoksi. Itse siirryn toisinaan tielle jos pyörätiellä on ajamisen estäviä kanttikiviä tai muita töyssyjä.

Sitten vasta jos alkaa vilisemään näitä merkkejä, pitää etsiä parempi reitti:

 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Jos pyörätie on tien vasemmalla puolen, ei ole mikään pakko sitä käyttää. Muiden syiden vuoksi saa myös tarvittaessa ajaa tiellä, kuten esim. ajokelvottoman pyörätien vuoksi. Itse siirryn toisinaan tielle jos pyörätiellä on ajamisen estäviä kanttikiviä tai muita töyssyjä.

Sitten vasta jos alkaa vilisemään näitä merkkejä, pitää etsiä parempi reitti:

Selitäppä hieman tarkemmin, miten tuon ymmärrät.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Jos pyörätie on tien vasemmalla puolen, ei ole mikään pakko sitä käyttää. Muiden syiden vuoksi saa myös tarvittaessa ajaa tiellä, kuten esim. ajokelvottoman pyörätien vuoksi. Itse siirryn toisinaan tielle jos pyörätiellä on ajamisen estäviä kanttikiviä tai muita töyssyjä.

Sitten vasta jos alkaa vilisemään näitä merkkejä, pitää etsiä parempi reitti:
Siis: Oman liikkumisen sujuvuus 97% liikennekäyttäytymisestä, muut syyt 3%. Näinkö`?
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Vituttaa liikenteessä pyöräilijät ketkä ajavat autotiellä vaikka vieressä on pyörätie.
No koska lain mukaan pyöräilijän on ensisijaisesti käytettävä pyörätietä.
Osta maantiepyörä ja yritä treenata sitä ihan oikean harjoitusohjelman mukaisesti muutama kuukausi. Luulen, että ymmärrät sen jälkeen, miksi joissain paikoissa on parempi ajaa autotiellä kuin pyörätiellä.

Selitäppä hieman tarkemmin, miten tuon ymmärrät.
Lue lakikirjasta.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Jos pyörätie on tien vasemmalla puolen, ei ole mikään pakko sitä käyttää. Muiden syiden vuoksi saa myös tarvittaessa ajaa tiellä, kuten esim. ajokelvottoman pyörätien vuoksi. Itse siirryn toisinaan tielle jos pyörätiellä on ajamisen estäviä kanttikiviä tai muita töyssyjä.
Missähän päin Venäjää sinun pyörätiet sijaitsevat?
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Osta maantiepyörä ja yritä treenata sitä ihan oikean harjoitusohjelman mukaisesti muutama kuukausi. Luulen, että ymmärrät sen jälkeen, miksi joissain paikoissa on parempi ajaa autotiellä kuin pyörätiellä.
Tästä lienee jarnattu täällä aiemminkin :rolleyes:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Siis: Oman liikkumisen sujuvuus 97% liikennekäyttäytymisestä, muut syyt 3%. Näinkö`?
Niissä paikoissa joissa minä ajan autotiellä jopa laittomasti (eli pyörätie menisi ihan oikealla puolella), niin syy autotiellä ajamiseen on nimenomaan turvallisuus ja se, että muiden liikkuminen olisi sujuvampaa. Esim. yhdistetty pyörätie, jossa liikkuu paljon jalankulkijoita, hitaita pyöräilijöitä ja erityisesti lapsia, on vaarallinen urheilijan treenipaikaksi.

Yleensä kyllä vältän tällaisia tieosuuksia parhaani mukaan ja suuntaan reittini hiljaisille maanteille, joissa ei ole pyöräteitä, mutta ei myöskään paljoa autojakaan (ja siirtymät näille menee turvalliseksi kokemiani pyöräteitä pitkin).. Joskus voi kuitenkin tulla lyhyitä pätkiä joissa joutuu tekemään kompromisseja..

Yleensä myös ajan näissä paikoissa lähes autojen vauhtia, joten häiriö autoliikenteelle pitäisi olla aika mitätön, jos vaan liikennerajoituksia noudattavat.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
No saako tuossa ajaa tiellä jos on menossa nuolen osoittamaan suuntaa.
 
Ylös