Vellu
Kuninkaalleninen
Todentotta, juuri näinJaa, eli se jäljelle jäänyt puolikas kansasta oli siis ajamassa vastakkaiseen suuntaan.
Todentotta, juuri näinJaa, eli se jäljelle jäänyt puolikas kansasta oli siis ajamassa vastakkaiseen suuntaan.
En kattellut. Olisin kyllä voinut vetää siitä eteenpäin satasta "ihan huoletta", mutta aattelin, että ne muut näytti siltä, että ne haluaa mennä sataakahtakymppiä.Vilahtiko paljon keskisormia kun päästitte jonon ohitse
Juuri näin asia on.Sen olen pannut merkille, että jos on olevinaan kiire johonkin niin kaikki ärsyttää paljon enemmän. Jos taas haluaa "kuunnella vielä tän yhden piisin loppuun" niin ei paljon haittaa jos liikennevalot vaihtuukin edessä punaisiksi.
Sama, jokainen matelija ja kuppaaja ottaa todella paljon aivoon sillon.Sen olen pannut merkille, että jos on olevinaan kiire johonkin niin kaikki ärsyttää paljon enemmän. Jos taas haluaa "kuunnella vielä tän yhden piisin loppuun" niin ei paljon haittaa jos liikennevalot vaihtuukin edessä punaisiksi.
Vaikka siis haluat kuunnella piisin loppuun?Sama, jokainen matelija ja kuppaaja ottaa todella paljon aivoon sillon.
Kohta nuo pyöräilijät sanoo ajelevansa autotiellä, koska ne ajaa pyöräksi kovaa. Kauhea valitus kuitenkin tulisi, jos hitaasti ajavat, esimerkiksi eläkemummot ja -papat ajaisivat tuolla perusteella pyöräteillä.saatanan fillaristit sais ajaa siellä pyörille tarkoitetulle ajoradalla.
Jos ei ole pyörätietä, niin eipä sitä muuallakaan saa ajaa.saatanan fillaristit sais ajaa siellä pyörille tarkoitetulle ajoradalla.
Vilkun täydellinen käyttämättömyys on ärsyttävää mutta itseäni saattaa jopa ärsyttää enemmän se, että joku käyttää vilkkua siinä vaiheessa kun hänen aikeensa on kiistatta todettavissa myös auton liikkeestä.Taas oli niin tyhmä mies liikenteessä jolle oli saatu myytyä bemari Ei vilkkua likkenneympyrästä poistuessa, ja turhaan odottelin että ehtii alta pois. Joskus olen kyllä nähnyt liikennesäännöt taitaviakin bemarimiehiä.
Välillä ei pysty.. Joko ei ole pyörätietä ko. reitillä tai sitten pyörätie on liian huonossa kunnossa tai liian vilkas (jolloin on kokonaisvaltaisesti turvallisempaa ajaa autotiellä).. Jossain tapauksissa pyörätiellä on myös itselle vaarallisempaa ajaa, jos siinä on paljon risteyksiä. Saatanan autoilijat kun eivät koskaan väistä tullessaan kolmion takaa pyörätien päälle.saatanan fillaristit sais ajaa siellä pyörille tarkoitetulle ajoradalla.
Mulle tuli tästä kerran paha läheltäpiti tilanne. Aina risteystä lähestyessäni fillarilla katson tarkasti kaikista suunnista tulevien autojen aikeet. Kerran mulla oli sitten kuitenkin kiire ja ajoin suht kovalla vauhdilla liikennevaloihin (oli vihreää sekä samasta suunnasta kääntyville autoille että suojatielle). Katsoin, että autotiellä ajanut auto ajaa suoraan, koska vilkkua ei näkynyt. Yleensä en luota tähän, mutta nyt kiireen takia en ollut yhtä tarkka. Tietenkin tämä autoilija kääntyi kuitenkin vilkuttamatta (tai mahdollisesti vilkutti vasta kun oli jo suojatien päällä) ja jouduin tekemään äkkijarrutuksen. Onneksi ajoissa enkä osunut, mutta autoilija ei tästä huolimatta varmaan edes huomannut mua vaikka olin 2cm päässä..Vilkun täydellinen käyttämättömyys on ärsyttävää mutta itseäni saattaa jopa ärsyttää enemmän se, että joku käyttää vilkkua siinä vaiheessa kun hänen aikeensa on kiistatta todettavissa myös auton liikkeestä.
Eli esim. tilanne missä odottaa risteyksessä ja auto lähestyy sen verran vauhdilla että täytyy odottaa kun ei huvita täysilläkään alta mukaan tykittää. Kyseinen auto hidastaa hieman, hidastaa vielä. On sen verran lähellä että jos jatkaakin suoraa niin ei itse ehdi alta pois mikäli lähtee risteysalueelle kääntymään. Joten, odottelua.. Ja, kyseinen auto hidastaa vielä ja lähtee kääntymään samalle tielle missä itse seison odottelemassa. Ja SITTEN!!: kyseisessä autossa jo kuski veivaa rattia ja renkaat kääntyy.. Ja.. TA-DAA! kuski (yleensä äijä, naiset on sitä sorttia että ne eivät jaksa käyttää vilkkua ollenkaan, kevyttä yleistystä) pistää vilkun päälle.
AARGHH.
Olenkin suunnitellut ottavani mukaan pahvikyltin kera tekstin "NÄYTÄ SITÄ VILKKUA AJOISSA, TOLLO!" tjsp. ja vetäisen sitten sivuikkunaan esiin tarvittaessa.
On myös melkoinen turvallisuusriski kenkäistä satasen alueella 25km/h liikkuvan pyöräilijän kohdalla jarru pohjaan. Hiljentää voi sopivasti, mutta ei nyt mennä sentään ihan järjettömyyksiin. Periaatteessa fillaroijien ja mopoilijoiden lain mukaan on suositeltavaa, muttei pakollista ajaa pientareen puolella (eli sen valkoisen viiva oikealla puolella). Ja kyllä tiedän, ettei monestikaan sitä pientaretta ole kuin jokunen sentti sen viivan vieressä, ellei halua harrastaa maastopyöräilyä / enduroa. Mutta silloin on yleensä nopeusrajoituksetkin maltillisempia 60-80 välillä.Välillä ei pysty.. Joko ei ole pyörätietä ko. reitillä tai sitten pyörätie on liian huonossa kunnossa tai liian vilkas (jolloin on kokonaisvaltaisesti turvallisempaa ajaa autotiellä).. Jossain tapauksissa pyörätiellä on myös itselle vaarallisempaa ajaa, jos siinä on paljon risteyksiä. Saatanan autoilijat kun eivät koskaan väistä tullessaan kolmion takaa pyörätien päälle.
Saatanan autoilijat vois ottaa huomioon myös ajoradalla ajavat pyöräilijät vaikka se kuinka vituttaisikin (vaikka fillaristi ajaisikin väärässä paikassa, niin ei se ole mikään syy tappaa sitä fillaristia!!). Esim. ohittaessa hiljentää kunnolla ja/tai kiertää kaukaa. Mä olen monesti miettinyt mikä vittu siinä on, että traktorin perässä voidaan ajaa kyllä kolmeakymppiä sen pienen hetken, että pääsee turvallisesti ohi, mutta fillarin perässä EI KOSKAAN Suomessa. :mad_old:
Tommi (ja moni muukaan) ei varmasti tajua, mitä tarkoitan, joten suosittelen maantiepyöräilyharrastuksen aloittamista, niin ehkä tajuatte miltä se tuntuu kun auto ohittaa 120km/h nopeudella persettä hipoen kun itsellä on nopeutta vaikkapa 45km/h.
Itse laitan vilkun siinä vaiheessa kun kaistojen välinen sulkuviiva alkaa. Aikaisemmin jos vilkuttelee niin voi ikävästi hämätä muita, että oiskin vaihtamassa kaistaa.Tähän liittyen mulle heräsikin kysymys foorumin autoilijoille. Itsehän ajoin autolla puolitoista viikkoa kesälomallani. Silloin etenkin kiinnitin tähän asiaan huomiota, mutta asia on askarruttanut minua pitkään. Minkä takia liikennevaloissa odottaessa vilkku laitetaan päälle vasta silloin kun valot ovat vaihtuneet? Minkä takia vilkkua ei voi laittaa päälle jo silloin kun odotellaan punaisten vaihtumista? Tällöin kaikille liikenteen käyttäjille tulisi varmasti selväksi mitä kuljettaja aikoo tehdä valojen vaihtumisen jälkeen.
Edellisen koirani aikana minun oli pakko tehdä noin. Koira haukkui autossa aina sietämättömästi, kun vilkku oli päällä ja se tormaili kuin mielenvikainen tarhakettu ympäri autoa. Saman se teki aina ohitustilanteessa riippumatta siitä ohitettiinko meidät vai ohitettiinko itse. Meinasi mennä hermot eräänkin kerran. Sitten auton ulkopuolella se oli kuin mikähän enkeli ja aina oli ensimmäisenä autossa, kun oltiin lähdössä.Tähän liittyen mulle heräsikin kysymys foorumin autoilijoille. Itsehän ajoin autolla puolitoista viikkoa kesälomallani. Silloin etenkin kiinnitin tähän asiaan huomiota, mutta asia on askarruttanut minua pitkään. Minkä takia liikennevaloissa odottaessa vilkku laitetaan päälle vasta silloin kun valot ovat vaihtuneet? Minkä takia vilkkua ei voi laittaa päälle jo silloin kun odotellaan punaisten vaihtumista? Tällöin kaikille liikenteen käyttäjille tulisi varmasti selväksi mitä kuljettaja aikoo tehdä valojen vaihtumisen jälkeen.
Mulla kävi samantyylisesti eilen pyöräillessäni illalla duunista himaan. Valot olivat juurikin samalla tavalla kuin mainitsemassasi tapauksessa, vilkkua ei käytetty ja auto kääntyi suoraan eteeni vilkaisematta ennen kääntymistä sivulleen. Etuajo-oikeushan tuossa tapauksessa kuitenkin on juurikin sillä risteävän tien yli tulevalla pyöräilijällä, eikä tämän pitäisi autoilijalle tulla yllätyksenä koska vihreä valo ei ole tapauksessa nuolivalo.Mulle tuli tästä kerran paha läheltäpiti tilanne. Aina risteystä lähestyessäni fillarilla katson tarkasti kaikista suunnista tulevien autojen aikeet. Kerran mulla oli sitten kuitenkin kiire ja ajoin suht kovalla vauhdilla liikennevaloihin (oli vihreää sekä samasta suunnasta kääntyville autoille että suojatielle). Katsoin, että autotiellä ajanut auto ajaa suoraan, koska vilkkua ei näkynyt. Yleensä en luota tähän, mutta nyt kiireen takia en ollut yhtä tarkka. Tietenkin tämä autoilija kääntyi kuitenkin vilkuttamatta (tai mahdollisesti vilkutti vasta kun oli jo suojatien päällä) ja jouduin tekemään äkkijarrutuksen. Onneksi ajoissa enkä osunut, mutta autoilija ei tästä huolimatta varmaan edes huomannut mua vaikka olin 2cm päässä..
Tuo haittaa menoa vaikka ei olisi liikenteessä pyörälläkään. Lyhyillä vihreillä saattaa se oma vuoro hulahtaa vasemmalle kääntyessä ohi, jos vastaantulija laittaa vilkun päälle vasta kääntyessään ja itse nököttää paikallaan odottaen että kaveri jatkaa suoraan.Minkä takia liikennevaloissa odottaessa vilkku laitetaan päälle vasta silloin kun valot ovat vaihtuneet? Minkä takia vilkkua ei voi laittaa päälle jo silloin kun odotellaan punaisten vaihtumista? Tällöin kaikille liikenteen käyttäjille tulisi varmasti selväksi mitä kuljettaja aikoo tehdä valojen vaihtumisen jälkeen.
Syyksi ei kelpaa se, että on kaistalla, jossa saa vain kääntyä.. Vittu! Ei pyörätiellä ajava välttämättä kiinnitä huomiota siihen saako ko. kaistalta ajaa myös suoraan vai ei. Tai vastaantuleva auto ei myöskään tiedä tätä välttämättä, jos siis risteys on sellainen, että vihreät palaa myös vastasuunnasta kääntyville autoille. Vittu! Mitä haittaa siitä vilkun käyttämisestä on? Se vitun polttimo tuskin palaa ihan kovin helposti loppuun? :mad_old:
Erään työkaverin oli poliisit pysäyttäneet, en muista tuliko vain nuhtelu vai sakot, mutta juuri tuota poliisitkin käyttivät perusteluna. He eivät toisesta suunnasta tulevana voi tietää, onko se kääntyvä kaista vai ei.Tuo "ei saa kääntyä kuin yhteen suuntaan" on perusteluna kieltämättä aika erseestä. Eikö vilkun tehtävä nimenomaan ole viestittää muille aikeistaan, vaikka se itselleen olisikin selvää ettei saa tehdä muuta kuin kääntyä tiettyyn suuntaan. Muut kun eivät yleensä näe toisesta suunnasta tulevien opasteita joten se pakollinen kääntyminen ei todellakaan ole kaikille tiedossa.
Luonnollisesti tuo omakin viestini kumpusi saman aiheen harmittelusta ja ihmettelystä.Tähän liittyen mulle heräsikin kysymys foorumin autoilijoille. Itsehän ajoin autolla puolitoista viikkoa kesälomallani. Silloin etenkin kiinnitin tähän asiaan huomiota, mutta asia on askarruttanut minua pitkään. Minkä takia liikennevaloissa odottaessa vilkku laitetaan päälle vasta silloin kun valot ovat vaihtuneet? Minkä takia vilkkua ei voi laittaa päälle jo silloin kun odotellaan punaisten vaihtumista? Tällöin kaikille liikenteen käyttäjille tulisi varmasti selväksi mitä kuljettaja aikoo tehdä valojen vaihtumisen jälkeen.
Siis vilkkuhan on sitä varten, että sillä kuitataan ratti käännetyksi. :doubtful:Tähän liittyen mulle heräsikin kysymys foorumin autoilijoille. Itsehän ajoin autolla puolitoista viikkoa kesälomallani. Silloin etenkin kiinnitin tähän asiaan huomiota, mutta asia on askarruttanut minua pitkään. Minkä takia liikennevaloissa odottaessa vilkku laitetaan päälle vasta silloin kun valot ovat vaihtuneet? Minkä takia vilkkua ei voi laittaa päälle jo silloin kun odotellaan punaisten vaihtumista? Tällöin kaikille liikenteen käyttäjille tulisi varmasti selväksi mitä kuljettaja aikoo tehdä valojen vaihtumisen jälkeen.