Eivät vedä vertoja Lancia Deltalle!Niin, eihän esimerkiksi eniten mutkia sisältävällä moottoriradalla Nürrellä ole ajettu kuin 2 kovinta aikaa (kun puhe on tuotanto-autoista) jenkkiautoilla:thumbup:
1.) Viper Oreca ja 2.) Corvette ZR-1
Hyvin täällä on jotkut taas selvillä näistä jutuista:nope: Mielipiteet taas on sitten sitäkin kärkkäämpiä
Totta, eivät vetäisikään. Painoa reilusti alle tonni, tehoa kutakuinkin 1hv/1kg ja kiinteä neliveto.. Ei B-ryhmän Lancialle pärjää radalla mikään kumirenkailla kulkeva härveli.Eivät vedä vertoja Lancia Deltalle!
Olen yrittänyt säädellä peilejä siten, että osuisi takana tulevien valot omiin silmiinsä. Tiedä sitten miten olen onnistunut.Pitkillä/väärin suunnatuilla/laittomilla valoilla ajavat.
Pitää käännellä peilejä ettei häikäise... aina kun ei ole kiire/jaksa polkea kovaa..
Pitää paikkansa, todella hankala risteys tuolta suunnasta tulevien suhteen. Ainakin kerran tuuppasin itseni vasemmalle kääntyessä yhden suoraan tulevan eteen, kun ei vaan nähnyt autoa ajoissa :thumbfh:Homman tekee ongelmalliseksi se, että punaisen auton suunnasta tulevat autot nousevat aika jyrkään ylämäkeen eivätkä siten näy kuin aika viime tipassa.
Noilta lahnoiltako? Älä naurata, Lancia Delta päihittää helposti :alppu:Normi siviili Lancia Delta integrale tuolta ajalta toki tietysti ottaisi pataan 10-0 ko. Viperilta ja ko.Corvetelta, eihän siinä ollut tehoakaan kuin reilu 200hv (aikanaan tietysti ok arvo).
:thumbdownNoilta lahnoiltako? Älä naurata, Lancia Delta päihittää helposti :alppu:
:thumbup:Noilta lahnoiltako? Älä naurata, Lancia Delta päihittää helposti :alppu:
Tuota provoasi voisi vielä jatkaa eteenpäin: Kun jalankulkija huomaa että auto pysähtyy nopeasti, hän erehtyy seuraavalla kerralla kävelemään sellaisen kuskin eteen, joka ei ole valppaana ja jolla ei ole jalka jarrulla: Jälki on rumaa.Tajusin vasta nyt, että jalka jarrulla -tekniikkahan on varsin itsekeskeinen ajotapa. Ajetaan kovempaa kuin mitä ulkopuolisen (esim. jalankulkija) mielestä autolla kannattaisi tilanteessa ajaa. On todennäköisempää että jalankulkija ei uskalla suojatielle astua kun auto näyttää sen verran kovaa ajavan että ei varmaankaan ehtisi pysähtyä. Jalankulkija voi "katsoa bluffin" ja astua suojatielle. Tuolloin kuitenkin ottaa riskin siitä että jääkö auton alle ja useimmat todennäköisesti katsovat paremmaksi antaa kaaharin mennä ohitse.
Eipä siitä ohi voi ajaa jos joku sivulleen katsomatta juoksee eteen. En minä ainakaan päälleajon riskiä ota. Ihan eri tilanne, jos jalankulkija seisoskelee kauempana tai hidastaa vauhtia kera katsekontaktin. Itse jalankulkijana kävelen vaan eteen, jos joutuisin enemmän kuin puoli autoa odottamaan.Itse jalankulkijana arvostan enemmän autoilijaa, joka menee reippaasti ohi. Tällöin myös itse pääsee nopeammin tien toiselle puolelle, kuin jännittäessä että onko tuo auto nyt himmailemassa vai pysähtymässä vai mitä.
Jos joku pölö juoksee tielle sivulleen katsomatta, niin ihan on kyllä oma häpeä. Miten odotetaan puoli autoa tai enemmän?Eipä siitä ohi voi ajaa jos joku sivulleen katsomatta juoksee eteen. En minä ainakaan päälleajon riskiä ota. Ihan eri tilanne, jos jalankulkija seisoskelee kauempana tai hidastaa vauhtia kera katsekontaktin. Itse jalankulkijana kävelen vaan eteen, jos joutuisin enemmän kuin puoli autoa odottamaan.
Kannattaa muistaa että tässä on nyt kyseessä SUOJATIE, jolla jalankulkijan pitäisi esteettä päästä kulkemaan.Jos joku pölö juoksee tielle sivulleen katsomatta, niin ihan on kyllä oma häpeä. Miten odotetaan puoli autoa tai enemmän?