Liikenteessä ärsyttää:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Noi autot on yleensä aika luumuja. 1km suoral 80 alueel ajan +85 mun peeveel ni vittu et joku vitun homo koittaa tunkee ohi :D sit ku pääs ohi just ja just ni imuu ja näyttäytyy toisel puolel tiet. mut oli märkä keli ja ilmaputsari ei tykkää vedest ni en voinu lähtee hiillosteleeeeeeee. sit käännyin siit himaa xD ja tos kesäl ku ajoin mopol mis oli tehoooooputkistooo ni menin entisen maikan ohi ni paino töötin pohjaa :D oli naurus pidättelemist ku satuin ajaa 90kmh 40 alueeeeeeeeeeeel :eek: paha tommi. Taitaa olla elämäni pisin postaus jonka olen itse kirjoittanut:p
Öh.. kyllä kuulostaa siltä että sä tässä se idiootti oot :D Tolla menolla lähtee vielä henki joko itseltäsi tai joltain ulkopuoliselta..

Ensinnäkin: mopot on suunniteltu 40km/h vauhtiin. Niillä ei saa ajaa lujempaa. Mopon virittäjät pitäisi hirttää munista.. (itsehän en ole koskaan virittänyt mopoa. Viritetyllä mopolla olen tosin ajanut, mutta nykyään kun asiaa ajattelee niin olihan se ihan saatanan tyhmää.. Monkeyllä ajoin parhaimmillaan 90km/h.. Se ois ollut varma kuolema jos olis kaatunut..)

Toiseksi: mopot on suunniteltu antamaan peesiapua väsyneille kilpapyöräilijöille. Älkää siis virittäkö niitä! :ahem:
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Kaikki hurjasteluni ynm temppuilut ovat tapahtuneet täyden harkinnan alaisena joten ei ketään lapsia ynm lähettyvillä. tuokin ku auto pääs ohi ni keskellä peltoaukeata jolloin tiellä oli kaverini hitusen pidemällä mut tol autol tai olla kiire jos noin kovaa kulkevasta moposta piti ohi päästä varmaan iha vaan että kyllä minunkin auto kulkee kovempaa ku sinun moposi. vittu semmonen koyhänäkönen vani se oli. melkee nauratti:D suunilleen mun pihamopon arvonen:D
Et tainnut laskea itseäsi? :doubtful:
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Hommaa Tomppa kevari niin ei tarvi mopoa viritellä kallilla rahalla.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tänään taas ärsytti se, että rapa lensi ihan sikana.

Jouduin vieläpä ajamaan jokusen kilometrin hiekkatietä Savonlinnan kupeessa, niin auto oli aika 'ajetun' näköinen.:nope:
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Kaikki hurjasteluni ynm temppuilut ovat tapahtuneet täyden harkinnan alaisena joten ei ketään lapsia ynm lähettyvillä. tuokin ku auto pääs ohi ni keskellä peltoaukeata jolloin tiellä oli kaverini hitusen pidemällä mut tol autol tai olla kiire jos noin kovaa kulkevasta moposta piti ohi päästä varmaan iha vaan että kyllä minunkin auto kulkee kovempaa ku sinun moposi. vittu semmonen koyhänäkönen vani se oli. melkee nauratti:D suunilleen mun pihamopon arvonen:D
Joidenkin täys harkinta ei ole kahta prosenttia joidenkin toisten vastaavasta. Kapasiteettikysymys, oletan.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Tuli tossa eräänä päivänä ihmetys eteen. Pistin autoa parkkiin kadun reunaan ja huomasin, että joku äijä kumartelee auton edessä ja tarkastelee reksiterikilpeäni ja puhuu (on puhuvinaan) puhelimeen. Nousin autosta ja kysyin onko jotain asiaa vai mikä on hätänä. Äijä ei vastaa vaan lähtee kipittämään pois. Kysyin vähän selkeämmällä äänenpainolla, josko oli jotain asiaa vai mistä on kysymys. Äijä huutaa kauempaa vapisevalla äänellä jotakuinkin: "Älä sinä kuule täällä ajele luuri korvalla!" Totesin harvinaisen selvästi artikuloiden, että setä voi nyt haistaa ihan vaan vitun.

Yllättäviä tilanteita ihmiset jaksaa itselleen kehittää.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Toi jalka jarrulla ajaminenhan menee mun käsittääkseni silleen, että jos on tilanne jossa on ties mitä objekteja (ratikka, linja-auto,...) estämässä näkyvyyttä, ajetaan toinen jalka kaasulla ja toinen jarrulla (valmiina jarruttamaan jos tarvis). Eli ollaan jo tiedostettu, että joku voi rynnätä eteen ihan koska vaan. Aika turvallinen skenaario verrattuna siihen, että kruisaillaan pää puolivaloilla ja yhtäkkiä hätkähdetään, että: "Mikä jysähti? Voi kamala, ajoinks mä jonkun yli!!?"

Saman voi tietysti tehdä pelkästään jalka jarrullakin, mutta ei se sitä eteenryntääjää paljon syyhytä, tuliko auto hiukan kovempaa vai hiljempaa jos se kuitenkin pysähtyy ennen yliajoa.
Olen kyllä tarkoittanut että kaasujalka siirtyy jarrun puolelle, jos aavistelee saattavansa joutua pysähtymään. Olis vähän ikävempi pysähtyä kokonaan, jos ei kytkimelle riitä kolmatta jalkaa.

Tämä on ihan luonnollista ennakointia. Jarrun painaminen onnistuu nopeammin ja varmemmin, kun saapas on oikean polkimen päälle, eikä takerru sivuun. Sama jos olettaa että kohta pääsee kiihdyttämään, sitä voi ennakoida siirtämällä jalkaa kaasun puolelle. Sellaiset ärsyttää jotka rupevat etsimään ykköstä silmään vasta kun edellä ajava liikahtaa.

Joskus kyllä micralla ajelin hirvivaara-alueella vasen jalka jarrulla, kun valot oli vähän himmeet ja vettä satoi.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24273
Sijainti
lappeen Ranta
Olen kyllä tarkoittanut että kaasujalka siirtyy jarrun puolelle, jos aavistelee saattavansa joutua pysähtymään. Olis vähän ikävempi pysähtyä kokonaan, jos ei kytkimelle riitä kolmatta jalkaa.
Just. Ja onhan se vasemmalla jalalla jarruttaminen äkkiseltään helposti aika voimakasta kun on kyseisen jalan tottunut painamaan pohjaan asti.

Mitähän kaikkee juttua porukat keksii heittää tosta jalan pohjaan painamisesta. Pohjaa on varmaan koluttu yhdellä jos toisellakin taholla ja jalalla.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Just. Ja onhan se vasemmalla jalalla jarruttaminen äkkiseltään helposti aika voimakasta kun on kyseisen jalan tottunut painamaan pohjaan asti.

Mitähän kaikkee juttua porukat keksii heittää tosta jalan pohjaan painamisesta. Pohjaa on varmaan koluttu yhdellä jos toisellakin taholla ja jalalla.
Edellisellä automaattisella autollani jarrutin vasemmalla jalalla. Nopeasti siihen tottui.
Jätetään tämä toinen aihe tällä erää kommentoimatta
 
Ylös