Ace17
Acenteella
- Liittynyt
- 7.7.1999
- Viestit
- 11664
Mä tunnen KAIKKI, jotka on Töysässä ikinä käyny!Mahtaisikohan Ace tietää?
Eli tuli vaan mieleen, että oisko jotain yhteyksiä kun Töysä ja Micra oli aika usein noissa tarinoissa mainittu.
Mä tunnen KAIKKI, jotka on Töysässä ikinä käyny!Mahtaisikohan Ace tietää?
Eli tuli vaan mieleen, että oisko jotain yhteyksiä kun Töysä ja Micra oli aika usein noissa tarinoissa mainittu.
Sinko on useistakin syistä huono valinta seuraavista syistä:Just noita varten jo mopoissakin pitäisi olla sinko vakiovarusteena.
Rohjus vaatii vielä enämpi ampumaetäisyyttä. Se kun vakautuu vasta 50-100m päässä (riippuen ohjuksesta) ajomoottorin käynnistymisen jälkeen. Kyseessä olevaan käyttöön konetykki on parsa, tahi minigun.Sinko on useistakin syistä huono valinta seuraavista syistä:
Ensiksikin ammuksen virittyminen vaatii muistaakseni 15 metrin matkan.
Takavaara alue on 7 m joten takana oleva iso auto saisi itsellekin varsin kuumat oltavat.
Ammus lentää hitaasti, joten ennakon arvioiminen on tosi tärkeä.
Singon käyttäminen edes kohtuullisen osumatarkkuuden saamiseksi vaatii kahta kättä.
Lämpöhakuinen ohjus olisi paljon parempi, tosin humattavasti kalliimpi vaihtoehto.
En ihan oikeasti pidä 80-alueella 70 km/h nopeutta autoa turvallisuusriskinä. Sen sijaan raivopäinen "mikset vittu aja 80" kuljettaja, joka tekee typeriä ohituksia on se suurempi riski. Ja omien fiilikisen perusteella näitä raivoajia on aika suuri osa autoilijoista. Alle 70 köröttely alkaa sitten olla jo eri homma.Matelijat, sunnuntaiajelijat, maisemantiirailijat ja vanhukset. Kortti ja ajopelit pois yli 50v henkilöiltä :mad_old:
Jos nopeusrajoitus on 80 km/h, niin olisi toivottavaa, että ajetaan sitten sitä noin 80 km/h. Sellanen noin seitsemää kymppiä "turvallisuus" syistä köröttelevä matelija on oikeasti itse se turvallisuusriski.
Ongelmana on myös skootterin massa, joka ei ole kuin reilut 100 kiloa, joten laitteen hallitseminen ampumisen aikana voisi muodostua haastavaksi. Kuljettaja pitäisi lisäksi sitoa jotenkin skootterin kiinni, jottei lennä ampumisen voimasta hevonkuuseen.Rohjus vaatii vielä enämpi ampumaetäisyyttä. Se kun vakautuu vasta 50-100m päässä (riippuen ohjuksesta) ajomoottorin käynnistymisen jälkeen. Kyseessä olevaan käyttöön konetykki on parsa, tahi minigun.
Mun mielestä on ihan normaalia, että ajaa 10% alle rajoituksen. Nopeusrajoitushan on missään olosuhteissa koskaan suurin sallittu nopeus, ja jotta välttyy sen ylittämiseltä, pitää ajaa vähän alle.En ihan oikeasti pidä 80-alueella 70 km/h nopeutta autoa turvallisuusriskinä. Sen sijaan raivopäinen "mikset vittu aja 80" kuljettaja, joka tekee typeriä ohituksia on se suurempi riski. Ja omien fiilikisen perusteella näitä raivoajia on aika suuri osa autoilijoista. Alle 70 köröttely alkaa sitten olla jo eri homma.
Yksi ongelma on se, että jokuset autoilijat ajavat niin lujaa kuin uskaltavat ja ajattelevat, että se on turvallista. Käytännössä ajavat sitten satasen alueella 80 km/h (mikä vielä menettelee) ja kahdenkympin alueella 50 km/h (mikä ei enää menettele).Mun mielestä on ihan normaalia, että ajaa 10% alle rajoituksen. Nopeusrajoitushan on missään olosuhteissa koskaan suurin sallittu nopeus, ja jotta välttyy sen ylittämiseltä, pitää ajaa vähän alle.
Sitä vaan en ymmärrä miksi lähes kaikkialla on rajoitukset niin alhaisia, ettei juuri kukaan niitä halua noudattaa. Useimmat niistäkin jotka väittävät mukamas noudattavansa, ajavat enemmän tai vähemmän pientä ylinopeutta.
Mun mielestä olis syytä
a) ihmisten myöntää ajavansa ylinopeutta jos sitä kuitenkin ajavat
b) rajoitusinsinöörin laittaa rajoitukset järkeviksi eikä olettaa että kuitenkin ajavat yli niin laitetaan alakanttiin
Miten tämä liittyy rajoitusten noudattamiseen?Yksi ongelma on se, että jokuset autoilijat ajavat niin lujaa kuin uskaltavat ja ajattelevat, että se on turvallista. Käytännössä ajavat sitten satasen alueella 80 km/h (mikä vielä menettelee) ja kahdenkympin alueella 50 km/h (mikä ei enää menettele).
Siten, että tuli vaan viestistäsi mieleen, että: "Yksi ongelma on se...".Miten tämä liittyy rajoitusten noudattamiseen?
Asia ei siis varsinaisesti ollut viestissäni :idea:Siten, että tuli vaan viestistäsi mieleen, että: "Yksi ongelma on se...".
Juuei :ahem::nope:. Oikeastaan olis voinut jättää lainauksen väliin, mutta lainattu mikä lainattu.Asia ei siis varsinaisesti ollut viestissäni :idea:
Minä luulen, ettäMun mielestä olis syytä
b) rajoitusinsinöörin laittaa rajoitukset järkeviksi eikä olettaa että kuitenkin ajavat yli niin laitetaan alakanttiin
Just noita varten jo mopoissakin pitäisi olla sinko vakiovarusteena.
Et välttämättä ole luuloinesi väärässä. Ajokortin vaatimustasot kun eivät ole mitään Finnairin pilotin luokkaa. Sikäli vaan tuntuu hölmöltä kun näitä parempia kuskeja rangaistaan pienistä ylinopeuksista, ja huonommat saavat vapaasti rellestää samanlaisilla nopeuksilla.Minä luulen, että
a) rajoituksista päättävillä on heikompi luottamus autoilijoiden ajokykyyn kuin kuskeilla itsellään
b) nopeusrajoituksia ei laadita turvallisimpien vaan turvattomimpien autojen ja kuskien mukaan
No en mene paremmuudesta väittämään, mutta aikamoista pelleilyähän tuo on, että nähdään 10+X vuoden sisään ylinopeuden ajajista uutisia.. Ratkaisuna tietty nopeusrajoitusten kiristäminen. Sehän se pitääkin kortittomat kotona, kun tekee mieli lähteä ajelemaan urku auki, mieluiten kännissä vielä.Et välttämättä ole luuloinesi väärässä. Ajokortin vaatimustasot kun eivät ole mitään Finnairin pilotin luokkaa. Sikäli vaan tuntuu hölmöltä kun näitä parempia kuskeja rangaistaan pienistä ylinopeuksista, ja huonommat saavat vapaasti rellestää samanlaisilla nopeuksilla.
Tiesin sen, että tunnet kaahajan... :ahem:Mä tunnen KAIKKI, jotka on Töysässä ikinä käyny!
Tulipa itsekin piipahdettua Myllyssä. Parkkihalliin asti olin itse rauhallisuus. Kunnes kauppakujalla kohtasin parkuvia kakaroita ja hirveä härdelliä muutenkin....äkkiä pois haluu hän. Nopea asiointi ja autolle. Kulkuani esti parkkihalliin yksi täti, joka näytti nojaavan hieman eteenpäin. Alkuun mietin onko hänellä kaikki hyvin, mutta sitten huomasin hänen nojaavan ostoskärryihin ja keskellä portaiden alapäässä vielä. Kärryjä en huomannut rouvan leveän ahterin takia heti. Ei ole ostoskeskushelvetit minua varten....Liikenteessä ärsytti eilen, kun bussi lähti kaksi minuuttia etuajassa.
Tänään oli muuten Myllyssä melkonen joulumylläkkä.
Meinasin mennä Sellon Lildliin ruokaostoksille, mutta parkkihalliin jonotti sen verran pitkä jono, että rupes ärsyttämään ja jatkoin muualle. Ei siellä Lidlin päässä ole koskaan tilaa jos ihmisiä vähänkään enemmän liikkeellä. Ennenkuin Lidli avattiin, mulla oli tapana pysäköidä siihen päätyyn, kun suurin osa muista Prismaan ja Citymarkettiin menijoistä kurvas liukuporraskeskiön toiselle puolelle. Nykyään tulee käytyä Sellossa lähinnä arkisin ennen sulkemisaikaa, sillon siellä on varmuudella tilaa.Liikenteessä ärsytti eilen, kun bussi lähti kaksi minuuttia etuajassa.
Tänään oli muuten Myllyssä melkonen joulumylläkkä.