Kerjäät ongelmia tuollaisilla nopeilla liikeillä. Kaistaa vaihdetaan rauhallisesti, eikä syöksytä.Tällaiset on ärsyttäneet viime viikkoina taajaan. Eli vasemmalla kaistalla edessä ajaa joku hitaasti, ja näyttää siltä että menisi suoraan. Olen menossa vasemmalle ja kiihdytän reunaa hipoen että ehtisin vihreään. Tuollainen sitten peileihin katsomatta vaihtaa kaistaa vilkutta vähän myöhemmin jolloin joudun väistämään sitä. Sitten se tietenkin tekee vielä paniikkijarrutuksen valoihin keltaisella. Erityisen mukavaa etenkin näin liukkaammalla. Kyllä on joillain silmät puusta.
Sitä kutsutaan ennakoinniksi ja lähes jokainen kaksipyöräisellä liikkuva osaa tuollaisessakin tilanteessa ennakoida mahdolliset vaaratekijät ja niin ollen välttää mahdollisen onnettomuuden.Kaistaa vaihdetaan rauhallisesti, eikä syöksytä.
Itte ainakin oon tarkkana, jos oon ryhmittymässä vasemmalle kääntyvälle kaistalle, eli mieluummn EN lähde ohittamaan sitä edessä olleella kaistalla ajanutta ryhmittymiskaistalla juuri tuosta mainitsemastasi syystä.
Zaikom nimenomaan mun mielestäni tuossa esimerkissä vaihtaa kaistaa rauhallisesti. Vauhtia on vaan enemmän kuin edessä ajavalla jumittajalla, joka sitten hetken kuluttua suorittaa sen syöksykaistavaihdon.Kerjäät ongelmia tuollaisilla nopeilla liikeillä. Kaistaa vaihdetaan rauhallisesti, eikä syöksytä.
Minua ärsyttävät kuskit, jotka ajavat hitaasti ja joita liikennesääntöjen noudattaminen ei kosketa. Luulevat olevansa turvallisia vaikka aiheuttavat jatkuvasti tilanteita. Löytyy niitä motittajia ja sääntöjen vastaisesti ajavia myös kiireisemmistä kuten tuo mainitsemasi kääntymistilanne. Oliko tuo minulle suunnattu? Näytä yksikin kohta missä olen kehoittanut jättämään liikennesääntöjä noudattamatta :frank:Noitten punaisena käyvien kiilaajien kiilaaminen on mun suurta huviani. Myös vasemmalle kaksi kaistaa ajosuuntaan olevalle tielle käännyttäessä usein näppärät hätähousut ohjaa suoraan oikean puoleiselle kaistalle aikomuksenaan ohittaa mut oikealta. Siinä on nautinto ajoittaa oikeaoppinen käännös niin että saa juntit raivon partaalle.
Noin kannattaa toimia. On sitten hiukan korvien välissä olevan ohjelmiston kulloisestakin kusipäisyysasteesta kiinni, tuleeko ennakointi hyödynnettyä ajamalla siihen mihin toinen mahdollisesti on kohta tulossa (että: "Hähhää, etpä päässyt tähän kun osasin ennakoida!") vai annanko tietä.Käyttää omia hoksottimia ja pyrkii ennakoimaan muiden liikkeitä ja olevaan valmiudessa aina epätavallisia tapahtumia varten.
Ainahan sitä muiden tekemisiä joutuu ennakoimaan ja lukemaan illmoittamattomia aikeita pienistä asioista. Tröpöily on silti tröpöilyä. Vain n. 20% osaa käyttää vilkkua oikein. Suurin osa vilkuttaa vasta jälkikäteen, osa ei ollenkaan. Kun kirjoitin tuolla noiden aiheuttavan vaaratilanteita, en tietenkään tarkoittanut että henkihieverissä joutuisin väistämään, koska olen varautunut siihen että saattavat tröpöillä. Itse itselleen tuollaisella toiminnallaan eniten vaaraa aiheuttavat. Varmaan samoja jotka tekevät U-käännöksen rekan eteen.Siihen edelliseen vielä palatakseni, niin ei myöskään ole suotavaa seilata ilman vilkkua kaistalta toiselle, mutta katson myös yhtä tärkeäksi, ellei jopa tärkeämmäksi, liikenteessä ottaa realistisesti huomioon se, ettei kaikki siellä käyttäyty asiallisesti ja nukahduksia ja virheitä sattuu niille asiallisillekin kuskeille.
Onko se tullut siihen missä Hämeentie jatkuu Kustaa Vaasan tienä vai sinne Vanhankaupungin päähän?Jos haluaa ajaa kolarin, niin aika varma nakki on Hämeentien loppupuoliskolle Helsingissä ilmestynyt liikenneympyrä. Osa ihmisistä ei edes huomaa koko ympyrää vaan ajavat keskeltä sen yli, ympyrän halkaisijan suunnassa niinku. Vilkkuja ei tietenkään käytellä tuosta ympyrästä poistuttaessa koska eivät tiedä poistuvansa liikenneympyrästä. Vai voiko edes sanoa että poistuu liikenneympyrästä kun tulee keskeltä läpi? Tuskinpa huomaavat kolmioitakaan jotka väistämisvelvollisuudesta liikenneympyrään tulemisen yhteydessä kertovat.
Tuo ympyrä kieltämättä vaatii hieman tavallista enemmän hoksottimia koska siinä ei ole mitään merkittäviä korokkeita keskusta-alueella.
Arabian ostoskeskuksen ja Hämeentien ihan oikean ja todellisen loppupään (kosken vieressä) välille n. puoliväliin. Olisikohan siinä Hobby Hallin se toimipiste aika lähellä tuota ympyrää.Onko se tullut siihen missä Hämeentie jatkuu Kustaa Vaasan tienä vai sinne Vanhankaupungin päähän?
Kappas, tuolla kaavalla olen itse nyt jo jonkun aikaa parkkeerannut. :frank:Formulat, joilla ei voi pysäköidä. :mad_old::mad_old::mad_old:
Onneksi on keksitty parannus, "Scientists create formula for perfect parking"
Hiukan harhaanjohtava otsikko tuolla uutisella. Toi kaavahan kertoo (kaavan alla asia mainitaan) kuinka ahtaaseen väliin sitä omaa koslaa yleensä kannattaa yrittää tunkea.Formulat, joilla ei voi pysäköidä. :mad_old::mad_old::mad_old:
Onneksi on keksitty parannus, "Scientists create formula for perfect parking"
No ilmankos se parkkeeraaminen kestää niin jumalattoman kauan. Kaavaahan siellä kalkulaattoriin hakataan keskellä tietä. :mad_old:Kappas, tuolla kaavalla olen itse nyt jo jonkun aikaa parkkeerannut. :frank:
Sehän on nimenomaan täydellistä jos saa niin ahtaaseen väliin ku vielä voi.Hiukan harhaanjohtava otsikko tuolla uutisella. Toi kaavahan kertoo (kaavan alla asia mainitaan) kuinka ahtaaseen väliin sitä omaa koslaa yleensä kannattaa yrittää tunkea.
Kertooks tuo kaava miten ahtaaseen väliin saa 'kerralla' vai jotain muuta? Ei ota tuo kaava luultavasti sitäkään huomioon että nykyautoissa on pyöreät kulmat.Hiukan harhaanjohtava otsikko tuolla uutisella. Toi kaavahan kertoo (kaavan alla asia mainitaan) kuinka ahtaaseen väliin sitä omaa koslaa yleensä kannattaa yrittää tunkea.