Kyllähän sitä nyt aikuisen ihmisen pitäisi tietää ilman mitään vilkun napsuttelujakin omat menemisensä!Kun ei itse omasta vilkunkäytöstään hyödy niin ei käytä.
Nii, vilkku ja sen napsuminen on dementikoille!Kyllähän sitä nyt aikuisen ihmisen pitäisi tietää ilman mitään vilkun napsuttelujakin omat menemisensä!
Siis tätähän tapahtuu ainoastaan PK-seudulla, koska ihmiset siellä ovat helpommin yllätettävissä.Hmmm, talvi tuli ja sen kyllä huomaa taas...
Nyt kun on ensimmäistä kertaa taas liukasta (=ei suolausta) niin kummasti katoaa järki ihmisten päästä ratissa.
40km/h alueella vedetään 15-20km/h kieli keskellä suuta, ja keskellä 2-kaistaista tietä vielä varmuuden vuoksi...
Sitten jarrutellaan 100m ennen risteystä, ihan varmuuden vuoksi...
Ja näitä siis useampia, ja todistetusti nastakiekot jo autoissa alla :jaska:
Siis tässä on ehkä se pahin asia mitä yltiöpäinen suolaus teettää, ihmiset oppii ajaan märällä tai kuivalla asvaltilla, ensimmäinen nuuhkasukin jäästä ja liikenne puuroutuu samantien, tai sitten joku vetää 100km/h ylinopeutta pöpelikköön :nope:
Joku raja oikeesti siihen suolaamiseen, ei tän maan talvessa kuitenkaan täysin vältytä niiltä jäisiltä teiltä niin luulis nyt opettavan ihmisten ajokäyttäytymistä enempi tuommonen kun sitä kokemusta "jääkaudelta" olis enempi...
Prkl että kyrsii taas
Näinhän se on ollut aiemmin, mutta parin viime vuoden aikana on täälläkin alkanut sama tahti, suola-autot ajossa heti kun vähänkin mittari näyttää miinusta... :jaska:Siis tätähän tapahtuu ainoastaan PK-seudulla, koska ihmiset siellä ovat helpommin yllätettävissä.
Noi on muuten arsyttavia. Sitten kun ne siirtyy kiihdytyskaistalta viidenkympin vauhdilla (tai alle) sinne muiden eteen, niin kaasupoljin kummasti loytyy taas.Kehä ykköseltä länsiväylälle Ruoholahteen päin ajaessa uskomaton köröttelijä. Sen ymmärtää että mutkaisessa rampissa ajaa neljääkymppiä kun se oli jäässä, itselläkin vähän lipsui siinä, mutta kun suora aukeaa, ei voi ymmärtää, nopeus ei vaan nouse farmarivolvolla edes viiteenkymppiin. Meinasin jo että pitäiskö kiihdyttää oikealta pientareen kautta lumet pöllyttäen ohi, tilahan on tehty käytettäväksi, mutta hillitsin itseni. No onhan se parempi ajaa hitaasti kuin kovaa jos ei osaa ajaa, ja sainpahan taas syyn haukkua muita tienkäyttäjiä.
Tajuaahan ne, ovat vain ymmärtäneet väärin kun kiihdyttävät kanssa-autoilijoita eikä omaa autoaan.Eiko perkele jo tajua etta kiihdytyskaista on KIIHDYTYSkaista.
.
Tai sitten perusasioiden ymmärtämättömyys on yleismaailmallista. Samat ihmiset varmaan niistää nenänsä (sen sijaan, että pyyhkisivät perseensä) kun käyvät paskalla ja jälkikäteen ihmettelevät, että: "Mistä nää ruskeet raidat tänne kalsariin oikein tulee???".Tajuaahan ne, ovat vain ymmärtäneet väärin kun kiihdyttävät kanssa-autoilijoita eikä omaa autoaan.
Mistäs sää ton tiedät?Samat ihmiset varmaan niistää nenänsä (sen sijaan, että pyyhkisivät perseensä) kun käyvät paskalla ja jälkikäteen ihmettelevät, että: "Mistä nää ruskeet raidat tänne kalsariin oikein tulee???".
Mä kerroin sille ihan itse toimistani.Mistäs sää ton tiedät?
Soli valistunut arvaus kautta spekulaatio. :ahem:Mistäs sää ton tiedät?
Jarrutuksista täytyy todeta, että joissain nykyautoissa ABS:t on ihan pirun yliherkät ja "jarrutusääniä" (sitä ABSin rytkytystä oletan sinun tarkoittaneen) voi siksi tulla ihan tavalliseksi tarkoitetussakin jarrutuksessä.Tänään rautatieaseman pihasta lähtiessä, siinä on sellainen mukulakivetys alue eikä varsinaisesti jaettu kaistoja. Piha-aluetta kun on. No ajoin siinä sitten suhteellisen keskellä pihatietä valoristeystä kohti ja jostain perään kääntyä mersu joka ajoi todella iholla. Liukkaudesta johtuen en joutanut seurailemaan hänen puuhian koko ajan ja lähestyin risteystä. Hyvissä ajoin laitoin vilkun oikealle ja lähdin ryhmittäytymään. Pihan valoista menee oikea puoli (en sano kaista, kun kaistoja ei ole merkittä) oikealle tai suoraan ja vasemmalle kääntyvät kääntyvät ainoastaan vasemmalle.
Oli se sinne "taksiväylälle" sitten ängennyt sen mersunsa kanssa. Jarrutusäänet tuli siinä vaihheessa kun olin jo hyvin ehtinyt ryhmittäytyä, että tiedä sitten oliko se lukkojarruttelu jotain varoittelua vai mistä olisi kysymys. Vähän jälkijunassa tuntui tulevan. Eip sinä mitään sen kummempaa, mut jos jättäis parkkipaikalla noi ohittelut sikseen. Liukastakin kun oli.
Sen verran uusi auto oli, että ABS varmaan löytyy, eli varmaan sitä sitten. Itte vaan vähän säpsähti tilanteessa, että ajaako se päälle sieltä.Jarrutuksista täytyy todeta, että joissain nykyautoissa ABS:t on ihan pirun yliherkät ja "jarrutusääniä" (sitä ABSin rytkytystä oletan sinun tarkoittaneen) voi siksi tulla ihan tavalliseksi tarkoitetussakin jarrutuksessä.
Eniron uudella katunäkymällä näkyy toi paikka aika tarkasti, jos tarkoitat Turun rautatieasemaa. Näyttäisi enemmän nupukivetykseltä.Tänään rautatieaseman pihasta lähtiessä, siinä on sellainen mukulakivetys alue eikä varsinaisesti jaettu kaistoja.