Liikenteessä ärsyttää:

Pobeda

Well-known member
Liittynyt
18.4.2008
Viestit
936
Vähän sama kuin tuo hesarin uutinen, jonka mukaan ruotsalaiset on laskeneet paljonko ihmisiä kuolisi ja loukkaantuisi enemmän, jos nastojen sijaan suosittaisiin kitkoja. Laskelmat perustuvat kuulemma renkaiden pitoon!

Ui jumal'auta mitä fakiireja :D
Tätä vahvasti epäilinkin. Heh, ruotsalaiset.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Jos kerran Kuopion ja Suonenjoen välillä on valaistu tie, niin miksi pitää rikkoa lakia ja ajaa pitkät ja (etu)sumuvalot päällä?
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tarkoitin että sumuvalojen käyttö on valaistuilla teillä kielletty kokonaan ja ei-valaistullakin sallittu vain sumussa tai erittäin rankassa sateessa.
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Eilen arsytti saksan teilla vasemmalle kaistalle jumittuneet kuskit, oli paljon enämpi kuin normaalisti...
Kerran jouduin ohittamaan oikealta, kun yli 5 mahdollisuutta olin antanut... :thumbfh:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ärsyttää se kun olen vaihtamassa kaistaa ja kiihdyttämässä ohi, niin edelläajava rupeaa valumaan eteen ilman vilkkua. Jos käyttäisivät sitä vilkkua sekunnin pari ennen valumista, ehtisin joko kiihdyttää ohi tai jättää kiihdyttämättä jos se olikin aikeissaan edelläni. Tuntuu että jotkut tekevät tuolla tavalla tahallaan kiusaa aiheuttamalla vaaratilanteita mukakiireisille. Tai sitten niillä ei vaan ole pelisilmää.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ärsyttää se kun olen vaihtamassa kaistaa ja kiihdyttämässä ohi, niin edelläajava rupeaa valumaan eteen ilman vilkkua. Jos käyttäisivät sitä vilkkua sekunnin pari ennen valumista, ehtisin joko kiihdyttää ohi tai jättää kiihdyttämättä jos se olikin aikeissaan edelläni. Tuntuu että jotkut tekevät tuolla tavalla tahallaan kiusaa aiheuttamalla vaaratilanteita mukakiireisille. Tai sitten niillä ei vaan ole pelisilmää.
Vilkkua tai ilman, niin ärsyttää viime hetkellä eteen tulevat. Lisäksi ärsyttää myös ne, jotka eivät ohittaessaan huomioi millään tavalla takana tulevien nopeutta vaan junnaavat ohituskaistallakin samaa vauhtia siinä edessä.

Tuo mainitsemasi hitaasti liukuen ilman vilkkua eteen siirtyminen on tosiaan välinpitämättömyyden ja ylimielisyyden huippu.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ärsyttää se kun olen vaihtamassa kaistaa ja kiihdyttämässä ohi, niin edelläajava rupeaa valumaan eteen ilman vilkkua. Jos käyttäisivät sitä vilkkua sekunnin pari ennen valumista, ehtisin joko kiihdyttää ohi tai jättää kiihdyttämättä jos se olikin aikeissaan edelläni. Tuntuu että jotkut tekevät tuolla tavalla tahallaan kiusaa aiheuttamalla vaaratilanteita mukakiireisille. Tai sitten niillä ei vaan ole pelisilmää.
Joustettavaa vituttaa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tämän viimeisimmän aiheen johdosta tuli vastaan netissä blogi:
http://kaahari.blogspot.com/

Muutaman pätkän lukenut. Tiedä sitten että onko ihan todellisesta elämästä, olettaisin että on, mutta toisaalta voisi olla että ei ole. Toivoisin jälkimmäistä.

Sen verran tasokasta ja jotensakin viihdyttävää tekstiä oleva blogi että voisi lukea useammankin merkinnän.

edit: Aika lailla pepustahan tuon blogin tekstit ovatkin. Ilmeisesti lukemaan alkuun pari hieman parempaa pätkää. Niissä oli lähinnä sellaista puoliprovosoivaa tekstiä jossa kaahaaja oli itse ikään kuin uhrina, "pakotettu" kaahaamaan. Aika yksiulotteisia tuon tuhertelut nyt sitten kuitenkin näyttävät olevan.

Voisi poistaa koko linkin ja viestin tästä nyt mutta olkoot.
Tuota lueskelin ja tuntui kaava olevan likimain sama joka tarinassa: Pää ei kestä ohitetuksi tulemista, ja joutuu kaahaamaan pysyäkseen edellä. Ohitusten tarpeellisuutta ei pohdita matkan sujumisen vaan nimenomaan edellä pysymisen kannalta. Joskus tuollaisia näkyy liikenteessä. Eivät ole liiemmin häiriöksi muiden ajolle, mutta erikoista käyttäytymistä kumminkin. Tuollaisen kun saavuttaa ja meinaa joutua ohittamaan, niin ei sitten tarvitsekaan kun se lähti menemään menojaan. Ei jää häiritsevästi hidastelemaan eteen.
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Veikkaisin että perustuu löyhästi tositapahtumiin, eli on jälkikäteen vähän ryyditetty. Voitte pyyhkiä huutokuolat pois suupielistänne.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Olipa aamulla risteys, jossa mun kulkusuunnassa nähden sivuilta tulevilla oli kolmiot.

Jokaisen tien yli meni suojatie. Risteykseen saavuttaessa näin, että vastapuolella on kaksi tyttöä kävelemässä suojatietä kohti, no hiljentelin ja pysähdyin siihen että pääsevät turvallisesti yli. Samaan aikaan sitten veti vasemmalta puolelta joku citymaasturi ohitte. Äänitorvi pohjaan. Tytöt eivät tässä vaiheessa olleet vielä tietä lähteneet ylittämään.

Tie ei ollut edes kaksikaistainen ja olin pysähtynyt suojatien eteen vieläpä suhteellisen keskelle ajoväylää.

Hyvä meno, saatana.

EDIT: 500m päässä koulu. Kello oli vähän yli yhdeksän. Tiet liukkaat. 50 rajoitus.
 
Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Veikkaisin että perustuu löyhästi tositapahtumiin, eli on jälkikäteen vähän ryyditetty. Voitte pyyhkiä huutokuolat pois suupielistänne.
Mahtaisikohan Ace tietää?

Eli tuli vaan mieleen, että oisko jotain yhteyksiä kun Töysä ja Micra oli aika usein noissa tarinoissa mainittu. ;)
 

Pobeda

Well-known member
Liittynyt
18.4.2008
Viestit
936
Olipa aamulla risteys, jossa mun kulkusuunnassa nähden sivuilta tulevilla oli kolmiot.

Jokaisen tien yli meni suojatie. Risteykseen saavuttaessa näin, että vastapuolella on kaksi tyttöä kävelemässä suojatietä kohti, no hiljentelin ja pysähdyin siihen että pääsevät turvallisesti yli. Samaan aikaan sitten veti vasemmalta puolelta joku citymaasturi ohitte. Äänitorvi pohjaan. Tytöt eivät tässä vaiheessa olleet vielä tietä lähteneet ylittämään.

Tie ei ollut edes kaksikaistainen ja olin pysähtynyt suojatien eteen vieläpä suhteellisen keskelle ajoväylää.

Hyvä meno, saatana.

EDIT: 500m päässä koulu. Kello oli vähän yli yhdeksän. Tiet liukkaat. 50 rajoitus.
Just noita varten jo mopoissakin pitäisi olla sinko vakiovarusteena.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Olipa aamulla risteys, jossa mun kulkusuunnassa nähden sivuilta tulevilla oli kolmiot.

Jokaisen tien yli meni suojatie. Risteykseen saavuttaessa näin, että vastapuolella on kaksi tyttöä kävelemässä suojatietä kohti, no hiljentelin ja pysähdyin siihen että pääsevät turvallisesti yli. Samaan aikaan sitten veti vasemmalta puolelta joku citymaasturi ohitte. Äänitorvi pohjaan. Tytöt eivät tässä vaiheessa olleet vielä tietä lähteneet ylittämään.

Tie ei ollut edes kaksikaistainen ja olin pysähtynyt suojatien eteen vieläpä suhteellisen keskelle ajoväylää.

Hyvä meno, saatana.

EDIT: 500m päässä koulu. Kello oli vähän yli yhdeksän. Tiet liukkaat. 50 rajoitus.
Siun olis pitäny ajaa silleen joustavasti niin ku se sitimaasturikuski, kiihdyttää rivakasti noin 60:uuteenkymppiin jotta ehdit alta pois ennen kuin tytöt ehtii lähteä ylittämään. Toki täytyy silti muistaa pitää jalka jarrulla..
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mahtaisikohan Ace tietää?

Eli tuli vaan mieleen, että oisko jotain yhteyksiä kun Töysä ja Micra oli aika usein noissa tarinoissa mainittu. ;)
Ehkäpä poju kirjoitteli takapenkillä noita juttuja kuskin hermoilun ja näkemänsä pohjalta.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Matelijat, sunnuntaiajelijat, maisemantiirailijat ja vanhukset. Kortti ja ajopelit pois yli 50v henkilöiltä :mad_old:

Jos nopeusrajoitus on 80 km/h, niin olisi toivottavaa, että ajetaan sitten sitä noin 80 km/h. Sellanen noin seitsemää kymppiä "turvallisuus" syistä köröttelevä matelija on oikeasti itse se turvallisuusriski.
 
Ylös