Mehe Rienarsuo
Lupaavin tulokas
Ni hao!Näin meilläpäin...
Ni hao!Näin meilläpäin...
Punaisen kuskina hidastaisin ajoissa ja huitoisin vihreälle että anna mennä, mutta jos kaveri nukkuu ratissa niin solmuun toi menee. Tämä on perustilanteena vaikea senkin takia että vaikka punaisella olisi väistämisvelvollisuus niin ajojärjestys näytetään vain sille.Kuvan tilanteessa kun on joko sinisen tai punaisen auton ratin takana ja odottelee, että vihreän auton kuljettajalle valkenisi, että hän on se joka menee ensimmäisenä (on jämähtänyt siihen ajatukseen, että oikealta tulevaa väistetään eikä tajua kokonaistilannetta).
Näytä liitetiedosto 10707
edit. kuvaa päivitetty (ehkä) selkeämmäksi
Sä et aja pelkästään joustavasti, vaan myös äärimmäisen juonikkaasti.Sellaisen huomion olen tehnyt, että jos on suuntaansa 2 kaistainen tie ja liikennevalot punaisella edessä, edessäni jono oikeanpuoleisella kaistalla hidastamassa valoihin, ja itse haluan tyhjälle vasemmalle kaistalle. Niin silloin ei mun jonon perimmäisenä kannata vaihtaa kaistaa kovin aikaisin vasemmalle, koska silloin siinä edessä olevat näkevät valot vasemmassa peilissään ja heräävät että tässähän voisi vaihtaa kaistaa vasemmalle. Antaa niiden ensin melkein pysähtyä ja sitten vasta vaihdan kaistaa ja ketään ei tule eteen.
:eek!:
Eräs kuorma-autokuski aikoinaan kertoi, että oli toisen autoilijan kanssa kuljettanut hiekkaa johonkin työmaalle. Oli sitten ajatellut tehdä pienen jäynän toiselle hepulle tämän ajaessa vastaan ja oli mennyt auton jalkatilaan (auto oli sellainen vanha, siihen aikaan uusi, nokka-Volvo, jossa on sellaiset pienet kaarevat ikkunat siellä jalkatilassa)....ja itse mennä piiloon jalkatilaan.
Tuohon viimeiseen lauseeseen liittyen, musta kannattaisi pistää se turvavyö vasta sitten päälle kun vaara uhkaa. Sama koskee muuten ajovaloja, varsinkin vilkkua. Ei kande käyttää, jos tilanne on vaaraton. Ne kuluu.Zaikomina rullaisin varmuuden vuoksi vielä ajovalot tai vaikka koko auto sammutettuna siihen viereiselle kaistalle. Turvavyö, jos sitä on käyttänyt, kannattaa avata ja itse mennä piiloon jalkatilaan. Piiloon jalkatilaan voi myös yrittää turvavyö päällä, jos haluaa haasteita elämään. Tämä kaikki täytyy kuitenkin toteuttaa jalka jarrulla.
Poliisit :nope:Homma oli muuten mennyt ihan putkeen, mutta sen kaverin perässä oli tullut poliisiauto. Poliisit sitten perään ja pysäytettyään tämän jalkatilakuskin, oli ensimmäinen kysymys luonnollisesti ollut: "Olitteks te äsken tässä autossa?".
REPS!Zaikomina rullaisin varmuuden vuoksi vielä ajovalot tai vaikka koko auto sammutettuna siihen viereiselle kaistalle. Turvavyö, jos sitä on käyttänyt, kannattaa avata ja itse mennä piiloon jalkatilaan. Piiloon jalkatilaan voi myös yrittää turvavyö päällä, jos haluaa haasteita elämään. Tämä kaikki täytyy kuitenkin toteuttaa jalka jarrulla.
Turussa on työ-koti -matkallani monestikin Aninkaisten sillan kohdan risteys sellainen että vasemmalla innokaita ohittajia (oikeasti liioittelematta) ainakin 100 metrin jono, ja oikea kaista ehkä vaan 20 metrin jonolla autoja. Sinne yleensä menen sitten.Sellaisen huomion olen tehnyt, että jos on suuntaansa 2 kaistainen tie ja liikennevalot punaisella edessä, edessäni jono oikeanpuoleisella kaistalla hidastamassa valoihin, ja itse haluan tyhjälle vasemmalle kaistalle. Niin silloin ei mun jonon perimmäisenä kannata vaihtaa kaistaa kovin aikaisin vasemmalle, koska silloin siinä edessä olevat näkevät valot vasemmassa peilissään ja heräävät että tässähän voisi vaihtaa kaistaa vasemmalle. Antaa niiden ensin melkein pysähtyä ja sitten vasta vaihdan kaistaa ja ketään ei tule eteen.
:eek!:
Mulla olis ruuhka-aikaan yks kiva kohta, jossa on oikealla kaistalla puolen kilometrin mittainen jono autoja ja vasenta kaistaa pääsee sujuvasti sen johon ohi. Ongelma on se että lopulta joutuu vaihtamaan oikeelle jos haluu mennä sinne minne pitäisi mennä.Turussa on työ-koti -matkallani monestikin Aninkaisten sillan kohdan risteys sellainen että vasemmalla innokaita ohittajia (oikeasti liioittelematta) ainakin 100 metrin jono, ja oikea kaista ehkä vaan 20 metrin jonolla autoja. Sinne yleensä menen sitten.
Mechelininkadun pohjoispää pohjoiseen päin ajettaessa?Mulla olis ruuhka-aikaan yks kiva kohta, jossa on oikealla kaistalla puolen kilometrin mittainen jono autoja ja vasenta kaistaa pääsee sujuvasti sen johon ohi. Ongelma on se että lopulta joutuu vaihtamaan oikeelle jos haluu mennä sinne minne pitäisi mennä.
*Ihan vahingossa erehdyin taas ajamaan vasenta kaistaa, mutta menempä loppuun asti kun kerran tällä kaistalla olen* :frank:
Mutta Repe, miten jumalaaressa noita tsetan sepostuksia jaksaa lukea läpi? Ei ainakaan ajatuksella.Sä et aja pelkästään joustavasti, vaan myös äärimmäisen juonikkaasti.
Ei vaan huomautin vaan sen että aivan turhaan painotat tuota jalka jarrulla ajamista, koska jos nyt oikein ymmärsin mitä sillä tarkoitat, niin väittäisin suurimman osan ajavan juuri siten.. Ennakointiin liittyy paljon muitakin asioita, joten miksi painotat kokoajan sitä, joka on kaikkein itsestäänselvin? Se saa kommenttisi kuulostamaan siltä että se jarruvalmius olisi ainoa ennakointitapa, jota teet (ilmeisesti ja toivottavasti asia ei kuitenkaan ole niin).Vai niin. Saat tietenkin ajatella mitä haluat eikä mulla ole todistelutarvetta ajotaidoistani.
Jännästi kuitenkin kaikkien oli pakko olla eri mieltä, vaikka kirjoitin asiaa ennakoimisesta ja tilannenopeuden säätelystä. Ja nyt paljastuu, että muutkin ovat pitkälti samoilla linjoilla, oli vaan pakko olla eri mieltä.
Syy on siinä, että mittari valehtelee sen 5-10km/h.. Eli heillä näkyy mittarissa 70-75km/h, mutta oikeasti nopeutta onkin 60-65km/h.. Lisäksi ottavat "varman päälle"..Mikä helvetin idea siinä on, tiettyjen ihmiset kohdalla, että AINA kun valvontakamera lähestyy niin tiputetaan vauhti ~60km/h (raj. 80). Sitten saatana kerätään mukava jono siihen taakse ja ihmetellään että uppista! Ei se kamera tapa vaikka siihen ajaisi ihan normaalia nopeutta tai jopa hieman yli. Vitun valopäät!
No ei se noin mene. Todellisesta nopeudesta vähennetään 3 km/h, sitten jos on vielä 6-10 km/h ylinopeutta, niin tulee välähdys ja huomautus, ja jos sitä kovempi vauhti, niin välähdys ja sakko.Eihän se kamera tapa jos siihen yli sallitun ajaa, mutta poliisin uuden linjan myötä kyllä se kuvan räpsäyttää jos on edes sen 1km/h yli sallitun.
Eli 13km/h+mittarivirheen saapi kojelaudalla näkyä..Tai siis ei saisi, mutta ei tule sakotetuksi. En kyllä aio ruveta testailemaan mittarivirheitäni ja tuota teoriaa.No ei se noin mene. Todellisesta nopeudesta vähennetään 3 km/h, sitten jos on vielä 6-10 km/h ylinopeutta, niin tulee välähdys ja huomautus, ja jos sitä kovempi vauhti, niin välähdys ja sakko.
Näin sanoi poliisisetä radiossa.:ahem:
Sillon kun uusi käytäntö tuli voimaan puhuttiin kyllä että 11km/h todellista nopeutta jos on yli niin tulee sakko. "Laillisesti" saa ajaa 7km/h yli ja 3km/h on tuo vähennys.Eli 13km/h+mittarivirheen saapi kojelaudalla näkyä..Tai siis ei saisi, mutta ei tule sakotetuksi. En kyllä aio ruveta testailemaan mittarivirheitäni ja tuota teoriaa.
Eikös nyt syksyksi pitänyt tulla ns. nollaraja ylinopeuksiin? :doubtful:No ei se noin mene. Todellisesta nopeudesta vähennetään 3 km/h, sitten jos on vielä 6-10 km/h ylinopeutta, niin tulee välähdys ja huomautus, ja jos sitä kovempi vauhti, niin välähdys ja sakko.
Näin sanoi poliisisetä radiossa.:ahem: