Lisää Hankintoja! vaan

Thunder

Vihan aiheuttaja
- kiertoilma, haudutus, grilli
Hyvä ostos. Minullakin on Raision puolella Gigantista ostettu uusi hella.

Kiertoilmauunissa yllätyksenä oli pakastettujen lihojen sulatus, mikä vastaa yhtä samoin kuin olisi juuri tuoreen lihan laittanut pussiin ennen pakastusta.

Ei sitä pakastetun lihan sulamista jaksa koko päivää odottaa tai lämmittää väärällä tavalla ja mikroaaltouuni on ihan täysin out.

Sulatus-asetus oli minulle positiivinen asia.

Lisäksi kun käytti kiertoilmaa leivonnaisten teossa, niin ne leivonnaiset ovat paljon parempia ja paksumpia kuin mitä tavallinen hella ei normaalisti tee.

Esimerkiksi kakkupohjataikina oli vanhassa uunissa ihan kohtalaisen kokoinen valmistuttuaan, mutta kiertoilmassa se oli turvonnut reilusti paremmin.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Hyvä ostos. Minullakin on Raision puolella Gigantista ostettu uusi hella.

Kiertoilmauunissa yllätyksenä oli pakastettujen lihojen sulatus, mikä vastaa yhtä samoin kuin olisi juuri tuoreen lihan laittanut pussiin ennen pakastusta.

Ei sitä pakastetun lihan sulamista jaksa koko päivää odottaa tai lämmittää väärällä tavalla ja mikroaaltouuni on ihan täysin out.

Sulatus-asetus oli minulle positiivinen asia.

Lisäksi kun käytti kiertoilmaa leivonnaisten teossa, niin ne leivonnaiset ovat paljon parempia ja paksumpia kuin mitä tavallinen hella ei normaalisti tee.

Esimerkiksi kakkupohjataikina oli vanhassa uunissa ihan kohtalaisen kokoinen valmistuttuaan, mutta kiertoilmassa se oli turvonnut reilusti paremmin.

On nyt muutaman keran tullu kylässä/lomalla kiertoilmauunia käytetty ja täytyy sanoa, että jopa lohkoperunat onnistus todella paljon paremmin. Ja tietty pari pellillistä kerralla :)

Vielä kun ton sais kotio jotenkin näppärästi. Matikan takapenkille se kun ei mahdu :D

Thunder

Vihan aiheuttaja
On nyt muutaman keran tullu kylässä/lomalla kiertoilmauunia käytetty ja täytyy sanoa, että jopa lohkoperunat onnistus todella paljon paremmin. Ja tietty pari pellillistä kerralla :)

Vielä kun ton sais kotio jotenkin näppärästi. Matikan takapenkille se kun ei mahdu :D
Heh, ei se kotiinkuljetusmaksu paljon maksa kun sopii kaupassa.

Kokeilin piruuttani laittaa pakastettua leipää sulamaan uunissa kiertoilmalla ja mikä oli tulos: Kovaksi tullutta, rouskuttavaa mallia.:D

Mikä tahansa ei sinne kyllä kannata laittaa. Paitsi normaalilla uunilla, ei kiertoilmalla.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ei oo kyllä koskaan tullu mieleen ryhtyä sulattelemaan lihaa kiertoilmalla :eek: ..tosin ei meidän uunissa ole erillistä sulatusohjelmaakaan, kiertoilma kylläkin.

Kyllä mä edelleenkin olen sitä mieltä, että lopputuloksen kannalta fiksuin tapa sulattaa liha on ottaa se päivää ennen käyttöä pakasteesta ja antaa sen sulaa hiljalleen jääkaapissa, ei siihen mitään uunia tarvita.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Ei oo kyllä koskaan tullu mieleen ryhtyä sulattelemaan lihaa kiertoilmalla :eek: ..tosin ei meidän uunissa ole erillistä sulatusohjelmaakaan, kiertoilma kylläkin.

Kyllä mä edelleenkin olen sitä mieltä, että lopputuloksen kannalta fiksuin tapa sulattaa liha on ottaa se päivää ennen käyttöä pakasteesta ja antaa sen sulaa hiljalleen jääkaapissa, ei siihen mitään uunia tarvita.
Sen takia ei välttämättä kärsivällisyys kestä, jos idea tulee äkkiä ja sitten vasta ottaa lihan pakastimesta.

Pakastettu jauheliha sulaa täysin 30 minuutin jälkeen uunissa sulatuksessa. Aiemmin laitoin vaan voita pannulle ja pistin pakastetun sinne, piti haarukalla repia paistinlastalla repiä kypsyneet lihat pinnalta pois joka käänteessä.

Luovalla kokilla on aina kiire saada em. asiat valmiiksi ennen kokonaisen aterian valmistusta. Nyt minulla on vaan paljon hauskempaa paremman uunin avulla luoda mitä omituisimpia ruokia.

EDIT: 30 minuutin aikana minulla on aikaa mietiskellä, että mitähän kaikkea voisin siihen ruokaan loihtia ja suunnitella. Sulamisen jälkeen on aika tehdä toimeksi kuin puntaroida kesken ruokakokkailun.

Viimeksi muokattu:

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti

Pitää paikkansa. Nopeampi tapa on laittaa liha pakastepussissaan, joka on tietenkin ilma- ja vesitiivis, isoon astiaan tai lavuaariin kylmään veteen ja jollakin painolla hoitaa, ettei kellu. Ei sula liian nopeasti, mutta paljon joutuisammin kuin about saman lämpöisessä jääkaappi-ilmassa. Vettä voi välillä vaihtaa, se kun tuppaa menemään jopa liian kylmäksi.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Pitää paikkansa. Nopeampi tapa on laittaa liha pakastepussissaan, joka on tietenkin ilma- ja vesitiivis, isoon astiaan tai lavuaariin kylmään veteen ja jollakin painolla hoitaa, ettei kellu. Ei sula liian nopeasti, mutta paljon joutuisammin kuin about saman lämpöisessä jääkaappi-ilmassa. Vettä voi välillä vaihtaa, se kun tuppaa menemään jopa liian kylmäksi.
Tuohon on sellainen kätevä tapa, jotta kietoo tuon muovipussin pyyhkeeseen ja sitten laittaa pyykinpesukoneeseen. Pyyhkeen tarkoituksena on vähentää sitä kolinaa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Juu tuota on tullut useinkin käytettyä (ja nimenomaan kylmään veteen), sulaa yllättävänkin nopeasti, mutta ei tietenkään puolen tunnin varoitusajalla.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Tuohon on sellainen kätevä tapa, jotta kietoo tuon muovipussin pyyhkeeseen ja sitten laittaa pyykinpesukoneeseen. Pyyhkeen tarkoituksena on vähentää sitä kolinaa.
Niin tai astianpesukoneeseen, hoituu samalla se lihan kuumentaminen!

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Pakastelihan voi myös laittaa pyyhkeeseen ja mennä itse pesukoneeseen hienopesuohjelmalle. Pesun jälkeen lihalta kylmä pyyhe pään ympärille ja sitä könttiä naamaan vaikka jäisenä järsimällä. Mikäpä siinä olisikaan suihkunraikkaana illastaessa. Kynttilä vielä perseeseen romantiikannälkäisille.

oldez

Well-known member
Hopeakalvosinnapit ja pari kristallikynttilänjalkaa...

Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Arthur Brown's Kingdom Come: Jam ja Dark Ages: The Tractatus de Hereticis et Sortilegiis