Lisää Hankintoja! vaan

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Pimee puutarhuri (heh heh) tekis ton varmaan kyllä halvemmalla, mutta en oikein jaksa lähteä semmosia metsästämään ja tunnettu tosiasia on ainakin täällä, että pimeän työntekijät ovat oman ilmoituksensa aina kaiken alan mestareita ja taitajia, joten jälkikin saattaa olla sitten sen mukaista :eek!:
Joo, siellä on palkat vähän eri tasoa kuin täällä.
Tää joka mulle teki on ihan tunnettu puutarhuriliike ja tekee ihan kuitilla. Ne tekee, homman vaikeusasteesta riippuen 6-15 eurolla/tunti. Firman jätkät saa kuukaudessa palkkaa tollanen 500-600....vaikka nimellinen minimipalkka pitäs olla siellä 700 egen kieppeillä.
75% kansasta täällä tienaa 1000 euroa tai alle/kk.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Google Chromecast HDMI Streaming Media Player.

http://www.bazula.se/Mediaspelare/Google-Chromecast-HDMI-Streaming-Media-Player.htm


598 Skr rahteineen. Ei saanut esim. Google Playsta vielä Suomeen tilattua, siksi Ruåttista.

joillekin todellisuutta jo tänään (itse kuulun tähän ryhmään), mutta massoille vasta tulevaisuutta.
Muistaisin, että joku tosta kyseli kokemuksia joten:

Kaikki toimii hienosti: TV-Kaista, Areena, Youtube jne. jne. PAITSI Netflix, koska sitä ei ole vielä tarjolla täällä eikä sitä pysty ton pilvistriimausmenetelmän takia kiertämään selaimen lisäosalla. Suomessa Netflixikin, tietenkin, toimii ihan kuten kuuluukin.

Katsomossa on Silverlightin takia sellanen rajotus, että sen saa koko ruutuun vain zuumaamalla ja ääni kuuluu silti koneesta.

Areenaa tukee täydellisesti, TV-Kaistassa tarttee valita muistakseni mpeg4, jolloin se avaa pop-upissa streamin ja sitten klikata "Näytä välilehtenä" ja sitten striimata sitä välilehteä.

Olen enemmän kuin tyytyväinen hankintaan.
Hyvä hommahan tossa HDMI-kaapeliin verrattuna on, että koneella voi puuhailla jotain ihan muutakin, eikä se häiritse telkkarista tulevaa lähetettä millään lailla. Ja tietty se, ettei tartte ylipäätään kaapelin kanssa pelata.

Yllättäen Androidilla hommat toimivat paljon heikommin kuin PC:llä, vaikka tän kai piti nimenomaan olla Androidille kaveri. Juu, kyllä TV-Kaistanki saa näkymään ja muutkin mutta jotenkin vaan paljon hankalammalla tavalla.
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Muistaisin, että joku tosta kyseli kokemuksia joten:

Kaikki toimii hienosti: TV-Kaista, Areena, Youtube jne. jne. PAITSI Netflix, koska sitä ei ole vielä tarjolla täällä eikä sitä pysty ton pilvistriimausmenetelmän takia kiertämään selaimen lisäosalla. Suomessa Netflixikin, tietenkin, toimii ihan kuten kuuluukin.

Katsomossa on Silverlightin takia sellanen rajotus, että sen saa koko ruutuun vain zuumaamalla ja ääni kuuluu silti koneesta.

Areenaa tukee täydellisesti, TV-Kaistassa tarttee valita muistakseni mpeg4, jolloin se avaa pop-upissa streamin ja sitten klikata "Näytä välilehtenä" ja sitten striimata sitä välilehteä.

Olen enemmän kuin tyytyväinen hankintaan.
Hyvä hommahan tossa HDMI-kaapeliin verrattuna on, että koneella voi puuhailla jotain ihan muutakin, eikä se häiritse telkkarista tulevaa lähetettä millään lailla. Ja tietty se, ettei tartte ylipäätään kaapelin kanssa pelata.

Yllättäen Androidilla hommat toimivat paljon heikommin kuin PC:llä, vaikka tän kai piti nimenomaan olla Androidille kaveri. Juu, kyllä TV-Kaistanki saa näkymään ja muutkin mutta jotenkin vaan paljon hankalammalla tavalla.
Mullakin on jo toi käytössä, mutta jos ihan rehellisiä ollaan, niin en oo varsinaisesti keksiny tolle mitään muuta käyttöä kuin youtubevideoiden kattelu telkkarin kautta. Toki sekin on ihan mageeta ja toimii mainiosti, mutta njaah... youtuben saa näkyviin lähes kaikilla nykytelkkareillakin (mun nykyinen tosin ei tuota osaa, mutta se olis tarkoitus vaihtaa piakkoin uudempaan).

Tai no joo, asensin mä PC:n Chromeen chromecast pluginin, joten sitä kautta saa senkin näkymään telkkarissa ja kokeeksi yritin kattoa mkv-videoita chromen kautta. Kuva siirtyi (tosin lievähkösti nykyien), mutta ilman ääntä. On tosin sanottava, että tähän ei ollu syynä Chromecast vaan se ääni katos jo siellä Chromessa. En jaksanu ryhtyä ihmettelmään, ehkä tuon sais toimimaan jollain lisäcodexeilla, mutta en taida ainakaan tässä vaiheessa viitsiä asentaa.

Mites noi TV-kaistat ja Areenat saa käyttöön? Avaamalla ne sivut Chrome-selaimella, johon on asennettu plugin vai mitä tarkoitat?

Huvittavaa kyllä, että Chromen sisältöä ei käsittääkseni ainakaan virallisin keinoin saa Androidilta siirrettyä Chromecasitin, PC:ltä taas saa :eek:

Netflixia en taida täällä saada järjellisin keinoin toimimaan. Mulle on kerrottu, että vaikka kusettaisin Netflixia kuvittelemaan mulla olevan jenkki-IP:n (mikä ei olisi kovin vaikea suoritus), niin Netflixin maksamaiseen tarvitsisin amerikkalaisen luottokortin. Netflix ei siis tue Itävaltaa.

Myönnän, että en ole oikein jaksanut sen ihmememin asiaan perehtyä. Kuvittelin alunperin, että tuo palikka tunnistaisi lennosta kaikki DLNA-mediaservert (TVersity jne.) ja näinollen mahdollistaisi leffojen vaivattoman streamauksen televisioon, mutta ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole.

Noh, 35 dollaria ei ole paljon se, joten ei tuo nyt missään tapauksessa harmitakaan. Odotin vain ehkä vähän liikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Mullakin on jo toi käytössä, mutta jos ihan rehellisiä ollaan, niin en oo varvinaisesti keksiny tolle mitään muuta käyttöä kuin youtubevideoiden kattelu telkkarin kautta. Toki sekin on ihan mageeta ja toimii mainiosti, mutta njaah... youtuben saa näkyviin lähes kaikilla nykytelkkareillakin (mun nykyinen tosin ei tuota osaa, mutta se olis tarkoitus vaihtaa piakkoin uudempaan).

Tai no joo, asensin mä PC:n Chromeen chromecast pluginin, joten sitä kautta saa senkin näkymään telkkarissa ja kokeeksi yritin kattoa mkv-videoita chromen kautta. Kuva siirtyi (tosin lievähkösti nykyien), mutta ilman ääntä. On tosin sanottava, että tähän ei ollu syynä Chromecast vaan se ääni katos jo siellä Chromessa. En jaksanu ryhtyä ihmettelmään, ehkä tuon sais toimimaan jollain lisäcodexeilla, mutta en taida ainakaan tässä vaiheessa viitsiä asentaa.

Mites noi TV-kaistat ja Areenat saa käyttöön? Avaamalla ne sivut Chrome-selaimella, johon on asennettu plugin vai mitä tarkoitat?

Huvittavaa kyllä, että Chromen sisältöä ei käsittääkseni ainakaan virallisin keinoin saa Androidilta siirrettyä Chromecasitin, PC:ltä taas saa :eek:

Netflixia en taida täällä saada järjellisin keinoin toimimaan. Mulle on kerrottu, että vaikka kusettaisin Netflixia kuvittelemaan mulla olevan jenkki-IP:n (mikä ei olisi kovin vaikea suoritus), niin Netflixin maksamaiseen tarvitsisin amerikkalaisen luottokortin. Netflix ei siis tue Itävaltaa.

Myönnän, että en ole oikein jaksanut sen ihmememin asiaan perehtyä. Kuvittelin alunperin, että tuo palikka tunnistaisi lennosta kaikki DLNA-mediaservert (TVersity jne.) ja näinollen mahdollistaisi leffojen vaivattoman streamauksen televisioon, mutta ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole.

Noh, 35 dollaria ei ole paljon se, joten ei tuo nyt missään tapauksessa harmitakaan. Odotin vain ehkä vähän liikaa.
Mulla on kovastikin käyttöä, kun koneena täällä on läppäri ja pääasiallinen lähde tv-ohjelmille on TV-Kaista ja Areena. Ei viitti läppärin ruudulta katsoa. Pari talvea katselin HDMI-kaapelin kautta, mutta kyllä tää langaton on paljon kätevämpi ratkaisu. Joo, ja käyttöön nää saa siis tosiaan avaamlla TV-Kaistan tai Areenan selaimessa ja striimaamalla sitä tabia. Koneella voi silti puuhailla muutakin eikä se häiritse telkkarista tulevaa. Toisin kuin HDMI-kaapelilla, jossa se on sitten koko konen varattu sille striimattavalle hommalle.
Ei tue Espanjaakaan Netflix, mutta mulla on suomalaisella kortilla maksettu, joten Mediahintin avulla näen sentään sen. Tosin, niinkuin sanottu, langallisena. Mutta Suomen lomilla sitten senkin Chromecastilla.

Chromecast on vasta "uransa alussa", olen satavarma, että sille on suunniteltu paljon muutakin käytöä kuin Netflixin ja Youtuben striimaus. (Johon käyttö siis nykyisellään jää, jos ei jaksa asiaan oikein perehtyä) Siihen viittaa jo esim. tuo, että Chrome-selainta saa striimattua nyt jo sen kautta telkkariruudulle. Eli kaikki minkä Chrome osaa näyttää, osaa myös Chromecast näyttää.
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Mulla on kovastikin käyttöä, kun koneena täällä on läppäri ja pääasiallinen lähde tv-ohjelmille on TV-Kaista ja Areena. Ei viitti läppärin ruudulta katsoa. Pari talvea katselin HDMI-kaapelin kautta, mutta kyllä tää langaton on paljon kätevämpi ratkaisu.
Ei tue Espanjaakaan Netflix, mutta mulla on suomalaisella kortilla maksettu, joten Mediahintin avulla näen sentään sen. Tosin, niinkuin sanottu, langallisena. Mutta Suomen lomilla sitten senkin Chromecastilla.

Chromecast on vasta "uransa alussa", olen satavarma, että sille on suunniteltu paljon muutakin käytöä kuin Netflixin ja Youtuben striimaus. (Johon käyttö siis nykyisellään jää, jos ei jaksa asiaan oikein perehtyä) Siihen viittaa jo esim. tuo, että Chrome-selainta saa striimattua nyt jo sen kautta telkkariruudulle. Eli kaikki minkä Chrome osaa näyttää, osaa myös Chromecast näyttää.
Juu, kyllä tohon vielä sovelluksia tulee, siitä olen mäkin varma, puhuin vain nykytilanteesta.

Mutta siis tosiaan, Chromen sisällön tuo näyttää vain Windowsista käsin, ei Androidista, mitä pidän vähintäänkin omituisena. Chromecastia kuitenkin käytän itse yleensä joko tabletilta tai kännykästä käsin.

Ehkä tähän väliin sopii muuten mainita, että myös iPadin (ja näinollen myös iPhonen) Youtube-Apps pelaa yhteen Chromecastin kanssa ja ihan ilman, että siellä iTuotteessa tarttis tehdä mitään ylimääräisiä muutoksia tai asennuksia.

Mutta tosiaan, eniten jäin kaipaamaan tuota mainittua DLNA-tukea, mun nykytelkkari kun ei sitä vielä osaa.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Mutta tosiaan, eniten jäin kaipaamaan tuota mainittua DLNA-tukea, mun nykytelkkari kun ei sitä vielä osaa.
Juu, pidän vähintäänkin omituisena, että DLNA-tukea tuossa ei vielä ole.

Tuon härvelinhän pystyy itsekin ihan yleisesti saatavilla olevilla appseilla rakentamaan, ihan Android-puhelimesta/tabletista, jos sellanen sattuu olemaan ylimääräisenä. Toki tarttee olla sellanen, josta saa HDMI:llä ulos signaalin, joka taitaa kyllä puhelimissa olla melkosen tuntematon ominaisuus. Mutta tabletti sitten. Siihen pystyis sitten kyllä rakentamaan DLNA-tuen.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Mistähän noi OoPee ja Ruunari jauhaa noin pitkästi. Ei millään viittis lukea.
 
Ylös