Lööpit, uutiset & täyhkää keväällä 2014

DW

2009-2016
On se vaan jännä, miten ihmismieli voi yhdessä yössä muuttua noin paljon ja noin monelta. Minun puolestani voisivat kiristää autoveroa vaikkapa 1.3 litraisista ylöspäin.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
5% korkovähennys nelihenkisellä perheellä maksimihyvityksillä vaikuttaa 57,6€/vuosi -> 5€/kk... Kahdesta lapsesta 7% lapsilisän vähennys 15€/kk.
Vai laskenko muka nyt väärin?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Minun puolestani voisivat kiristää autoveroa vaikkapa 1.3 litraisista ylöspäin.
Nostivat täällä autoveroa (jonka suuruus on riippuvainen auton tehoista). Mulle mätkähti maksettavaksi noin 15 euroa lisää kuukaudessa. En valita, reilumpi se noin on (siis että isompitehoisen auton omistajat kärsivät enemmän) kuin lapsilisiä (joita täällä siis korotettiin) leikkaamalla.

jjv

Arschloch
Nostivat täällä autoveroa (jonka suuruus on riippuvainen auton tehoista). Mulle mätkähti maksettavaksi noin 15 euroa lisää kuukaudessa. En valita, reilumpi se noin on (siis että isompitehoisen auton omistajat kärsivät enemmän)
Näinhän sen pitäis mennä, että ne jotka hankkivat todelliseen tarpeeseen mahdollisimman vähäkulutuksisen auton joutuisivat vähiten autoilusta veroa maksamaan ja ne joilla on varaa ökyillä pihansa täyteen maastureita sais maksaa auton hankintahinnan verran veroa. Saatanan jupit.

DW

2009-2016
Nostivat täällä autoveroa (jonka suuruus on riippuvainen auton tehoista). Mulle mätkähti maksettavaksi noin 15 euroa lisää kuukaudessa. En valita, reilumpi se noin on (siis että isompitehoisen auton omistajat kärsivät enemmän) kuin lapsilisiä (joita täällä siis korotettiin) leikkaamalla.
Niin, oma kottero 1.242 l, joten hiukan huumorilla heitin. Enpä tuosta nyt hirveästi vuodessa joudu makseleen muutenkaan. Ei mua haittaisi tupakan hinnan korotuskaan, mikä kyllä koskettaisi, mut tyhmyydestä kuuluukin maksaa.

Taitaa Kätsyli olla vissiin ainoa, joka kannatuslukujen säilymiseen uskoo. Muut ovatkin kus sukassa näköjään.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/katainen-jyrahti--kehysriihen-paatoksia-ei-avata/3129068

Ei kai tää lammaskansa vuoden kuluttua mitään enää muista.

jjv

Arschloch
Niin tai peräti 100% :frank:
Sorvasin jo pariin kertaan tuota lausettani, mutta laitetaan samantien miljuuna euroa veroa. Tasasumma, vähän byrokratiaa. Niille kotitalouksille myös joilla on kaksi ajokortillista, mutta useampi kuin kaksi moottoriajoneuvoa.

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Enpä tuosta nyt hirveästi vuodessa joudu makseleen muutenkaan.
Hehe, mulla täyskasko ja pakollinen liikennevakuutus taitaa olla ton veronkorotuksen jälkeen jo yli 170 euroa kuussa. Siis vaikka bonukset on parhaat mahdolliset ja tuo vakuutuskin on edullinen verrattuna moneen muuhun vakuutusyhtiöön. Mutta turha valittaa, koska kyllähän mä ton jo autoa ostaessani tiesin (paitsi tuon korotuksen, joka päätettiin vasta hieman sen jälkeen).

Mutta täällä liikennevakuutusmaksut ovatkin aivan saamarin kalliita, johtuu tietysti siitä, että itävaltalaiset kolaroivat melko ahkerasti verrattuna moneen muuhun EU-maahan :thumbfh:

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Kuinkas moni muuten muistaa, että olis käynyt joka vuosi ala-asteella hammaslääkärissä. Tai ainakin olis kutsu tullut.

jjv

Arschloch
Kuinkas moni muuten muistaa, että olis käynyt joka vuosi ala-asteella hammaslääkärissä. Tai ainakin olis kutsu tullut.
Jaa-a mahtoikohan ihan joka vuosi olla. Mutta sellainen pikainen tarkastus oli usein koulun hammashoitolassa. Ja välillä porattiinkin. Vasta kun alkoi maksaa ite hammaslääkärimaksuja, alettiin kysymään ennen poraamista "haluakko puudutuksen?"

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Suomessa ollaan paljon fiksumpia, autovero maksetaan auton oston yhteydessä, sitten käytöstä maksetaan käyttöveroa ja polttaineveroa.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Jos lapsilisiin kytketyn 8 euroa voisi muuttaa energiaksi, olisi Suomi välittömästi täysin energiaomavarainen! Millään muulla 8:lla eurolla ei moista mahtia ole.

Huomattavasti enämpi lapsiperheitä, kuin myös muita talouksia kurittaa asunnon verovähennysleikkaukset, polttoaineverot jne. Kovin paljon parempi olisi, jos kyettäisiin tekemään yhteiskunnan palveluihin leikkauksia. Kunnilla on nykyään 535 tehtävää, määrä on lisääntynyt 90-luvun puolivälistä kai 200:dellasadalla. Kuitenkaan, esimerkkinä minä itse, en koe saavani mitään sellaista nyt, mitä ei ollut jo 20 vuotta sitten yhteiskunnallisena palveluna olemassa.

Oikeastaan pitäisi tehdä koko Suomi uudestaan. Uusi SOTE-malli on merkittävä alku tähän. Mutta pitäisi uskaltaa ottaa käsittelyyn kaikki palvelut, infra jne. Mitä me tarvitsemme, miten kaikki tuotettaisiin. Mihin riittää rahat, miten raha kerättäisiin. Onko kunta se toimija vai jokin muu. Montako kuntaa, millä tehtävillä. Em. on utopiaa, että millään puolueella riittäsi rohkeutta tai edes kykyä pohtia kaikkea aivan alusta, saati esittää ratkaisuvaihetoehtoja. Kun ei ole, niin homma todennäköisesti jatkuu peiton leikkaamisena ja jatkamisena.

Sinällään, ei moinen taida onnistua missään maassa. Ja, Suomi sai toimistaan juuri kiitosta yhdeltä luottoluokittajalta.
Aivan, aivan. Mutta tosiaan niinhän se menee, että rohkeus loppuu ...varsinkin, jos seuraaviin vaaleihin on suhteellisen lyhyt aika.

Katselin a-studion uusintaa eiliseltä äsken ja kiinnitti huomioita se, että Jouni "Packman" syytti Arhinmäkeä "rintamakarkuruudesta" eli jättäessään hallituksen he tavallaan pakottivat demarit hyväksymään 8e vähennyksen lapsilisiin. Melkoista puhetta wow. Muuten täytyy sanoa, että Arhiksella (+Orvolla) oli ihan fiksuja puheenvuoroja.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Suomessa ollaan paljon fiksumpia, autovero maksetaan auton oston yhteydessä, sitten käytöstä maksetaan käyttöveroa ja polttaineveroa.
No helvetistäkö minä noita Suomen termejä tunnen. Käyttöverosta tässäkin tapauksessa tietysti kyse.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Kaipa kävin. Liittyykö tämä johonkin?
o/

myös yläasteella ja lukiossa.
Näin nykyään Turussa. Ihmeteltiin vaimon kanssa, kun ei ole ekaluokan jälkeen mitään kuulunut hammaslääkäristä, vaikka silloin sanosivat että kutsu tulee vuoden päästä tarkastukseen. Sällillä kun alkoi jo pahaakin reikää pukkaamaan hampaiden väliin. Maitohampaiden tosin, mutta kuitenkin.

30.4.2012

Muutoksia työnjaossa

Työnjakoa on muutettu, suurimman osan suun terveyden tarkastuksista tekevät suuhygienistit ja ohjaavat tarpeen vaatiessa tutkimukseen ja hoitoon hammaslääkärille.

Lasten ja nuorten hoidon järjestämisessä pyritään hyvään hoitoon, ehkäisevään toimintaan, tiedon jakamiseen ja riskipotilaiden hoidon panostamiseen.

Lapsen ensimmäinen käynti on hammashoitolassa suuhygienistillä 1-vuotiaana. Hammashoitolaan lapset kutsutaan tarkastukseen myös 3-, 5-, 16- vuotiaana sekä koulun 8.:lla luokalla suuhygienistille suun terveydentilan tarkastukseen. Lisäksi koululaiset kutsutaan koulun 1. ja 5.:llä luokalla hammaslääkärin tutkimukseen. Lisäksi 1-18 vuotiaat kutsutaan hammashoitoon tarvittaessa hammashoitolassa määritetyn yksilöllisen tarpeen mukaan. Toiminta on Turun terveyslautakunnan päätöksen mukainen.
Että hammaslääkärille 2 kertaa peruskoulussa :thumbup:. Ei muuten lopu hommat tulevien aikuisten hampaiden hoidossa ikinä :rolleyes: