Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / KESÄKAUSI 2013

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Sitä minä ihmettelin, kun Kataisen juttujen perusteella palkoista on kilpailukykymme kiinni.

Esim tommonen käppyrä.


Mistäpä minä näitä tiedän, joten kertokaa joku fiksumpi mistä se kilpailukyky sitten on kiinni (ainakin markkinointi huudettu), tai mitenkä palkollisten syyksi saisi.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Sitä minä ihmettelin, kun Kataisen juttujen perusteella palkoista on kilpailukykymme kiinni.

Esim tommonen käppyrä.


Mistäpä minä näitä tiedän, joten kertokaa joku fiksumpi mistä se kilpailukyky sitten on kiinni (ainakin markkinointi huudettu), tai mitenkä palkollisten syyksi saisi.
Heh, en tienaa lähellekään edes tuota Suomen insinöörien keskiansiota. Ilmankos välillä(=aina) vituttaakin.

Lakko!!
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Sitä minä ihmettelin, kun Kataisen juttujen perusteella palkoista on kilpailukykymme kiinni.

Esim tommonen käppyrä.


Mistäpä minä näitä tiedän, joten kertokaa joku fiksumpi mistä se kilpailukyky sitten on kiinni (ainakin markkinointi huudettu), tai mitenkä palkollisten syyksi saisi.
Insseistä on todennäköisesti Suomessa hanttihommissa isompi osa kuin vertailumaissa. Pitäisi vertailla ammatteja, ei oppiarvoja.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Meinaan, että Suomessa insinöörin koulutuksen itselleen hankkineita on suhteessa enemmän jo lähtökohtaisesti alempipalkkaisissa töissä kuin näissä vertailumaissa. Perustuu mutuun.
Tuon palkkavertailun perusteella voisi hyvin suurella todennäköisyydellä väittää suomalaisinssien olevan alempipalkkaisissa tehtävissä kuin saksalaisinssien.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ei yllättänyt, että nutturapääthän ne vauhdissa taas tässäkin.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
Sitä minä ihmettelin, kun Kataisen juttujen perusteella palkoista on kilpailukykymme kiinni.
Niin se taitaa kilpailukyky olla ennemmin kiinni suomalaisten insinöörien ideoista kuin palkoista. Ei kaivoskoneita, paperikoneita sun muita sen enempää myytäis, vaikka työntekijöiden palkkoja laskettaisiinkin. Kotimarkkinoilla toimivia yrityksiä kaikkia koskeva reilu palkanalennus kyllä auttaisi...menemään nurin helpommin.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ei vaan, että suhteessa suurempi osa on. Aivan kuten väitinkin.
Juu, voi olla noinkin. Kuitenkin mitä olen nähnyt noita kansainvälisiä palkkaverttailuita, (eihän niissä toimenkuvat nimikkeistä huolimatta toisiaan täysin vastaa) on suomalaisten toimihenkilöiden ja pomojen liksat vertailuissa lähes järjestään heikompia kuin esimerkiksi Saksassa tai Ruotsissa, toisaalta ns. työväestön ja erityisesti vähän ammattitaitoa vaativein töiden palkkataso taas on selkeästi korkeampi.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös