Törni
Well-known member
- Liittynyt
- 5.11.2004
- Viestit
- 11306
Linnaan tuollaiset pervotOn mahtaneet mammapalstat sauhuta. Mies leikkinyt lasten kanssa. Törkeä perverssi.
Linnaan tuollaiset pervotOn mahtaneet mammapalstat sauhuta. Mies leikkinyt lasten kanssa. Törkeä perverssi.
http://markofobbaforss.puheenvuoro.uusisuomi.fi/147793-aikuiset-pilasivat-sosiaalisen-medianAikuiset pilasivat sosiaalisen median
Ensi kuussa tulee kuluneeksi viisi vuotta siitä kun loin poliisiprofiilin IRC-Galleriaan. Vaikka jo tuolloin Facebook oli olemassa ja sosiaalista mediaa käyttivät myös aikuiset, tapahtui selkeämpi rynnistäminen sosiaaliseen mediaan aikuisten osalta vasta hieman myöhemmin. Olisi voinut luulla, että aikuiset olisivat tuoneet mukanaan asiallisen argumentoinnin ja kiusaamisesta vapaamman keskustelun, mutta toisin kävi: aikuiset toivat mukanaan vastakkainasettelun ja pöyristelyn.
Nettipoliisitoiminta alkoi spontaanisti ilman suurempaa ennakkosuunnittelua ja otti hetken aikaa, ennen kuin nuoret hyväksyivät poliisin osaksi IRC-Galleriaa. Totta kai mukaan mahtui suunsoittoa poliisia kohtaan, mutta se kohdistui enemmän poliisiin yleisesti, kuin persoonaani. Nuoremman väen kanssa sai aikaan hyvää keskustelua ja sitä käytiin rennoin sanankääntein: asiasta keskusteltiin enimmäkseen argumentein, eikä kanssakeskustelijan taustalla ollut niin suurta merkitystä kuin nykyään. Toki ”olkiukkoja” nähtiin myös tuolloin, mutta määrätietoinen vastakkainasettelu ja asioiden teennäiseltä tuntuva pöyristely oli erittäin harvinaista. Erityisesti mieleeni ovat jääneet keskustelut misantropia- ja anarkismiyhteisöissä, jotka opettivat myös itselleni paljon nuorista ja somekulttuurista.
Kun ajatellaan sosiaaliseen mediaan liittyvää valistusta, koetaan se monesti vain lapsia koskevaksi asiaksi. Oikeasti valistuksen tarpeessa ovat vähintään yhtä paljon aikuiset. Aikuiset joutuvat esimerkiksi päivittäin petosten uhreiksi ja kiusaamisen osalta Helsingin nettipoliisin tilastot kääntyivät jo 2011 siihen suuntaan, että suurempi osa kiusaamistapauksista kosketti täysi-ikäisiä henkilöitä. Toki nuoretkin kiusaavat edelleen, mutta Helsingin nettipoliisia työllistäjä sosiaalisessa mediassa enemmän aikuisten murheet. Kiusaamistapausten osalta tuntuu, että aikuiset ovat herkkänahkaisempia ja ilmoituskynnys on alhaisempi, koska ilmoituksia tehdään asioista, jotka lähtökohtaisesti luulisi aikuisen ihmisen hoitavan itse puhumalla. Jos joku arvostelee sinua kriittisesti tai olet itse lähtenyt mukaan väittelyyn, joka menee suunsoitoksi puolin toisin, ei poliisi ehkä ole oikea tahoa hakea apua. Uhkauksia ei kenenkään tule sietää, mutta kovasanainen molemminpuolinen väittely ei ole lähtökohtaisesti poliisiasia. Oman mausteensa sosiaalisen median ongelmiin tuovat reaalimaailman tapaan päihteet ja mielenterveysongelmat. Eroja on myös eri sosiaalisen median palveluiden kesken.
Nykyään sosiaalinen media on täynnä aikuisten pöyristelyä, provosointia, vastakkainasettelua ja tahallista väärintulkintaa, riippumatta siitä tietääkö kirjoittaja asiasta puoliakaan tai miten asiat ovat menneet todellisuudessa. Sama sosiaalisen median keskustelukulttuuri tuntuu olevan valloillaan myös politiikassa. Vaikka kuinka väännetään asiaa rautalangasta, tuntuu rautalanka tärähtävän jousen lailla suoraksi kuulijan päässä ja omanväriset lasit pysyvät tiukasti silmillä. Ei ole väliä mitä sanotaan, vaan kuka sanoo. Tärkeämpää on itsensä tai asiansa esille tuominen, kuin totuus. Aatekaveria puolustetaan riippumatta siitä kuinka älyvapaa kirjoitus hänen näppäimistöltään päätyi sosiaaliseen mediaan. Poliittinen keskustelu on muutoinkin melko onnettomalla tasolla sosiaalisessa mediassa, koska etenkin vasemman ja oikean puolen innokkaimmilla äänenkannattajilla on toiminta ala-astetasoa: tehdään kiusaamisryhmiä, loukataan, lällätellään, uhataan ja puhutaan monesti kaikesta muusta kuin itse asiasta.
Kirjoitukseni on tahallisesti provokatiivinen ja yleistävä, koska suurin osa kansalaisista käyttäytyy asiallisesti sosiaalisessa mediassa. Kaikilla meillä on opittavaa ja virheitä sattuu, mutta toivon hartaasti että vastakkainasetteluilmapiirin osalta kyseessä on kasvukipuvaihe. Toki nykyinen tilanne palvelee ainakin mediaa, koska lööppitavaraa löytyy joka päivälle ja kärpäsestä saa helposti härkäsen. Itse kuitenkin toivoisin tietynlaista ilmapiirimuutosta sosiaaliseen mediaan: Katainen ja Sipilä kättelivät Mikkelin torilla; ei tekisi pahaa someväellekään.
Kuulostaisi hyvältä. Emot potisivat maailmantuskaa ja olisi peukun sijasta "ei kiinnosta"-nappi.En jaksanut lukea kuin vähän alkua, mutta noinniinkun vastavetona nuoriso vois perustaa antisosiaalisen median. Kostox.
http://www.youtube.com/watch?v=-t0affoV5rIKuulostaisi hyvältä. Emot potisivat maailmantuskaa ja olisi peukun sijasta "ei kiinnosta"-nappi.
antisosiaalisen - sontiasiaalisenEn jaksanut lukea kuin vähän alkua, mutta noinniinkun vastavetona nuoriso vois perustaa antisosiaalisen median. Kostox.
Somepoliisi lausuu erittäin viisaita sanoja.Tylyä kertomaa, mutta täysin totta. Ja pätee muuhunkin netinkäyttöön, eikä ainoastaan sosiaaliseen mediaan:
http://markofobbaforss.puheenvuoro.uusisuomi.fi/147793-aikuiset-pilasivat-sosiaalisen-median
Ilta-Sanomat sanoi:Jaguarin omistajat ovat JD Powerin tutkimuksen mukaan kaikkein tyytyväisimpiä asiakkaita.
JD Power tutki, millä automerkillä on kaikkein tyytyväisimmät asiakkaat. Jaguar nappasi kärkipaikan jo toistamiseen peräjälkeen.
Tutkimuksessa selvitettiin muun muassa asiakkaiden tyytyväisyyttä huollon varaamisen joustavuudessa, sijaisautopalveluita sekä asiakaspalvelua.
Jaguarin pisteet tutkimuksessa olivat 85,5 prosenttia, kun keskimääräinen tyytyväisyysprosentti oli 78,5 prosenttia. Chevrolet jäi hännänhuipuksi 69,7 pisteellä. Lexus ja Honda tulivat heti Jaguarin perässä toisena ja kolmantena.
Tutkimukseen osallistui 13 511 autonomistajaa Britanniassa.
1. Jaguar 85.5 %
2. Lexus 85.4 %
3. Honda 84.0 %
4. Mercedes-Benz 82.6 %
5. Land Rover 82.0 %
5. Toyota 82.0 %
7. Skoda 81.4 %
8. Volvo 80.8 %
9. Kia 80.32 %
9. Nissan 80.32 %
11. Seat 79.5 %
12. Renault 79.3 %
13. Hyundai 79.2 %
13. Volkswagen 79.2 %
15. BMW 79.1 %
15. Citroen 79.1 %
15. Mini 79.1 %
18. Ford 78.6 %
19. Audi 78.0 %
20. Vauxhall (Opel) 77.7 %
21. Suzuki 77.6 %
22. Mazda 77.25 %
23. Mitsubishi 76.9 %
23. Peugeot 76.9 %
25. Fiat 75.7 %
26. Alfa Romeo 72.7 %
27. Chevrolet 69.7 %
Keskiarvo: 78.5 %
Hyvin jouhevasti. Oletan. Merkkiliikkeiden lisäksi lienee monia Karlan tapaisia huoltoliikkeitä tai liikeketjuja.Kaikenlaisia tutkimuksia.. Mitenkähän jouhevasti jossain Suomessa saa Jaguarin ja Lexuksen huoltoja?
Erittäin hyvin.Kaikenlaisia tutkimuksia.. Mitenkähän jouhevasti jossain Suomessa saa Jaguarin ja Lexuksen huoltoja?Koodi:1. Jaguar 85.5 % 2. Lexus 85.4 % 3. Honda 84.0 % 4. Mercedes-Benz 82.6 % 5. Land Rover 82.0 % 5. Toyota 82.0 % 7. Skoda 81.4 % 8. Volvo 80.8 % 9. Kia 80.32 % 9. Nissan 80.32 % 11. Seat 79.5 % 12. Renault 79.3 % 13. Hyundai 79.2 % 13. Volkswagen 79.2 % 15. BMW 79.1 % 15. Citroen 79.1 % 15. Mini 79.1 % 18. Ford 78.6 % 19. Audi 78.0 % 20. Vauxhall (Opel) 77.7 % 21. Suzuki 77.6 % 22. Mazda 77.25 % 23. Mitsubishi 76.9 % 23. Peugeot 76.9 % 25. Fiat 75.7 % 26. Alfa Romeo 72.7 % 27. Chevrolet 69.7 % Keskiarvo: 78.5 %
Kuulostaa joltain Monty Pythonilta vaihteeksi.AL: Tarkastaja vaati pelastusveneen kaksimetriseen avantoon
Perussuomalaisten kansanedustaja Martti Mölsä kertoo lauantain Aamulehdessä viranomaisvaatimuksesta talviuimareille. AL:n jutussa käsitellään kokoomusedustajien äsken listaamia "turhia" säännöksiä.
Mölsä mainitsee Punkalaitumen Vehkajärven, jossa harrastetaan kunnan uimarannalla avantouintia.
"Muutama vuosi sitten terveystarkastaja teki katselmuksen ja vakavalla naamalla silloiselle saunan lämmittäjälle esitti, että avannon (noin 2X2 metriä) reunalle on hommattava pelastusvene", Mölsä toteaa.
Martti Mölsä on uinut viikottain kyseisessä avannossa.
Kansanedustaja esittää tapauksen esimerkkinä siitä, miten lakeja ja muita sääntöjä on jo liikaa. Hänen mukaansa teollisuuden toiminnalle kustannuksia aiheuttaneet säädökset pitäisi kumota.
Wanhaa tietoa.Sordo voitti mm-rallin 107. yrityksellä.
http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288592151935.htmlBahamalla sijaitseva Breezes Bahama -hotelli on keksinyt oudon mainoskampanjan, uutisoi Huffington Post.
Se tarjoaa satasen alennuksen kaikille, joiden nimenä on joku vuoden 2013 hurrikaaneista. Huffington Postin mukaan onnekkaat nimet ovat Andrea, Chantal, Dorian, Fernand, Gabrielle, Humberto, Jerry, Karen, Lorenzo, Melissa, Nestor, Pablo, Rebekah, Sebastien, Tanya, Van, Wendy, Ingrid sekä suomalaisillekin tutummat Erin ja Olga.
Nimen pitää vastata täysin hurrikaanin nimeä, joten esimerkiksi i-kirjaimeen päättyvillä Nestoreilla ei ole asiaa alennuksille. Alennus on voimassa taktisesti hurrikaanikauden aikana, jolloin alueen hotellit tekevät muutoinkin kaikkensa saadakseen sisään asukkaita.
Lue lisää aiheesta: Liv
Jess, jess, jess! Mitenkähän siellä nuo hellelukemat?