Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / KESÄKAUSI 2013

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24241
Sijainti
lappeen Ranta
Jotenkin vaikuttaa mun mielestäni toi libertarianismismi jotenkin semmoselta "onks pakko jos ei taho" -ismilta. Jos nyt yhtään tuolla aikaisemmin olevaa jutustelua tajusin. Että jos ihmisellä ei itsellä ole perusteltavissa olevaa oikeutta tehdä jotain, niin sitten sitä ei voi olla yhteiskunnallakaan. Siitä on sitten kiva tsekkailla kaikkea mikä ei niin nappais ja perustella, että: "Ei yksittäisellä kansalaisella ole oikeutta perustaa armeijaa! Sit munkaan ei tartte hei mennä inttiin!" tai "Vittu ku vituttaa noi verot. Mut mullahan ei oo oikeutta verottaa muita. Sit ei ole valtiollakaan oikeutta verottaa mua. En kyllä maksa!" :doubtful: :idea:.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Mulla ei ole oikeutta ajaa D-luokan ajoneuvoa, siksi mielestäni linja-autot on kiellettävä, saatana.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Jotenkin vaikuttaa mun mielestäni toi libertarianismismi jotenkin semmoselta "onks pakko jos ei taho" -ismilta. Jos nyt yhtään tuolla aikaisemmin olevaa jutustelua tajusin. Että jos ihmisellä ei itsellä ole perusteltavissa olevaa oikeutta tehdä jotain, niin sitten sitä ei voi olla yhteiskunnallakaan. Siitä on sitten kiva tsekkailla kaikkea mikä ei niin nappais ja perustella, että: "Ei yksittäisellä kansalaisella ole oikeutta perustaa armeijaa! Sit munkaan ei tartte hei mennä inttiin!" tai "Vittu ku vituttaa noi verot. Mut mullahan ei oo oikeutta verottaa muita. Sit ei ole valtiollakaan oikeutta verottaa mua. En kyllä maksa!" :doubtful: :idea:.
Samaa mieltä ismeistä jne.

Mutta miksi ns. liberaalilla olisi oikeus omaan mielipiteeseensä. Tai mitä väliä. Jos kerran valtioillakaan ei ole väliä.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Traktorin kuljettaja menehtyi peräänajo-onnettomuudessa Saukkolassa

28.08.2013

Iltapäivällä vähän ennen kello 17 tapahtuneessa peräänajo-onnettomuudessa Turuntiellä (tie 110) olivat osallisina henkilöauto ja maataloustraktori. Alustavien tutkimusten perusteella ajoneuvot olivat matkanneet Turun suunnasta Saukkolan suuntaan, kun noin kilometri ennen Nummen liittymää henkilöauto on törmännyt traktorin takana olleeseen nostolaitesovitteiseen maataloustyökoneeseen. Törmäyksen voimasta traktori on sinkoutunut ulos ajoradalta ja päätynyt kyljelleen ojaan. Traktoria kuljettajanut paikkakuntalainen -47 syntynyt mies menehtyi traktorin alle heti. Traktorissa ei ollut hyttiä. Henkilöautoa kuljettanut helsinkiläinen -38 syntynyt mies loukkaantui lievästi. Onnettomuuspaikka on osallisten kulkusuunnassa heti mäenharjanteen jälkeen. Tapauksella ei ole ulkopuolisia silminnäkijöitä. Onnettomuuden pelastus- ja raivaustyöt sekä paikkatutkinta haittasivat liikenteen sujuvuutta alkuiltaan saakka.

Onnettomuustutkintaa jatkavat Länsi-Uudenmaan poliisilaitos / Vihdin poliisiaseman tutkinta ja tutkijalautakunta.
http://www.poliisi.fi/poliisi/lansi-uusimaa/home.nsf/PFBD/2123884C7CB4F814C2257BD5005AAAE8
Kylillä tapahtuu. :frown:
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7204
Mä esitän kysymyksen: USA:ssa (ja monissa muissa maissa) on käytössä kuolemantuomio.

Kansalaisilla ei ole oikeus tappaa tai murhata ketään. Miten siis nämä ihmiset, se kansa, voi antaa edustajilleen oikeuden tappaa joku ihminen? Kun heillä itselläänkään ei ei ole sitä oikeutta, niin miten ihmeessä he mitenkään voisivat antaa sellaisen oikeuden jollekin muulle?
Minun näkemys kuolemantuomiosta on se, että tuomitsemalla murhaajan kuolemaan alennutaan samalle tasolle murhaajan kanssa ja siksi jokaisen ihmisen joka ei halua alentua samalle tasolle murhaajan kanssa pitäisi vastustaa kuolemantuomiota.

Ihmiset voivat mielestäni antaa edustajilleen oikeuden tappaa joku ihminen joko siksi, että he eivät ymmärrä alentuvansa siten itse murhaajan tasolle tai sitten siksi, että he tieten tahtoen haluavat alentua murhaajan tasolle ja todennäköisin syy on mielestäni ensin mainittu.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Minun näkemys kuolemantuomiosta on se, että tuomitsemalla murhaajan kuolemaan alennutaan samalle tasolle murhaajan kanssa ja siksi jokaisen ihmisen joka ei halua alentua samalle tasolle murhaajan kanssa pitäisi vastustaa kuolemantuomiota.
Tämä on myös mun mielipide asiasta.
 

Fasaldi

Well-known member
Liittynyt
2.8.2006
Viestit
670
Ei, en muista väärin. Puhuit jo silloin aivan käsittämätöntä paskaa tuosta asiasta.
Sille en voi yhtään mitään, jos Suomen kielen ymmärtäminen on sinulle niin ylivoimaista, että pidät sitä käsittämättömänä paskana.

Vastaisitko nyt tuohon kysymykseen???
Miten perustelet, että kansan vaaleilla valitsemien edustajien, kansan hyväksymien sopimusten ja lakien perusteella ei sellaista oikeutta olisi.
Väännetään nyt vielä kerran rautalangasta:
Totesin siis, ettei ole syytä uskoa, että tälläinen oikeus olisi olemassa. Tämä käsitys perustuu yksinkertaisesti siihen, ettei kukaan ole onnistunut loogisesti perustelemaan, mihin tälläinen väitetty oikeus perustuisi, joten ei ole mitään syytä uskoa sen olemassaoloon. Millaisia sopimuksia kansa on muuten hyväksynyt? Voit varmasti yksilöidä nämä sopimukset, jos ne ovat olemassa muuallakin kuin omassa mielikuvituksessasi.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Minun näkemys kuolemantuomiosta on se, että tuomitsemalla murhaajan kuolemaan alennutaan samalle tasolle murhaajan kanssa ja siksi jokaisen ihmisen joka ei halua alentua samalle tasolle murhaajan kanssa pitäisi vastustaa kuolemantuomiota.
Siellähän poliisillakin on oikeus jakaa kuolemantuomioita. Jos joku tulkitaan vaaralliseksi epäiltyjen rikosten perusteella, pysäytys suoritetaan herkästi kuolettavalla laukauksella. Suomessa taidetaan yleensä tulitaistelutilanteissakin ampua jalkoihin?
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Siellähän poliisillakin on oikeus jakaa kuolemantuomioita. Jos joku tulkitaan vaaralliseksi epäiltyjen rikosten perusteella, pysäytys suoritetaan herkästi kuolettavalla laukauksella. Suomessa taidetaan yleensä tulitaistelutilanteissakin ampua jalkoihin?
Tästähän joku poliisi jokunen aika sitten kertoi, että Suomessa ei kyllä ole mitään ohjeistusta siitä, että mihin pitää osua, vaan vain että tarpeetonta vahinkoa ei saisi aiheuttaa. Ja myöskin sitä, että tuollaisessa tilanteessa jalkaan osuminen olisi jotakuinkin mahdotonta.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Tästähän joku poliisi jokunen aika sitten kertoi, että Suomessa ei kyllä ole mitään ohjeistusta siitä, että mihin pitää osua, vaan vain että tarpeetonta vahinkoa ei saisi aiheuttaa. Ja myöskin sitä, että tuollaisessa tilanteessa jalkaan osuminen olisi jotakuinkin mahdotonta.
Juu, käsitys käteen tai jalkaan ampumisesta hyvin harkitusti ja tarkasti perustuu elokuviin ja tv-sarjoihin. Erityisesti käsiaseella liikkuvaan maaliin osuminen ylipäätään on aika helvetin vaikeaa, eikä kiväärilläkään lainkaan helppoa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Tästähän joku poliisi jokunen aika sitten kertoi, että Suomessa ei kyllä ole mitään ohjeistusta siitä, että mihin pitää osua, vaan vain että tarpeetonta vahinkoa ei saisi aiheuttaa. Ja myöskin sitä, että tuollaisessa tilanteessa jalkaan osuminen olisi jotakuinkin mahdotonta.
Lakiin voitaisiin määritellä, että viranomaisia pakenevalla pitää olla paksut jalat.
 

Örfil

Guest
Jos tarkka-ampuja osuu Alpertin lerssiin, se saa kyllä kuntsarin siitä!
On se sen verran pieni maali :ahem:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös