Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / SYYSkausi '09

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Ja ketut sanon mä. Se mitään kummeksuntaa aiheuta. Ehkä niissä vanhemmissa, jotka luulee, ettei lapsen kanssa voi mennä ravintolaan syömään. Paljon pienempänä pitäis lapsille opettaa ravintolassa syömistä ja nimenomaan sitä että kyseinen tilanne ei ole samanlainen huutokiljuntareuhonta tilanne kuin kotona. Kyllä ne lapset siihen oppii ja myöskin ne "kummeksuvat" muut asiakkaat.
Valitettavan suuri osa vanhemmista vain ei opeta. Näitä tarinoitahan on mm. Aasiakas.netti täynnä. Onhan se sivullisistakin jännä päivällisen nauttimisen ohessa seurata, missä vaiheessa pikku herrantertut taklaavat ensimmäisen tarjoilijan, ja kaatuuko tarjoilijan kantama kuuma ruoka-annos siinä vaiheessa lapsen vai jonkun muun ravintola-asiakkaan niskaan.

Tervetuloa vain lapset ravintoloihin minun puolestani, mutta hyvin koulutettuina, kiitos.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Lastenlistathan ovat järjestään "nauravat nakit ja perunamuusi".. Kyllä ne muksut söisivät oikeatakin ravintolaruokaa.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Valitettavan suuri osa vanhemmista vain ei opeta. Näitä tarinoitahan on mm. Aasiakas.netti täynnä. Onhan se sivullisistakin jännä päivällisen nauttimisen ohessa seurata, missä vaiheessa pikku herrantertut taklaavat ensimmäisen tarjoilijan, ja kaatuuko tarjoilijan kantama kuuma ruoka-annos siinä vaiheessa lapsen vai jonkun muun ravintola-asiakkaan niskaan.

Tervetuloa vain lapset ravintoloihin minun puolestani, mutta hyvin koulutettuina, kiitos.
Juuri näin. Se on vain ja ainoastaan vanhemmista kiinni, miten se lapsi pärjää siellä ravintolassa. Ei sinne vaan mennä ja olla kuin kotona. Kyllä se täytyy etukäteen lapselle selittää, että mihin ollaan menossa ja mitä siellä saa tehdä ja mitä ei.

Aina siitäkään ei ole tehoa :eek:, mutta ei se lapsi sitä opi, ellei siellä joskus käy.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Oletan että sulla ei ole omia lapsia. Ei ole minullakaan, mutta silti kuulostaa tuo kommentti aika jyrkähköltä. En usko että se kouluttaminen on ihan niin yksinkertaista ja että homma olisi heti paketissa kun ensimmäistä kertaa raflaan tullaan. Se on sitten eri asia jos vanhemmat ovat vain välinpitämättömiä.

Yleisesti mitä lapsien liikehdintää ravintoloissa (siis näissä keskitason Rosso-paikoissa) olen nähnyt, niin ihan siedettävästi on mennyt. Käytännössä vain vanhempien pöydän ympärillä on pyöritty ja siinäkin ihan maltillisesti. Mitään älytöntä juoksentelua en ole huomannut.

Jos oikeasti 100% varmuudella rauhallisen illan haluaa, niin jää kotiin.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Tosta rauhattomuudesta tuli mieleen että lauantaina tuhottiin varmaan eräässä sushi-baarissa pariskunnan ilta kun hyvässä kohmelossa tultiin sinne syömään. Aluksi oltiin vaisusti, mutta huuto lisääntyi vähitellen. Arvon raskaana olevan naisen ilmeet olivat kuin sitruunalla.

Minusta hän oli hieno ja fiini ihminen, melkein ruotsalainen.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Oletan että sulla ei ole omia lapsia. Ei ole minullakaan, mutta silti kuulostaa tuo kommentti aika jyrkähköltä. En usko että se kouluttaminen on ihan niin yksinkertaista ja että homma olisi heti paketissa kun ensimmäistä kertaa raflaan tullaan. Se on sitten eri asia jos vanhemmat ovat vain välinpitämättömiä.
Myönnetään että komentti oli tarkoituksella kärjistetty. Olen kuitenkin siinä uskossa että useimmat lapset voidaan jo kotioloissa opettaa tottelemaan vanhempien käskyjä sen verran, että ensimmäiselläkään ravintolakerralla ei vaikkapa juoksennella päättömästi pöytien välissä tai varastella ruokaa vieraiden ihmisten lautasilta. Ei kai sitä kotona syödessäkään juosta pöytää ympäri kesken ruokailun? En minä ainakaan muista juosseeni.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ruotsalaisuudesta tuli mieleen, että kun tuossa sunnuntaina olin hakemassa kiinalaisesta ravintolasta takeaway annosta, oli siinä yhdessä pöydässä aterioimassa kaksi miestä. Humaltuneita olivat ja hauskaa pitivät.

Sitten kun tuli laskun aika, niin tämä toinen sanoi seuaavasti:
- Mine asun ruotsissa, tiedätkö, ruotsissa. SVÄÄRRRRJE! Tiedäkö sine?

Kinuski nyökytteli tyypilliseen tapaansa ymmärtäväisenä. Ruotsalainen jatkoi:

- Ei ole samanlaista kuin svääääärjessä. Ei ole sama maku. MUTTA mine en halu olla ilkeä, mine maksa tämä.

Viereisessä pöydässä aterioinut suomalaispariskunta naureskeli, enkä minäkään voinut pitää turpavärkkiäni peruslukemilla. Oli meinaan ruotsalaisesta laadusta nyt kysymys.

Sain evääni ja lähdin vittuhun sieltä.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus

Yleisesti mitä lapsien liikehdintää ravintoloissa (siis näissä keskitason Rosso-paikoissa) olen nähnyt, niin ihan siedettävästi on mennyt. Käytännössä vain vanhempien pöydän ympärillä on pyöritty ja siinäkin ihan maltillisesti. Mitään älytöntä juoksentelua en ole huomannut.

Jos oikeasti 100% varmuudella rauhallisen illan haluaa, niin jää kotiin.
Noi Rossot on tietty siitä hyviä, että niissä on tohon perhe juttuun panostettu jo hetken aikaa. Sieltä yleensä löytyy joku, edes pieni lasten nurkkaus, missä se tenava voi purkaa sitä energiaansa johonkin piirtämiseen tai muuhun.

Paljon haasteellisempia ovat juuri noi BaanThain kokoiset paikat, missä istuu 30:llä asiakaspaikalla 35 henkeä + 2 tarjoilijaa juoksee vielä ympäriinsä :D.

Siinä on keksimistä, miten saa sen muksun pysymään paikoillaan koko pitkäkestoisen ruokailun ajan :rolleyes:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Myönnetään että komentti oli tarkoituksella kärjistetty. Olen kuitenkin siinä uskossa että useimmat lapset voidaan jo kotioloissa opettaa tottelemaan vanhempien käskyjä sen verran, että ensimmäiselläkään ravintolakerralla ei vaikkapa juoksennella päättömästi pöytien välissä tai varastella ruokaa vieraiden ihmisten lautasilta. Ei kai sitä kotona syödessäkään juosta pöytää ympäri kesken ruokailun? En minä ainakaan muista juosseeni.
Tykkäisin olla samaa mieltä tuosta, että vanhemmissa vika jos pennut juoksee ja huutaa pitkin raflaa, mutta en viitti mennä sanomaan mitään kun kuitenkin ryssin omat kersat joskus aivan piloille. :eek:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Noni, ei olis pitäny lähteä helpparista. Silloin kun tein vielä luuriapinan hommia, niin ME oltiin Suomen paras HelpDesk. Hemmetti ku kaikki pitäis tehä ite.

Mä muuten ulkosyötätin muksuani ravintolassa lauantaina kahden forumistin läsnäollessa. Käsittääkseni lapseni käyttäytyi hyvin (pojat voinevat vahvistaa), kuten aina ravintolassa. Pienestä pitäen ollaan käyty, enkä muista ongelmia olleen koskaan. Mutta onhan niitä kauhuvanhempia, jotka antaa kakaransa riehua ympäriinsä ravintolassakin.

Knoukka

Well-known member
Noni, ei olis pitäny lähteä helpparista. Silloin kun tein vielä luuriapinan hommia, niin ME oltiin Suomen paras HelpDesk. Hemmetti ku kaikki pitäis tehä ite.

Mä muuten ulkosyötätin muksuani ravintolassa lauantaina kahden forumistin läsnäollessa. Käsittääkseni lapseni käyttäytyi hyvin (pojat voinevat vahvistaa), kuten aina ravintolassa. Pienestä pitäen ollaan käyty, enkä muista ongelmia olleen koskaan. Mutta onhan niitä kauhuvanhempia, jotka antaa kakaransa riehua ympäriinsä ravintolassakin.
Mutta miten käyttäytyivät forumistit? Niinpä!

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
En hyväksynyt joitakin hänen tekniikkojaan mm. rapujen keittämisessä. Muuten erinomainen showmies.

Knoukka

Well-known member
Samoin. Tyypin kokkiohjelmista tuli vaan itellekin yleensä niin mieletön nälkä, että vähintään puolessavälissä piti käydä jääkaapilla. :D
Ja mulle niin jano, että kattelin parinkin jakson lopun baarissa.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.