Lentäminen on turvallisin liikkumismuoto.Kyllähän nuo koneet on luotettavia nykypäivänä olleet, mutta aina pieni pelko ainakin itselläni on ja nyt kun tuon sain kuulla niin tiiä uskaltaako sitä enää tuon Firman koneeseen nousta.
Lentäminen on turvallisin liikkumismuoto.Kyllähän nuo koneet on luotettavia nykypäivänä olleet, mutta aina pieni pelko ainakin itselläni on ja nyt kun tuon sain kuulla niin tiiä uskaltaako sitä enää tuon Firman koneeseen nousta.
No tuo ranskalaisuus sinetöi kokonaan koneen alamaihin, ei ois kiva bilistellä pilvien yläpuolella kun sähköt katoaisi.Ja vielä ranskalaisten tekemä. Ei herätä luottamusta..
Mutta ovathan koneet äärimmäisen luotettavia ja aika pahoistakin rikoista selvitään ilman suuronnettomuutta. Mielenkiintoista kuulla, että mikä on saanut moottorin poksahtamaan tuolla voimakkuudella.
Okke, ainoastaan kuusi kertaa elämäni aikana olen ollut lentokoneen kyydissä.Lentäminen on turvallisin liikkumismuoto.
Et laske hissejä tähän mukaan?Lentäminen on turvallisin liikkumismuoto.
Jos tälle polulle nyt lähdetään, niin kyllähän se lie mielikuvamatkailu vielä turvallisempaa.Et laske hissejä tähän mukaan?
Harvemmin mekaanikot alkavat ilmassa remppaa tekemään vaikka sellaisia lennolla mukana olisikin. Siinä suhteessa voit olla huoleton, että vaikka kone ilmassa rikki menisikin niin ei se sinne taivaalle jää.Mutta onko lentoneet loppujen lopuksi kovin luotettavia onhan finnairillakin ollut jonkun verran ongelmia muttta ainahan ne ollaan saatu kuntoon, mutta entäs sitten jos kone meniskin epäkuntoon ilmassa eikä sitä saatais siellä korjattua.
No sillon vois sanoo jo että "joo-o tässä oli tää mun elämä".Harvemmin mekaanikot alkavat ilmassa remppaa tekemään vaikka sellaisia lennolla mukana olisikin. Siinä suhteessa voit olla huoleton, että vaikka kone ilmassa rikki menisikin niin ei se sinne taivaalle jää.
Ja riippumatta siitä minne lentää, on vakavaan onnettomuuteen tai rikoksen uhriksi joutuminen määränpäässä huomattavasti todennäköisempää kuin matkan aikana.Joka kerta kun lähtee autolla lähimarkettiin altistuu suunnattomasti suurempaan vaaraan kuin lentäessään Helsingistä Sydneyyn.
Toi lentojen määrä on muuten ihan uskomaton. Jotenkin itsellä oli sellanen käsitys, että lentoja on euroopassa varmaan satoja, ehkä jopa toista tuhatta, kunnes tuli toi toi Islannin tulivuori härdelliSiihen nähden kuinka paljon koneita on tälläkin hetkellä ilmassa ympäri maailman, on yksittäisellä törpöllä suurempi todennäköisyys lauantaina voittaa lotossa täyspotti kuin joutua vakavaan lentoturmaan. Joka kerta kun lähtee autolla lähimarkettiin altistuu suunnattomasti suurempaan vaaraan kuin lentäessään Helsingistä Sydneyyn.
STT, Reuters
Tänään voidaan Euroopassa lentää vain noin 6 000 lentoa, arvioi ilmatilaa valvova Eurocontrol. Normaalisti lentoja on noin 22 000 päivässä.
Mä arvelen tuon sisältävän vain reittiliikenteen, päälle tullee sotilas-, liike- ja yksityisilmailu ja todennäköisesti myös rahtilennot. Helposti toinen mokoma.Siis 22000 lentoa päivässä pelkästään euroopassa. Luulis että siellä tulis törmäilyjä jo pelkästään kerran kuukaudessa![]()
Niin no joo, mutta ne koneethan liikkuu kolmiulotteisesas tilassa, jolloin sitä tilaa on niin saatanasti, esim. Euroopan maanpinnan yllä lentokorkeuksissa 8-13 km on jo 30 540 000 kuutiokilometriä ilmaa, joka on kyllä aika paljon...Siis 22000 lentoa päivässä pelkästään euroopassa. Luulis että siellä tulis törmäilyjä jo pelkästään kerran kuukaudessa![]()
Miten niin tietää hyvää? Lento-onnettomuudet ja vakavat vaaratilanteet vaikuttavat negatiivisesti kaikkiin lentoyhtiöihin.Mutta tämä ikävä sattumus tietää Finnairille hyvää. Enne tätä härdelliä maailman kolme turvallisinta lentoyhtiötä olivat Qantas, Cathay Pacific ja Finnair (kaikki muuten ovat oneworldin jäseniä), mutta nyt Qantasille on muutaman vuoden sisään sattunut useampiakin läheltä-piti onnettomuuksia.
Mutta tämä ikävä sattumus tietää Finnairille hyvää. Enne tätä härdelliä maailman kolme turvallisinta lentoyhtiötä olivat Qantas, Cathay Pacific ja Finnair (kaikki muuten ovat oneworldin jäseniä), mutta nyt Qantasille on muutaman vuoden sisään sattunut useampiakin läheltä-piti onnettomuuksia.
Niin tottakai se menee noin, mutta nyt Finski on taas pykälän parempi. :frank:Miten niin tietää hyvää? Lento-onnettomuudet ja vakavat vaaratilanteet vaikuttavat negatiivisesti kaikkiin lentoyhtiöihin.
Itse asiassa matkustajakoneilla on sellainen sääntö, että jos 10 km korkeudessa moottorit sammuu, niin laskeutumispaikan pitää olla n. 100 km säteellä. Eli ei sitä liitelyaikaa ja tilaa aivan mahdottomasti ole, varsinkin jos on ehtinyt esim. atlantille.Matkustajakoneet voivat liidellä pitkiä matkoja moottoreiden ollessa epäkunnossa. Kuulin yhdeltä finskin lentäjältä, jotta jos moottorit sammuisivat Affenanmaan päällä normaalissa lentokorkeudella, niin koneen suunnasta riippuen vois liidellä joko Helsinkiin tai Tukholmaan laskupaikkaa etsiessä.
Tarkkoja ollaan kyllä, mutta väite "pienintäkään epäilystä tyyppiviasta" ei pidä ihan paikkaansa. Vuosien varrella moni lento-onnettomuus on paljastunut ns. tyyppiviaksi, joka ei ole tullut yllätyksenä. Paine pitää pitää koneet ilmassa on erittäin suuri ja lentoliikenteen pysäyttämiseksi jollakin konetyypillä tarvitaan aika iso epäilys tyyppiviasta.Tsuhna sanoi:Lentohommissa ollaan pirun tarkkoja turvallisuusasioissa. Pienetkin koneissa tapahtuvat häiriöt tutkitaan mikroskoopilla ja mikäli on pienintäkään epäilystä tyyppiviasta laittaa valmistaja kaikkien lentoyhtiöiden kyseisen mallin koneet lentokieltoon.
Joo, niin oli. Jos onnettomuuteen joutunut yhtiö häviää sen takia esimerkiksi 500.000 / kone/vuosi ja muut vain 100.000,-, niin eipä sitä suureksi menestykseksi voi sanoa.Niin tottakai se menee noin, mutta nyt Finski on taas pykälän parempi. :frank:
No joo, oli aika paska ajattelukehä.
Toi lentojen määrä on muuten ihan uskomaton. Jotenkin itsellä oli sellanen käsitys, että lentoja on euroopassa varmaan satoja, ehkä jopa toista tuhatta, kunnes tuli toi toi Islannin tulivuori härdelli
Kyllä se on hevosella ajo.:frank:Lentäminen on turvallisin liikkumismuoto.