Örfil
Guest
Muita ehdotuksia varmaan vastaanotetaan TE -toimistossa. Kannattaa ainakin kokeilla.
Eikös ne ole jo suljettu pääosin ja soittoajan saa kuukauden päähän?Muita ehdotuksia varmaan vastaanotetaan TE -toimistossa. Kannattaa ainakin kokeilla.
Puolueesta?Mutta mistähän minä, Albert ja pari muuta löytäisimme siinä tämän poliittisen teatterin ohessa oikeita töitä?
Tuossa pelkistyy se fakta ettei puhdas kapitalismi tai sosialismi toimi.TE-toimisto on mielikuvani mukaan keskittynyt hoitamaan hankalasti työllistyvien asioita ja muiden osalta luottaa työttömän omaan aktiivisuuteen ja siihen että "aika kaupittelee tavaran". Siinä piilee pulma.
Vapaat markkinat, yhtiöt poimii parhaat. Tai sopivimmat, koska mitään palkkataulukkoja tai minimipalkkaa ei ole. Toisaalta taas työntekijäkin poimii itselleen sopivimman työnantajan.Aha.
Tosin vähän kyseenalaistan tuon kotoa hakemisen kapitalismiin liitettynä. Siinähän porvarin tehtaan ovella on jono ihmisiä, joista valkataan parhaat. Sosialismissa valtio hakee kotoa vaikka väkisin.
Niinpä. Minähän jonkun verran rekrytoin käyttööni esittelijöitä tuotteillemme. Oulussa ollut tuuria mukana, kun kaksi viimeisintä ollut aiemmin tuotteidemme kanssa tekemisissä. Eli raakaa rautakauppaosaamista takana. Jyväskylässä nuori opiskelijapoika joka viikot Vierumäellä. Reipas, miellyttävä käytös. Mikkelistä pitäisi löytää uusi jantteri.Jos itse olisi siellä pöydän vastakkaisella puolella, vastuussa siitä kenet palkkaat, niin kummanko sitä valitsisi - tekisi valinnan "varman päälle"?
Nämä ovat asioita, joissa millään sosialismilla tai kapitalismilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Komp.mitä pitempään lähettelee hakemuksia vailla onnistumisen kokemuksia, niin puseroon alkaa hiipiä taisteluväsymys ja aktiivisuus työpaikan haun kanssa hiipuu.
Hyväksyn tämän luonnollisena ilmiönä. Vähän sama kuin vuodesta toiseen treenaisi ja treenaisi ja aina ajaisi viimeisenä ruutulipulle kartingkisassa. Jossain vaiheessa lyö hanskat tiskiin tai ainakin motivaatio treenaamiseen menee, kenties koko ajamiseen. Ihmisen peruspsykologiaan kuuluu onnistumisen tunteiden saaminen tekemisistään ja jos niitä ei ole, vaikka itse panostaa siihen täpöllä, niin käy tuo hiipumisilmiö vääjäämättä.
Oonkohan mä Salmisen systeri?Systeri pääsi useampaankin haastatteluun, mutta hävisi sitten nuoremmalle, ehkä heikommalla osaamisella varustetulle kilpailijalle.
Veti mieltä ja motivaatiota alas sellainen.
Ja kurski se vaan tekee duunia, luultavasti hilakin.Tietysti on yleisiä lainalaisuuksia, kuten oikeinkirjoitus
Sun forumistiexceli vuotaa lailla seulan.Ehkä työhakemuskaavake on ollut rasti ruutuun -tyyppinen?
Onhan se ikävää, että huonommat ihmiset kuin Albert Oil ovat töissä. :nope::thumbfh:Ja kurski se vaan tekee duunia, luultavasti hilakin.