Troy
Well-known member
Minä en ihan usko tähän. Länsimaista hapatusta on otettu haltuun aika hyvin. 7-eleven, jenkkien suurin kioskiketju, on japanilainen. Samaten on markkinat ja markkinointinimet isolta osin japanilaisten hallussa. Sony Music omistaa suuren osan maailman länsimaisista artistibrändeistä.Ei niitä tietoisesti varmaan juuri muutetakaan, mutta länsimainen hapatus valuu sinne silti McDonaldsien ja amerikkalaisten tv-sarjojen myötä. Kun nykyiset pullamössönuoret ovat vanhempia, alkaa kukkahattutäteilykin. Tai viimeistään kahden sukupolven päästä.
Japanilaiset kyllä tiedostavat tämän. Pullamössönuoret tiedostavat sen myös. Uskottavasti osaavat myös suhtautua omistamaansa ja enemmänkin se on kulttuurivientiä kuin länsimaista kulttuuri-invaasiota.
Viihdepuolella, joka helpoimmin tätä vie, kaikenlaiset japanilaiset ideat, pelit ja tarustot sankareineen ja muineen ennemmin rynnivät länsimaihin, kuin länsimainen vastine sinne.