Eli matkin sinua :nope:Jaskahan siinä komppailee mun postausta, jota en ehtinyt aamutuimaan kirjoittaa. Eli kop.
Eli matkin sinua :nope:Jaskahan siinä komppailee mun postausta, jota en ehtinyt aamutuimaan kirjoittaa. Eli kop.
Olisihan se ollut ihan hyvä juttu, jos se risteilijätilaus olisi Suomeen tullut. Toisaalta mun on vaikea ymmärtää, miksi yksityisen yrityksen tilaus pitäisi rahoittaa käytännössä täysin suomalaisen veronmaksajan riskillä. Tuossa käytännössä kaikki riskit olisi sosialisoitu, mutta mahdolliset voitot ulkoistetettu.
On tavallaan ällistyttävää, että ihmiset, jotka vastustavat pankkitukia ja paheksuvat yritysten verosuunnittelua veroparatiisien kautta, suorastaan vaativat telakkatukia, jopa täysin vastikkeetta. Hyöty kun niistä valuisi suureksi osin juuri noille veroparasiiteille.
On mukavaa perustella tukiaisia risteilytilauksen saamiseksi sen työllistävällä vaikutuksella, mutta kuinka suuri osuus työstä tulee todellakin suomalisille, jos laiva rakennetaan Suomessa, entä nyt kun se rakennetaan Ranskassa? Varmasti niitä hyttejä, suunnittelua ym tilataan Suomesta tuossakin tapauksessa.
Paskapuhetta verrata esim. viimeaikaisiin pankkien tukemiseen tätä ja sanoa, että kyse ois samasta asiasta. Pankkeja pitää tukea jps:nkin mielestä, mutta ei tällä tapaa, kun on tuettu ja itse olen täsmälleen samaa mieltä. Varmasti jotain hommia tulee Suomeen nytkin, mutta vielä varmemmin niitä tulee ainoastaan niin vähän, kuin suinki on mahdollista. Ranskalaiset osaa pitää puolensa. Mitä noihin veroparatiiseihin ja muihin tulee niin ne koskee kaikkea kansaivälistä taloudellista toimintaa ja ratkaisu niihin ei tule yksittäisten tilausten torjumisella.komp. Tämän lisäksi vielä ko. telakka on ollut tappiollinen vuosia ja emoyhtiö STX:llä ei ole ollut mitään haluja investoida telakan nykyaikaistamiseen. Ei ihme kun edes emoyhtiö ei halunnut tehdä tätä alusta enää Suomesssa.
Niin siis STX kilpailutti kahta omaa telakkaansa. Käytännössä firma kuitenkin kilpailutti kahta valtiota, Suomea ja Ranskaa, nähdäkseen kumpi on valmis maksamaan enemmän saadakseen tilauksen.Ei ihme kun edes emoyhtiö ei halunnut tehdä tätä alusta enää Suomesssa.
Ok.Keken kausi 1982 on ainutlaatuisuudessaan omaa luokkaansa ja vain Mike Hawthornen kausi 1958 on jotenkin siihen verrattavissa.
Ei varmaankaan kovin monen ihmisen elämään vaikuta, mutta harvinaisen sairaalta tuo kuitenkin kuulostaa. :wall:
No eihän sitä olisi edes pystytty vielä aloittamaan, siellä on edelleen ne kaksi muuta alusta jonossa.Tää ois vaan ollu helvetin hyvä jobi tähän saumaan ja siksi vituttaa, jos käy ilmi, kuten nyt vähän näyttää, että toisin toimien homma ois voitu saada tänne.
Ratkaisuehdotukseni tuon miehen haasteelliseen käytökseen on pakkopaita.Patjan polttanut vanki esitti uuden patjauhkauksen
Tulipalo havaittiin illansuussa. Noin 30-vuotias mies sytytti patjansa tuleen poliisivankilassa Vantaan Tikkurilassa lauantaina. Mies vietiin sairaalaan tarkastettavaksi, koska hän oli hengittänyt savua. Poliisin mukaan mies uhkasi sytyttää patjan palamaan uudestaan. Savun takia muita poliisivankilassa olleita jouduttiin siirtämään kauemmas palopaikasta.
Onkohan sillä sytkäri...Ratkaisuehdotukseni tuon miehen haasteelliseen käytökseen on pakkopaita.
Tarkentaisitko hieman mikä, miten ja kuka sitä rimaa alittaa?On kyllä kunnon rimanalitus taas tolta...
Vai peräti uusi sänky...?Ratkaisuehdotukseni tuon miehen haasteelliseen käytökseen on pakkopaita.
Väitätkö ettei sitä ois pystytty rakentamaan aikataulussa, vai mitä? Ja aloittaminenhan ei tarkoita kölin laskua vaan sitä voidaan tehdä jo aiemminkin.No eihän sitä olisi edes pystytty vielä aloittamaan, siellä on edelleen ne kaksi muuta alusta jonossa.
Wanha uutinen tässä otsikossa ja täysin palkanmaksuun ja juuri mihinkään muuhunkaan liittymätön seikka tässä asiassa.http://yle.fi/uutiset/stx_turku_olisi_saanut_vanhan_laivan_osana_risteilijakauppaa/6431890
Tuollahan olisikin ollut kätevä maksella niiden Turkulaisten hitsareiden palkkoja........
No pitäähän niiden kahden laivan lohkot ensin hitsata ja kasata, telakka-altaitakin on vain yksi. Toki jotain valmistavia töitä voidaan tehdä mutta ei kauheasti. Sitähän jossain perusteltiin, että tuo Turun tilauskanta saattoi olla yksi tilauksen Ranskaan menemisen vaikuttava tekijä.Väitätkö ettei sitä ois pystytty rakentamaan aikataulussa, vai mitä? Ja aloittaminenhan ei tarkoita kölin laskua vaan sitä voidaan tehdä jo aiemminkin.
Tekijöitä on monia muitakin. Turun telakan omistanut norjalainen Aker haistoi palaneen käryä melko varmasti jo vuonna 2007 kun se myi telakan korealaisille. Norjalaiset unohtivat kertoa korealaisille, että muuten hyvältä näyttäneessä tilauskirjassa olevien alusten hinta oli aivan liian alhainen. Tuon jälkeen valmistettu Allure of the Seas ei sitten ollutkaan STX:lle ja Turun telakalle mikään kultakaivos.No pitäähän niiden kahden laivan lohkot ensin hitsata ja kasata, telakka-altaitakin on vain yksi. Toki jotain valmistavia töitä voidaan tehdä mutta ei kauheasti. Sitähän jossain perusteltiin, että tuo Turun tilauskanta saattoi olla yksi tilauksen Ranskaan menemisen vaikuttava tekijä.
Lohkothan tehdään etukäteen ja kasataan altaassa. Kasattu runkohan voidaan hyvinkin nopeesti uittaa viereen varusteltavaksi, kuten on muissakin projekteissa tehty. Kolmea isoa risteiljää ne siellä ennenkin on yhtäaikaa tehneet. Että en usko että aikataulu olis ollut ongelma.No pitäähän niiden kahden laivan lohkot ensin hitsata ja kasata, telakka-altaitakin on vain yksi. Toki jotain valmistavia töitä voidaan tehdä mutta ei kauheasti. Sitähän jossain perusteltiin, että tuo Turun tilauskanta saattoi olla yksi tilauksen Ranskaan menemisen vaikuttava tekijä.
Oli ilmeisesti ainut Akerin jetenkuten voittoa tekevä telakka. Korealaiset osti telakan ainoastaan saadakseen teknologista osaamista omille telakoilleen. Joka kuulemma erityisen tarkasti tutkittiin ja kirjattiin korealaisten toimesta.Tekijöitä on monia muitakin. Turun telakan omistanut norjalainen Aker haistoi palaneen käryä melko varmasti jo vuonna 2007 kun se myi telakan korealaisille. Norjalaiset unohtivat kertoa korealaisille, että muuten hyvältä näyttäneessä tilauskirjassa olevien alusten hinta oli aivan liian alhainen. Tuon jälkeen valmistettu Allure of the Seas ei sitten ollutkaan STX:lle ja Turun telakalle mikään kultakaivos.
En. Mutta Turkulaisista aika moni. Jopa ihan tutuista.Onk Tmoi töis telagal?