Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / TALVIKAUSI 2016-2017

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

burb

.
Kuka näitä Naurunappulan kuvia oikein yrittää linkittää?

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Valitettavasti leijonalogon kantaminen ei hengi enää millään tapaa isänmaallisuutta. Pelkkää rasistisuutta. Ja ne eivät ole sama asia.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Ei pidä lähteä tuohon "leikkiin" mukaan! Leijona"logo" yms. viestivät edelleen isänmaallisuutta. Jos jotkut ääriryhmittymät ottavat tunnuksikseen, niin sittenhän ottavat. Ne ovat tehneet sitä jo vuosikymmeniä. Miksi niistä pitäisi nyt luopua? Häh... Niih...ei tietenkään pidä antaa periksi.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Valitettavasti leijonalogon kantaminen ei hengi enää millään tapaa isänmaallisuutta. Pelkkää rasistisuutta. Ja ne eivät ole sama asia.
Ei se noin ole. Ei ollenkaan. Olet väärässä.

Tietyt nuoret tahot ovat teoillaan ja toimillaan, sanoisinko jopa häpäisseet leijonavaakunan.

Mää kannan kaulassani ja olkapäässäni leijonavakunaa. Ilman rasismia. En ehkä tykkää ihan kaikista maahanmuuttajista, mutta perheeseeni kuuluu kuitenkin aasialainen miniä. Hyvä kaverini on Romaniasta. Serkuillani on puolisot Etiopiasta ja Keniasta. Kaikkien kanssa tulen juttuun, vaikka mulla on kun onkin leijonavaakunatatuointi... Sain sen aikoinani lapsiltani isänpäivä/joululahjaksi.
Leijonavaakunatatuoinnin ja riipuksen merkitys ei ole rasistinen. Ainalkaan mulle. Isänmaallinen se on. Ja suomalainen.

Ehkä se leijonavaakunan mahdollinen rasistisuus on sitä lähinnä 1990-, ja 2000-luvuilla syntyneiden nuorten miesten valheellista kuvitelmaa asiasta? En tiedä varmasti?

Tuo vaakunaleijona ei siis todellakaan ole rasistisuuden symboli, vaan suomalaisuuden. Joka muuta väittää, on väärässä.

Kirjoitanko vielä kolmannenkin kerran? En kirjoita.

Hyvää itsenäisyyspäivää.

Nurtsi

Registered Loser
Tuo vaakunaleijona ei siis todellakaan ole rasistisuuden symboli, vaan suomalaisuuden. Joka muuta väittää, on väärässä.
En ymmärrä tota ikäteoriaa. Minusta se ongelma voisi olla enemmän siinä että se isänmaallisuus tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Joillekkin se on vaan sellasta kotiseuturakkautta ja yhteenkuuluvuutta, mutta toisille se voi meinata Suomi Vorssalaisille! ja matut helvettiin ja ne suvakkihomot ja Epäisämmaallislaiset perään kans! Se on tietysti ihmisten helpompi yhdistää symboli siihen äänekkäämpään porukkaan. Muutenkin symboli symboloi juuri sitä mitä ihmiset siitä ajattelee. Symbolien merkitys muuttuu (ks. hakaristi).

On minullekkin noi kansallis-symbolit sen verran tärkeitä, että en ihan heti vaan luovuttaisi ja antaisi jonkun idioottiporukan omia niitä.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Paskat. Nysvä on vaan kukkahattujen vietävissä.

Leijona on roikkunut kaulassa kauan ennen kuin hysteerikot keksi yhdistää sen vajakkeihin, eikä leijona poistu kaulasta hysteerikkojen tai vajakkien vuoksi.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
En tiedä miten se kaulassa roikkuva leijonariipus vaikuttaisi yksinään kantajaansa.
Kyllä se kokonaisuus ratkaisee, että miten etädiagnosoin.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Valitettavasti kyse on siitä, mitä leijona viestii nykyään suurimmalle osaa kansasta. Ei siis siitä mitä se on Tsuhnalle tai Ilpolle, jotka molemmat ovat tolkun miehiä ja kirjoittavat sinänsä aivan asiaa, mutta sen vierestä.

jjv

Arschloch
mitä leijona viestii nykyään suurimmalle osaa kansasta
Sitä mitä vuosikymmeniä ennenkin. Mä olen huomannut maahanmuutto- ja rasismikeskusteluiden olevan enemmän nettikeskustelujen heiniä. Eipä tuolla bussissa, kaduilla ja työmaan kahvipöydässä noista aiheista paljoa puhuta. Ainakaan jälkimmäisestä. Enemmistö ei noita aiheita järin kiinnostavina pidä.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Eikös Ruunarilla ollut jotain kokemusta aiheesta?
Jep. Vaikka mulla oli murron sattuessa aseet 100% just niinku laki määrää + lisänä lisälukitukset, olivat viranomaiset sitä mieltä että mulle pitäisi antaa sakko aseiden huolimattomasta säilytyksestä. Kyseessä poliisin mukaan on huolimaton säilytys aina, jos aseet on murron yhteydessä varastettavissa. Vetosin lakiin, laitoin lakipykäliä ja faktoja ja todistuksia aseiden säilytyksistä ja ylimääräisistä lukituksista ja vältin sakon.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Harro Koskisen sikavaakuna on aika hieno.
Harro Koskinen on mulle joskus soittanut kapakasta keskellä yötä. Kännissä kuin käki, samassa seurueessa olleen silloisen naisystäväni yllytyksestä. Kummankaan puheesta ei saanut just paskankaan selvää. Soiton tarkoitus ei minulle lopultakaan kosaan selvinnyt, eikä kumpikaan näistä soittajistakaan sitä jälkikäteen kysyttynä muista.