Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / TALVIKAUSI 2016-2017

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Sitähän se on, kun ei hyväksy toisten maitten valtaavan alueita. Sun mielestä ok Krimin valtaaminen ja Neuvostoliiton hyökkäys Suomeen 30.9.39?

Israel tekee ihan samaa.
Israelin ja Neuvostoliton vertaaminen keskenään tässä nimenomaisessa tapauksessa ei ole ihan osuvaa.

Iso8

Viisuhullu
Sijainti
Tampere
En ihan aina ymmärrä Israelia (en tosin ymmärrä montaakaan asiaa tästä maailmasta :D), virallisesti he tukevat kahden valtion ratkaisua, mutta oikeasti he reagoivat juuri näin jos joku edes vahingossa edistää tätä ratkaisua. Haluaisin haastatella herra Netanjahua ja kysyä, että miten hän teksi kahden valtion ratkaisun ilman miehityksen lopettamista. Minun vastaus tähä olisi: No eihän sitä voi tehdä jollei Israel lähde Palestiinasta. Mun tekisi mieli pistää molempien maiden pressat lukittuun huoneeseen kahdestaan ja antaa heidän puhua asiat selviksi, eivätkä he saisi poistua ennenkun kahden valtion ratkaisu on selvä. :D

Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Näissä Albertin sivunikeissä ei enää pysy itse jumalakaan kärryillä!

Örfil

Guest
Isokasin ratkaisu on yksinkertainen sovellus monimutkaiseen ongelmaan. Jos asia olisi noin helppo hoitaa, se olisi tehty aikoja sitten.

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kiinan-verkkokauppa-vaikeuttaa-postinkäsittelyä-1.173678

-----
Yksi iso uusi hankaluus ovat toimitusjohtaja Heikki Malisen mukaan Kiinasta tilatut verkkokaupan pienet kirjekuoret.

"Oletan, että siellä on muistitikkuja ja muuta pientä elektroniikkaa. Ne eivät ole paketteja eivätkä myöskään kirjeitä. Sitä on määrällisesti hirveän paljon, eikä sitä voi käsitellä koneellisesti ja sitä on hankala jakaa, kun ei tiedä, meneekö se postilaatikosta sisään vai ei", Malinen selvittää.

"Postin työntekijä on tottunut käsittelemään kirjeitä, lehtiä ja isokokoisia paketteja, ja näiden pienten käsittely on hankalaa."
-----

On se hankalaa, voimia vaan sinne Postille. Ryssitte sen lokerohommankin tänä jouluna. Kiinalaisten vika vissiin sekin.

Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Miten vitussa voi olla tietämättä meneekö se postiluukusta sisään vai ei?
Mä voin lahjottaa postille sellasen muovisen härvelin millä voi kirjeen luukusta mahtumisen tai mahtumattomuuden koeponnistaa.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Miten vitussa voi olla tietämättä meneekö se postiluukusta sisään vai ei?
Mä voin lahjottaa postille sellasen muovisen härvelin millä voi kirjeen luukusta mahtumisen tai mahtumattomuuden koeponnistaa.
Näin on. Luulisi, että kun päätoimiala ruohonjuuritasolla on juurikin tuo erikokoisten paperikuorien tunkeminen nelikulmion muotoisesta reiästä asuntoon tai laatikkoon, niin olisi heillä joku käry asiasta.

Tämä Wikipedian artikkeli tosin maalaa asiasta aivan liian monimutkaisen kuvan, mutta leinee saman kuvan parissa siellä Postissakin näitä kuoria sormi suussa arvioivat, että voi perkele. Eihän se noista kaikista mahdu mitenkään!

Viimeksi muokattu: