No siis harmittava tapaus tuon yksittäisen miehen kohdalla, mutta ottaa päähän toi koko juttu facebook-avautuminen. Kassalla oli mahdollisesti puutteellinen/tulkinnan varainen ohjeistus, josta syystä miehelle myyty kenkiä maksusitoumuksella. Vastaavaa sattuu koko ajan. Ohjeita ja sääntöjä on paljon, eikä asiakaspalvelija voi olla kuin väärässä.
Juttu kääntyy sellaiseksi että S-ryhmä ei myy kenkiä pyörätuoliasiakkaille ihan vaan vittuilun vuoksi, Prismassa ei ole talvikenkiä kuin yhtä kokoa per malli, maksusitoumuksissa kestää kuukausia, kaikki köyhät kulkee aamutossuissa koska *sossu, kela ja byrokratia* jne.
Aikanaan yksi ensimmäisiä kertoja, kun olin yksin työvuorossa Makuunissa, videota tuli vuokraamaan kehitysvammainen poika, joka osasi juuri ja juuri sanoa oman nimensä.
Sen nimistä asiakasta ei kuitenkaan rekisteristä löytynyt. Koitin selkeäsanaisesti esittää, että nyt tarvittaisiin henkilötodistus, että voisin luoda hänelle asiakkuuden - minkäänlaista oikotietä ei ollut asialle ollut, järjestelmä ei yksinkertaisesti sallinut antaa filmiä ulos ilman että asiakas kuului vuokraamon rekisteriin.
No siinäpä sitten poika meni paniikkiin ja alkoi nyyhkyttää. Sitten meni paniikkiin Al-setä.
En muista miten ja miksi mutta lopulta paikalle saapui pojan äiti, jolta sitten asiakkuus löytyi ja hänen nimellään saatiin filmi vuokrattua. Mutta tottakai äityli haukkui tapahtuman yhteydessä julkein sanakääntein nuoren Albertin poikansa nöyryyttämisestä ja kertakaikkisen epäasiallisesta palvelusta.
Niin. Olisihan se äidin nimi tietysti pitänyt tietää - semminkin kun pojan ja äidin sukunimi ei ollut sama. Tekemätön paikka.