- Liittynyt
- 12.8.2004
- Viestit
- 13770
Ei se ole tärkeää, älä murehdiEdelleenkään ei tosin ole varmuutta, miltä logo näyttää lopullisessa muodossaan. :dunno:
Ei se ole tärkeää, älä murehdiEdelleenkään ei tosin ole varmuutta, miltä logo näyttää lopullisessa muodossaan. :dunno:
Joo en menetä yöunia tuota pohtiessa, löytyy tuo logo toki myös tallin uusilta sivuilta, joilla julkistetaan Kimin auto 5. helmikuuta:Ei se ole tärkeää, älä murehdi
Jutun perusteela ei ole perjantai ajoja luvassa ja hyvä niin.Jerome D'Ambrosio tulee olemaan tulevalla kaudella Lotus-tiimin kolmoskuljettaja.
Tuskin parempaa paikkaa oli saatavillakaan. Kiva nähdä, millaisiksi muodostuu Kimin ja Romainin keskinäiset voimasuhteetkin. Veikkaan Kimin olevan niskanpäällä.Onhan tuo ihan hyvä paikko jos Grosjeanilla ei oikein ala kulkea.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lotus_F1Luxemburgilainen yhtiö Genii Capital omistaa tallista puolet ja kaksikymmentäviisi prosenttia tallista omistaa brittiläinen autonvalmistaja Lotus Cars.
Englanninkielisessä Wikissä on sama väite, ilman lähdeviitettä.Tarkoitus ei ole enää jatkaa sitä "oikea Lotus vs. väärä Lotus vs. mikä lie" -kiistaa vaan kyseenalaistaa tämä Wikipedia-artikkelin pätkä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lotus_F1
-Minä en ota tuohon väitteeseen nyt kantaa vaan haluan tietää asian oikean laidan.
Ken tietää, kun ei väitettä tueta millään lähteellä. Jos lähde on ollut englanninkielinen Wikipedia, niin kyseessä on virheellinen käännös. Sillä puolella kerrotaan Geniillä olevan enemmistöosuus ja Lotus Carsilla 25%. "Enemmistöosuus" voi tarkoittaa esim. 75 %.Jos tuo väite pitäisikin paikkansa, niin ketkäköhän omistaisivat loput 25% ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_F1#cite_note-21Ken tietää, kun ei väitettä tueta millään lähteellä. Jos lähde on ollut englanninkielinen Wikipedia, niin kyseessä on virheellinen käännös. Sillä puolella kerrotaan Geniillä olevan enemmistöosuus ja Lotus Carsilla 25%. "Enemmistöosuus" voi tarkoittaa esim. 75 %.
edit. löytyi vielä tällainenBy Jonathan Noble
Friday, November 5th 2010, 16:14 GMT
Renault is poised to scale back its Formula 1 involvement next year and become only an engine supplier, AUTOSPORT has learned, as its current works team closes in on a tie-up with Lotus Cars.
Although the French car manufacturer announced on Friday that it was expanding its engine supply deals in 2011 to include the current Lotus Racing outfit as well as its works team and Red Bull Racing, sources suggest that the move has come following a behind-the-scenes decision to totally revise its F1 strategy.
Rather than continue having its own team, sources suggest that the company is planning to wind down its involvement with the Enstone-based outfit to becoming just an engine supplier from the start of 2011.
That decision has left the way clear for the Renault team's current majority shareholder, Genii Capital, to seek other partners for next year as it looks to maintain the momentum it has gained during the current season.
Sources suggest that the outfit is close to finalising a deal with Lotus Cars for the company to become a major sponsor - and potential minority shareholder - of the team. The outfit itself could become known as Lotus Renault from the start of next year.
If the deal is agreed, the tie-up with Lotus would provide a financial boost to the rebranded Enstone team, and give Lotus Cars the opening in F1 that its ambitious CEO Dany Bahar has been seeking.
Even if the Lotus deal does happen, it is likely that the team would maintain elements of the Renault name until at least the start of the next Concorde Agreement, which is set to come into force from 2013.
Renault's new engine deal with Red Bull Racing has included more branding for the company on the team's cars - as Renault Sport's president Bernard Rey suggested on Friday that there were still tangible benefits to being involved in the sport.
"We remain firm believers in the benefits of our successful involvement in F1: it positions Renault as a technological leader, and boosts awareness of the brand across the globe," he said.
There will be a new partnership on the F1 grid next year as Group Lotus, owned by the Malaysian government via Proton, has bought a stake in the Enstone based F1 team, creating Lotus Renault GP.
This deal, which sees Lotus come in both as an equity partner alongside Genii Capital, the teams’ main shareholder, and as the main sponsor of the team, has been mooted for many months now and was finally signed off at the start of this week. In addition to a stake in the team, which is open ended, Lotus will be the title sponsor until at least 2017.
For the moment, Genii has bought out Renault’s 25% stake and will then sell a stake to Group Lotus, believed to be between 25% and 50%.
Uskoisin että toi tiimi edelleen tavallaan on Renaultin liehoissa ja paluu Renaulttina on tulevaisuudessa mahdollinen, mutta siinä ei ole järkeä tällä hetkellä, kun asiakastalli (Red Bull) menestyy paremmin eikä Renaultilla ole haluja panostaa talliin. Ehkä joskus tulevaisuudessa taas näkevät mahdollisuuden voittaa mestaruuksia ja palaavat.http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_F1#cite_note-21
http://www.autosport.com/subs/login.php?r=http://www.autosport.com/news/report.php/id/87936&type=news&id=87936
Toi on lähteenä tolle 25%:lle.
Itse uutisessa ei mainita kuitenkaan 25% ja yleisestikin uumoillaan sitä että Lotus voisi ostaa pienen osuuden.
edit. löytyi vielä tällainen
http://www.jamesallenonf1.com/2010/12/group-lotus-confirms-buy-in-to-renault-f1-team/
Renault on ajat sitten myynyt pois kaikki Enstonen F1-tallin osakkeensa. Siksi tallilla olikin tarve muuttaa autonsa rungon nimi Renaultista joksikin muuksi.Uskoisin että toi tiimi edelleen tavallaan on Renaultin liehoissa ja paluu Renaulttina on tulevaisuudessa mahdollinen, mutta siinä ei ole järkeä tällä hetkellä, kun asiakastalli (Red Bull) menestyy paremmin eikä Renaultilla ole haluja panostaa talliin. Ehkä joskus tulevaisuudessa taas näkevät mahdollisuuden voittaa mestaruuksia ja palaavat.
Ei voi Wikipedian artikkeli perustua noin vanhoihin juttuihin. Varsinkin kun tammikuussa 2011 Genii Capitalin Lopez vahvisti, että Genii omistaa 100% Lotus Renault GP:stä (ja tuli se Boullierin ja Kubicankin suulla todettua). Eli noiden juttujen huhuilta leikattiin siivet. Toki Group Lotuksella säilyi optio ostaa osuus myöhemmin, mutta uutisia siitä, että näin olisi jossain vaiheessa tapahtunut ei ole julkisuudessa näkynyt.http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_F1#cite_note-21
http://www.autosport.com/subs/login.php?r=http://www.autosport.com/news/report.php/id/87936&type=news&id=87936
Toi on lähteenä tolle 25%:lle.
Itse uutisessa ei mainita kuitenkaan 25% ja yleisestikin uumoillaan sitä että Lotus voisi ostaa pienen osuuden.
edit. löytyi vielä tällainen
http://www.jamesallenonf1.com/2010/12/group-lotus-confirms-buy-in-to-renault-f1-team/
Miksikähän ei enempää? Veikkaisin että sama homma kuin Megachromen kanssa sillon kun vetäytyi moottorinvalmistajana. Ei ole Renaultin virallista toimintaa eikä rahaa syydetä sinne, mutta kuitenkin pidetään operaatiot etupiirissä käynnissä, ettei tarvitse nollasta aloittaa, jos tekee mieli takaisin.Sponsoridiiliin Hethelin Lotuksen kanssa sisältyy optio, että Lotus voi halutessaan hankkia tallin osakkeita kahden vuoden sisällä aina 50:n prosentin omistukseen asti.
Ai, että Geniillä tekis mieli tulla takaisin, jos joskus lähtee?Miksikähän ei enempää? Veikkaisin että sama homma kuin Megachromen kanssa sillon kun vetäytyi moottorinvalmistajana. Ei ole Renaultin virallista toimintaa eikä rahaa syydetä sinne, mutta kuitenkin pidetään operaatiot etupiirissä käynnissä, ettei tarvitse nollasta aloittaa, jos tekee mieli takaisin.
Missä mielessä Lotus-tallin voi nähdä Renaultin etupiirinä? Renault ei omista pisaraakaan tallista tai Genii Capitalista. Myöskään Geniin johtohenkilöillä ei näytä olevan mitään asevelisuhteita Renaultiin. Ja nyt vielä ovat myymässä puolta tallista Lotus Carsille. Vähän tökkii teoriasiMiksikähän ei enempää? Veikkaisin että sama homma kuin Megachromen kanssa sillon kun vetäytyi moottorinvalmistajana. Ei ole Renaultin virallista toimintaa eikä rahaa syydetä sinne, mutta kuitenkin pidetään operaatiot etupiirissä käynnissä, ettei tarvitse nollasta aloittaa, jos tekee mieli takaisin.
Tämä keskustelu oli osaltani tässä.Missä mielessä Lotus-tallin voi nähdä Renaultin etupiirinä? Renault ei omista pisaraakaan tallista tai Genii Capitalista. Myöskään Geniin johtohenkilöillä ei näytä olevan mitään asevelisuhteita Renaultiin. Ja nyt vielä ovat myymässä puolta tallista Lotus Carsille. Vähän tökkii teoriasi