Taisi Heikki ennen Kiinan kisaa puhella Maikkarille jotain siihen suuntaan, että Lotuksen vauhtiin ei vielä voi olla tyytyväinen, mutta ajettavuus autossa on kohtalaisen hyvä, erityisesti raskaammalla bensalastilla. Jarno taas on ollut haastatteluissaan tyytymätön sekä Lotuksen vauhtiin että sen ajettavuuteen.
Tämä mainostettu 1,5 sekuntia pitää muuten varmaankin laskea suhteessa Lotuksen aiempaan vauhtiin. Koska monet tallit saavat merkittäviä päivityksiä Barcelonaan, on Lotuksen vauhdin paraneminen suhteessa muihin talleihin mahdollisesti lähempänä yhtä sekuntia. Toisaalta useimmilla muilla talleilla autot ovat jo niin pitkälle kehiteltyjä, että puolen sekunnin kertaharppaus olisi niille huima edistysaskel, joten Lotus saattaa kuitenkin loppujen lopuksi tavoittaa edellä olevia talleja yli sekunnilla kierrosta kohti. Näin siis, mikäli laskelmat Lotuksen vauhdin lisäyksestä pitävät kutinsa ja vauhti paranee odotusten mukaisesti myös todellisuudessa.
Muistelen myös Lotus-pomojen puhelleen Kiinan kisan jälkeen, ettei kaikkia valmistuneita päivitysosia saataisi asennettua autoon Barcelonassa, vaan uusia osia olisi tulossa vielä pariin seuraavaankin kisaan. Minulle on kuitenkin jäänyt sellainen vaikutelma, että leijonan osa odotetusta vauhdinlisäyksestä pitäisi tulla uudesta aerodynamiikkapaketista, jonka Lotus tuntuu Gascoynen puheiden perusteella saaneen asennettua autoihin jo Barcelonaa varten. Saattaahan se olla niinkin, että niillä myöhemmissä kisoissa asennettavilla osilla pyritään etupäässä ratkaisemaan auton luotettavuusongelmia.