Ei. Lotus Motorsports kyllä omaa racing-historiaa. Tämä käy ilmi varsin taitavasti tasapainottelevasta lehdistötiedotteesta. Lisäksi nuo saavutukset ovat ajalta, jolloin Colin Chapman omisti molemmat yhtiöt ja Lotus oli sitä kautta yhtenäinen. Olisihan se varsin erikoista, mikäli Lotus-ryhmä ei omistaisi markkinointioikeuksia Lotus Engineeringin sekä Team Lotuksen saavutuksiin moottoriurheilussa, kun urheiluautoja valmistava Lotus Cars sentään omaa niiden kanssa yhteisen sukupuun.
Minusta tämä on varsin selvä tilanne. Lotus ei ollut ainoastaan F1-talli, vaan mikä teki Lotuksesta Lotuksen oli sen laaja menestyminen mm. Indianapolisissa ja Le Mansissa. Näissä legendaarisissa Lotuksen kilpa-autoissa ei ole koskaan komeillut Fernandesin tiimin autoihin tulevaa logoa, joka ei ole kuin vielä halvempi piraatti-kopio alkuperäisestä ja vie 1Malaysia -tiimiä vain kauemmaksi aidosta Lotuksesta kaikkien
muiden paitsi pintapuolisten F1-fanien silmissä. Fernandes ei tämän ostoksen jälkeenkään kykene käyttämään alkuperäistä Lotus-kirjasinta ja mikäli Huntilla oli edes oikeus myydä tuo logo, niin se koskee vain F1-sarjaa, mikä tekee tietenkin tilanteesta Fernandesin kannalta entistä naurettavamman. Millä oikeudella hän esimerkiksi kiinnittää sen oman lentoyhtiönsä koneisiin?
Fernandes luulee, että rahalla voi ostaa tai jos ei muuta niin uudelleenkirjoittaa historiaa. Onneksi Lotuksella on nyt ärhäkkä moottoriurheilusta vastaava johtaja, joka on valmis puolustamaan Lotuksen perintöä ja brändiä sekä tuomaan Lotuksen kunnolla takaisin moottoriurheiluun, eikä ainoastaan yhteen sarjaan.