Mielestäni oli varsin loogista, että Lotus siirtyy Redbullin voimansiirtoon. Onhan tässä ollut puhetta Renaultin moottoreiden käytöstä, joten on aika luonnollista Lotuksen ostavan Renault yhteensopivan voimansiirron. Etenkin kun Redbullin voimansiirto on ilmeisesti sarjan parhaimpia.Eivätpä osanneet F1-median juorukellotkaan ennustaa Lotuksen siirtymistä Red Bullin vaihdelaatikkoon ja hydrauliikkaan.
Gascoynehan on jo aiemmin tunnustautunut Adrian Neweyn suunnittelutaitojen ihailijaksi, joten Lotus huomioi tässä hankinnassaan myös vaihdelaatikon vaikutukset ensi kauden autonsa aerodynamiikkaan. Gascoyne perustelee sopimusta Autosportin uutisessa näin:
En usko että Porno-Richard vielä noin nopeasti luovuttaa... Mutta HRToärteen tulevaisuuten vaan en jaksa uskoa. Niin järkyttävää on meno tällä kaudella ollut.Epäilen, että uusista talleista 3 vuoden kuluttua mukana on vain Lotus ja Sauber.
Ehkä sillä Fauzyn ajattamisella on pidetty Malesialais sponssit tyytyväisinä, eikös Malesian valtiokin jonkin kytköksen kautta kuitenkin tavallaan ollu mukana Lotus rahoittamisessa? Olikos Protonin kautta tai jotenkin, kuitenki tuntuis hullulta että ne oikeesti olis tosissaan Fauzya tai Chandhokia kuskin paikalle istuttamassa kun kuitenkin ihan kunnon kuskit ekalle kaudelle palkattiin. Chandhok ei oikeen tunnu olevan F1-tasoa :doubtful:Sitä Chandhok-spekulaatiota en ymmärtänyt. Mies, joka ei kelpaa edes Hispanialle?
Onko Fauzy ulkona Lotuksen kuskispekulaatioista 2011? Vaikka miehelle on pitänyt väkisin antaa harjoitusaikaa kisakuskeilta?
Chandhok on pistänyt Sennaakin päihin ajoittain, joten kyllä on F1-tasoa ihan siinä missä Brunokin....kuitenki tuntuis hullulta että ne oikeesti olis tosissaan Fauzya tai Chandhokia kuskin paikalle istuttamassa kun kuitenkin ihan kunnon kuskit ekalle kaudelle palkattiin. Chandhok ei oikeen tunnu olevan F1-tasoa :doubtful:
Williamsin vauhdista päätellen tällä diilillä ei voi olla enempää vaikutusta kuin 0.5 sekuntia - vai ajoiko Williams omalla laatikollaan, jollain muulla kuin nämä jämätiimit?Eikös tämän diilin pohjalta voi ennustaa Lotukselle aika tuntuvaa nopeuden parantumista ensi kaudella?
Williamsin laatikko on omaa suunnittelua. Lotus ja HRT käyttävät täsmälleen samanlaista Xtracin vaihteistoa. Virginin askissa on samat sisuskalut, mutta kuoret ovat tallin omaa designia.Williamsin vauhdista päätellen tällä diilillä ei voi olla enempää vaikutusta kuin 0.5 sekuntia - vai ajoiko Williams omalla laatikollaan, jollain muulla kuin nämä jämätiimit?
Toivotaan että näin kävisi. Yleensä vaan näin ei käy. Tarvitaan enemmän, niinkuin esim Brawnin tapauksessa. Toki tosi hienoja uutisia:thumbup:Eikös tämän diilin pohjalta voi ennustaa Lotukselle aika tuntuvaa nopeuden parantumista ensi kaudella?
Niinpä. Linkkaamassasi Hyundai-jutussa ei tosin ole kyse brandikiistasta, eikä se liity tähän muutenkaan.Joten nämä brandien omistusoikeudet ovat kaikkea muuta kuin yksinkertaisia.
No pointtini nyt lähinnä oli, että firmojen jakautuminen itsenäisiin yksiköihin kuten tässä Lotuksen tapauksessa saa joskus aikaiseksi hyvinkin monimiutkaisia kiistoja, mutta kuten olen todennut, minun toiveeni on nähdä tulevaisuudessa Iso-Britannian lipun alla kilpaileva Team Lotus, tuli rahoitus talliin sitten mistä mafialta tai terroristeilta hyvänsä.Niinpä. Linkkaamassasi Hyundai-jutussa ei tosin ole kyse brandikiistasta, eikä se liity tähän muutenkaan.
Niin vähän ounastelinkin, etteivät omaa designiaan lego-laatikkoon vaihtaisi. Eli Team Lotus voittaa moottori- ja vaihteistohankinnoillaan kierrosvauhdissa sekunnin luokkaa ja toivottavasti jotain myös luotettavuudessa.Williamsin laatikko on omaa suunnittelua. Lotus ja HRT käyttävät täsmälleen samanlaista Xtracin vaihteistoa. Virginin askissa on samat sisuskalut, mutta kuoret ovat tallin omaa designia.
Moottoria ei ole vielä julkistettu.Heikki Kovalainen kertoo että joskus loppukaudella Lotus julkistaa vielä jotain Red Bull -sopimusta merkittävämpiäkin uutisia.
Kaikki ovat puhuneet Renaultin moottoreista. Red Bullin vaihdelaatikko puoltaa Renaultin suuntaan, mutta ei pidä unohtaa Toro Rosso - Ferrari yhdistelmää. Olisko Ferrari vaihtoehto? Tosin itse näkisin mieluummin Rellun kuin Ferrarin luotettavauusongelmien takia.Moottoria ei ole vielä julkistettu.
Lotus Ferrari, tuskin.Kaikki ovat puhuneet Renaultin moottoreista. Red Bullin vaihdelaatikko puoltaa Renaultin suuntaan, mutta ei pidä unohtaa Toro Rosso - Ferrari yhdistelmää. Olisko Ferrari vaihtoehto? Tosin itse näkisin mieluummin Rellun kuin Ferrarin luotettavauusongelmien takia.
Aivan, mutta ko. sopimusta ei ole julkistettu.Kaikki ovat puhuneet Renaultin moottoreista..