Maailman nopein kansa-simulaatiopeli

  • Viestiketjun aloittaja 27
  • Aloituspäivämäärä

Dadu

New member
Liittynyt
25.1.2010
Viestit
1
Siirtymäkausi 6 kilpailu

En ollut ajanut yhtään näitä Siirtymäkauden kisoja kun en oikein ole tykännyt niistä autoista mitä on ollut tms. mutta nyt huomasin että kisa on Blackwoodia väärinpäin ja ajattelin osallistua sillä että kiva ajaa väärinpäin välillä tätä rataa....

No kyllähän ne karsinat olikin sinne väärään suuntaan huristelua mutta sitten ku kisan semifinaalin aika-ajot alko niin ihmeteltiin ja todettiin että sehän on väärä rata nytten, eli Blacwood oikein päin!!!!!! mitä ihmettä ne maikkarin jannut on taas sekoillu???? kerranhan semmosen sateliitti kisanki piti olla väärään suuntaan mutta seki vaihdettin ihan paria päivää ennen kisan karsintojen alkamista normaaliksi blacwoodiksi!!!????

No takaisin tähän 30 kierroksen kisaan, mikä sitten ajettiin oikein päin...

Semifinaali oli semmosta taktiikan mietiskelyä ja huomasin siinä että ne minun edessä R2 ja takana R1 renkaat vaan paranee kierrosten lisääntyessä...Näillä samoilla säädöillä olen ajanut 5ja10 kierroksen kisatkin niin nyt vain ajattelin että katselee miten ne renkaat kuluu että käykö 1 vai 2 kertaa varikolla!

No se semifinaali meni yhdellä tankkauksella ja renkaat näytti siltä että hyvin ne kestää...

Sitten Finaaliin ja kilpailukaaviosta huomasin että Sharkattack ei mm. ollut ajanut kisaa ja minullla oli yllättäen selkeästi nopein kokonaisaika semissä:eek: ohhoh! Ei muutakun finaaliin ja paalupaikalle rutiinikierroksella...
No sitten en tiedä oliko se mitenkä tarkotuksella tehtyä mutta tää yks japi445 ajaa 30 kierroksen kisassa ekassa mutkassa suoraan perään ja minä liuin takasiipirutussa ulkomutkaan, no sitten sain auton suoristetta ja siihen kanttarin kohdlle mentyäniin tää samainen japi445 tulee ku härkä ja kilkkaa minut sinne nurmikolle:thumbfh: siis kun kyseessä 30 kierroksen kisa niin eikö sitä ekaa mutkaa voi ajaa nätisti jonossa renkaita säästellen???? ihme touhua tuommoinen...
no kaikki painelee jo siellä pitkällä suoralla kun pääsen siitä shikaanista sillä romukasalla liikkeelle nurmikko spinnailujen takia ja koitin varoa etten spinnaa takaa tulevien eteen!
Kisan edetessä poimin kuskeja yksi kerrallaan radalla ohittaen tai sitten kun he menivät varikkopysähdykselle...
Ite tein varikkopysähdyksen joskus 23 kierroksella ja katoin että ei tartte renkaita vaihtaa että taaskin ihan hyvässä kunnossa ne... 29 kierroksen viimeisessä mutkassa johtoa kakkosena tulevaan lone1:een oli jotain 10 sekuntia suunnilleen(?) juuri kun olin kääntämäsää lähtösuoralle viimeiselle kierokselle niin ETURENGAS pamahtaa puhki, *erkule!!! Yks kierros jäljellä ja se rengas pirulainen puhkeaa:confused: Miten voi olla mahollista!!

Oot ajanu yhteensä 60 kierrosta+ aika ajot ja sitten finaalin viimeselle kierrokselle lähdettäessä se rengas puhkee ja spinnailuja siinä vikassa mutkassa ja pääsin siitä liikkeelle ja taas ykkösmutkaan jarrutus ja spinnaus!! No sitten pääsin sinne pitkälle suoralle ''ENÄÄ TÄÄ KIERROS JÄLJELLÄ, ei kai toi toinenki rengas puhkea?!:nope:'' Päästin lonen ohi siellä suoran päässä ja nilkutin kakkosena maaliin ... sinne meni se taistelu ku ärsytti se ekan mutkan sabotaasi kun yritti mokoma romuttaa minun kisan :( heihei 18 krediittiä mutta onneks sai sen 8 krediitiä lohdutuksena:D

Eli yhteenvetona kisasta: Maikkarin rata sekoilu ja puhjennut rengas ja ankara itutus! :alppu:

Minä täällä päivittelen sitä vieläkin että voi olla noin huono tuuri, vai kuluko ne renkaat just sen verran siinä ekan mutkan sladissa kun perään ajo ja sitten se spinnailu siinä shikaanin nurmikolla :( En nyt ihan suoraan halua syytellä japia mutta eipä sieltä mitään anteeksi pyyntöjäkää kuulunut ja aikamoinen hinku tuntu sillä olevan ykköspaikalle siinä ekassa mutkassa....

Nii ja tietenki onnea voittajalle:alppu: & Kiitän kilpailukumppaneita (paitsi japia) ((vois vähän mietttiä ratkeeko se 30 kiekan kisa ekassa mutkassa...))
 
Viimeksi muokattu:

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Kun ei pelkkä MNK riitä niin kannattaa myös tutustua kaikkien LFS-sarjojen edelläkävijään joka löytyy http://lfs-suomi.com/
Jooh, enhän mä ookkaan ajellu tota MNK:ta vaan just LFS-sarjoja. Ymmärtääkseni MNK:n olisi tulossa uudistuksia ja mielenkiinnolla odottelen mihin suuntaan peliä on viety. Tai ei varmaan voi sanoa että peliä olisi viety mihinkään suuntaan, vaan tätä maikkarin kilpailusarjaa.
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
MNK 2

Nyt MNK:n uudet sivut on avattu!

Kehotan tutustumaan. Löytyy kaikkea mielenkiintoista. Esim. omia talleja voi perustaa. :)
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Nyt MNK:n uudet sivut on avattu!

Kehotan tutustumaan. Löytyy kaikkea mielenkiintoista. Esim. omia talleja voi perustaa. :)
Mitäs mieltä täällä ollaan uudesta MNK:sta? Itse odotin enemmän. Mikään tässä ei saanut minua vaihtamaan MNK:n hyvistä LFS-sarjoista. Etenkään se että täällä saa maksaa siitä että saa ajaa kilpailuja (tietenkään kaikki eivät maksa, mutta juuri ne mihin kiinnostaisi osallistua).

Itse kun ajoin edellisen kisani kesäkuussa, jolloin meni hermot siihen kun porukka oli täynnä kokemattomia idiootteja, niin onko meno nykyään jo suht tasokasta kisoissa? Sehän tässä MNK:ssä eniten ärsytti että kun sinne tuli törkeesti porukkaa ketkä ei ollut ennen ajanut LFS:ää. Se johti siihen että täysin tahattomasti kokemattomina nämä sankarit eivät osanneet reagoida kisatilanteissa, jonka seurauksena tuli järkyttävästi kolareita. Tietysti alkuun mahtui myös niitä idiootteja jotka tulivat vain törmäilemään, mutta niitä ei voi enää olla, eihän...?
 
Viimeksi muokattu:

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Tässä omat plussat ja miinukset uudessa käyttöliittymässä vrk:n jälkeen.

+ Peli käynnistetään selaimesta.
+ Testaamiseen on käytetty aikaa ja nyt homma toimi aika hyvin alusta lähtien. 1 testikisa jäi lukkoon, mutta siitä selvittiin sulkemalla "startteri" ja selain. Myös 1. talvikisa on saavuttamattomisa.
+ Layout ja värimaailma miellyttää silmää.
+ Kisojen karsinta-ajat tulevat näkyville.
+ Karsintojen aulassa mahdollisuus viestitellä.
+ Tallit, profiili ja kaikki niihin liittyvä.
+ Kuskin "Level"
+ Privaattikisat (sitten kun maksutapoja ja ratoja tulee lisää)

- Edelleenkään ei aikaan perustuvaa veloitusjärjestelmää
- Taitoluokka määräytyy edelleen vain ja ainoastaan BW/FBM:n mukaan.
- Kisojen eri listaukset eivät kaikilta osin toimi. Esim. "oma taitoluokka" ei näytä mitään.
- Profiilissa olevat aiemmat sijoitukset on sortattu sijoituksen mukaan. Parempana pitäisin pvm. sorttausta, uudet ylimpänä.
- Kuskien "leveliin" vaikuttavat pisteet eivät toimi niinkuin ohjeissa lukee. (esim. klubeista kertoimella 5)
- Tallien tilastointi puuttuu

Eli kokonaisuutena tuon käyttöliittymän uudistamisen näen onnistuneen erittäin hyvin, mutta pelipuolella on samat puutteet mitä aiemminkin.

EDIT: Tuo "levelin" pistelasku toimii sittenkin, niin kuin pitääkin. Jos se näyttää esim. 35/51 se tarkoittaa, että ko. tasolta on jo kerätty 35xp ja seuraavalle tasolle siirtyy kun 51 tulee täyteen. Mikäli saa juuri tuon 16xp niin silloin näytössä lukee 0/xxx. Kiitos HG:lle selvityksestä.
 
Viimeksi muokattu:

Vonsaku

Juoppokuski
Liittynyt
18.4.2009
Viestit
159
Ihan hyvältä vaikuttaa ensi silmäyksellä, ei ole oikein kerennyt tutustua MNK:n nykytilanteeseen viime aikoina, mutta saa nähä jos kevään myötä rupeaa taas ajojalkaa tanssittamaan.
 

Kiertokanki

Well-known member
Liittynyt
23.4.2002
Viestit
579
Sijainti
Männän alapuolella
En ymmärrä...oon tehny kaiken mahdollisen mut heti kun yrittää pelata niin peli ilmoittaa "peli on ladattu eri käyttäjätunnuksilla". Oon poistanu koko pelin kertaalleen, ladannu uudestaan, koittanu tehdä uusia tunnuksia...aina vaan sanoo samaa eikä käynnisty. Edellinen versio toimi kyllä ku unelma. Kellään samaa vikaa tai kenties vinkkiä mistä johtuu??
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Ihan hyvältä vaikuttaa ensi silmäyksellä, ei ole oikein kerennyt tutustua MNK:n nykytilanteeseen viime aikoina, mutta saa nähä jos kevään myötä rupeaa taas ajojalkaa tanssittamaan.
Sulle on siellä Tallikutsukin odottamassa, kun sisään kirjaudut. :)
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Voisi vielä hieman täsmentää tuota "Privaattikisa" juttua, minkä merkkasin positiiviseksi puoleksi.

Sitten joskus tulevaisuudessa, kun saavat homman käyntiin on käyttäjän mahdollisuus perustaa kisa, jonka maksimi osallistuja määrä on 16! Kierroksia voi suurimmillaan olla 50. (näin siis ohjeiden mukaan)

Noilla asetuksilla saa jo kunnon kisan. Hintavaihtoehdot ovat:

* 10 kre (perustamismaksu = perustaja maksaa, osallistujille ilmainen, ei palkintopottia)
* 2 kre (kaikki maksavat, ei palkintopottia)
* 2+2 kre (kaikki maksavat 4, joista jokaiselta maksaneelta pelaajalta 2 krediittiä palkintopottiin)
* 2+4 kre (kaikki maksavat 6, joista joista jokaiselta maksaneelta pelaajalta 4 krediittiä palkintopottiin)
* 2+6 kre (kaikki maksavat 8, joista joista jokaiselta maksaneelta pelaajalta 6 krediittiä palkintopottiin)

Eli esim. tuolla 8 krediitillä ja 10:llä osallistujalla olisi palkinnot. 1. 42kre, 2. 12kre ja 3. 6kre.

Osallistujia voi poimia vain omalta kaverilistalta. Siksi muutama tämänkin foorumin jäsen on saanut kaverikutsun... ;)
 

gr8

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
62
Uusi sivusto näyttää hyvältä nopealla vilkasulla ja uusia toimintojakin on saatu mukaan:alppu:

Tallisysteemikin on tervetullut fiitsöri, osais vaan päättää mihin liittyä vai perustaa oma. Kiitos tallikutsusta tank mietin asiaa :wink:

Vieläköhän sitä osais sen verran ajaa, että jaksais alkaa harjotteleen ja osallistua talvisarjaan:dunno:
 

TheKnight

New member
Liittynyt
20.9.2009
Viestit
4
Jos sitä itsekin taas aktivoituis omien privakisojen ulkopuolelle. :D Alkaa Aston GT maistua kohta puulta vaikkakin hyviä kisoja on ollut. :)
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Mites tota MNK:ta pääsee pelaamaan, kun painaa tuolta sivuilta "Käynnistä peli", niin tulee vain virheilmoitus:"Invalid command line"?
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
:"Invalid command line"?
Onnistuiko se pelin päivitys ja teitkö sen niin kuin ohjeissa oli?
Entä pääsetkö ajemaan LFS:n omia moninpelejä tuolta sivun kautta? ("aja offline" siitä kisalistan vasemmasta alareunasta)
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Onnistuiko se pelin päivitys ja teitkö sen niin kuin ohjeissa oli?
Entä pääsetkö ajemaan LFS:n omia moninpelejä tuolta sivun kautta? ("aja offline" siitä kisalistan vasemmasta alareunasta)
Kyllä mä mielestäni päivitin ihan oikein ja samaa herjaa vaikka yrittää päästä offlineen.
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Kyllä mä mielestäni päivitin ihan oikein ja samaa herjaa vaikka yrittää päästä offlineen.
Mitä selainta käytät? Jos IE:tä niin voisit testata vaikka Mozillaa. Se löytyy osoitteesta: http://www.mozilla-europe.org/fi/firefox/

Jos tuolla homma alkaa toimia niin siten vikaa voi alkaa etsiä IE:n puoleta. Mutta jos toisellakaan selaimella et saa tuota käyntiin niin ehkä pelin uudelleen asennusta voisi testata. Mikäli olet ostanut S1 tai S2 lisenssin ne pitää avata uudelleen asennuksen jälkeen. Siis avata, ei maksaa.

Ennenkuin alat poistamaan LFS:n asennusta niin kopioi ainakin säädöt ja skinit talteen! Löytyvät hakemistoista: \data\setups ja data\skins.

Mikäli pelin uudelleen asentaminenkaan ei auta, alkaa olla luultavaa, että vika löytyy koneesta ja sen verkkoasetuksista. Niistä en lähde näin sokkona neuvomaan. Yritä saada MNK:n ylläpitoa kiinni.

Mikäli et ole aivan varma mitä teet noiden poistamisien ym. kanssa, niin jätä tekemättä ettei tule mitään vahinkoa.
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Ajattelin taas alkaa ajamaan MNK:ta. Ihan hyvää vääntöä nykyään ja saa kisakokemusta LFS-sarjoihin. Tänään ajelin tota BL1+FBM moneen kuukauteen. Semifinaalissa paalu puolen sekunnin erolla mut sit kun startissa kirjotin että rauhassa ekaan mutkaan niin vahingossa tökkäsin vaihteen päälle ja varma finaalipaikka meni siihen. Pitää yrittää illan kisassa uusiks.
 

Joku123

New member
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
4
1. talvisarjan kisa meni erittäin onnistuneesti ja voitto tuli, vaikka en sitä kyllä olisi ansainnutkaan. Laitan tähän nyt tallin foorumille kirjoittamani selostuksen finaalista:

"Aika-ajossa tuli 3. sija keskinkertaisella ajalla 1.08.72. Edelle menivät etukäteen kovimmat Hamppari ja oilburner. Ensimmäisessä mutkassa jouduin menemään ulkolinjaa lähtöruudusta johtuen, mutta sisällä oli odotetusti ahdasta. Oilburner meni mutkasta johtoon, mutta seuraavat hieman kolaroivat, joten pääsin livahtamaan kakkoseksi. Osa porukasta kävi varikolla jo ensimmäisen kierroksen jälkeen, mukana Hamppari 3. sijalta. Minä ja oilburner aloimme ottamaan kaulaa muihin. Oilburnerin takana ajeltiin sitten reilu 10 kierrosta niin, että Oilburnerilla oli vajaan parin sekunnin johto minuun. Kierroksella 13 oilburnerilla kuitenkin kuuleman mukaan tilttasi ratti ja pääsin hänen ohitseen. Olin siis yksin kärjessä. 14 kierroksen jälkeen minunkin täytyi lopulta mennä varikolle. Kaikki sujui mainiosti; pysähtyminen lähimpään ruutuun ja äkkiä takaisin liikkeelle. Ensimmäisessä mutkassa pääsin juuri ja juuri Hampparin edelle, eikä Hamppari päässyt viimeisellä kierroksella enää minua haastamaan, vaan ajoin kisan voittoon täydellisesti onnistuneen kisan jälkeen."

Muilla saattaa olla erilaisia näkemyksiä finaalin kulusta. Olisi kiva nähdä myös muiden kommentteja.:wink:

EDIT: Jos joltakin löytyy finaalin uusinta, niin otetaan ilomielin vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

oilburner

New member
Liittynyt
2.2.2010
Viestit
2
Morjensporjens! Joo ei menny ihan nappiin toi finaali. Mulla oli jo hyvä asema kärjessä ja cruise contol ja iskelmäradio päällä kun yhtäkkiä jäi kaasu pohjaan eikä etugummit kääntyny. Se oli siinä. Äkkiä usbitöpseli irti ja takas. Toisella yrittämällä rupes pelaa mutta peli oli jo menetetty. Ai että otti päähän. Ja ottaa vieläkin. Mutta muuten hyvää kisaa. Joku123, mä ja Hamppari oltiin aika lailla yhtä nopeita. En tiedä pitäiskö hakee G27 ens kisaan?!?! Ja uusinta multa löytyy ku tietäs mihin lähettää...
 

tankslacno

Active member
Liittynyt
17.8.2009
Viestit
30
Morjensporjens! Joo ei menny ihan nappiin toi finaali. Mulla oli jo hyvä asema kärjessä ja cruise contol ja iskelmäradio päällä kun yhtäkkiä jäi kaasu pohjaan eikä etugummit kääntyny. Se oli siinä. Äkkiä usbitöpseli irti ja takas. Toisella yrittämällä rupes pelaa mutta peli oli jo menetetty. Ai että otti päähän. Ja ottaa vieläkin. Mutta muuten hyvää kisaa. Joku123, mä ja Hamppari oltiin aika lailla yhtä nopeita. En tiedä pitäiskö hakee G27 ens kisaan?!?! Ja uusinta multa löytyy ku tietäs mihin lähettää...
no lähetä se vaikka sendspaceen. :ahem:
 
Ylös