Maailman nopein kansa-simulaatiopeli

  • Viestiketjun aloittaja 27
  • Aloituspäivämäärä
Liittynyt
19.11.2009
Viestit
5
kiitos neuvoista, siirryin pöytäkoneelle suosiolla, niin loppu pätkiminen.

blackwoodia on nyt tahkottu urakalla, mutta hurjalta tuntuu 1.12,08 aika.

Autoa säädetty paljon, siipiä ei oo tuskin mitään ja auto pysyy hanskassa hyvin, mutta ajat parhaimmillaan 1.17 molemmin puolin momo feedback ratilla.

Radan osaan täysin ulkoa ja auton limiitit on hanskassa. Säätöjen vaikutukset tuntee ja niitä säätöjä on testailtu urakalla.

Se mikä pistää silmään youtuben pätkissä, joissa ajellaa alle 1.15, niin niissä on aina selkeät mustat ajourat näkyvissä. Mulla on rata ihan puhdas ja siinä näkyy vain ne vanat, mitä itseltä aina kullakin kerralla jää ja ne hukkuu, sitten kun lopetan.
Vaikuttaako se pitoon, kuten oikeassa elämässäkin ja voiko jossain tilassa ajaa siten, että tiessä on kumia????
 

Temelord

Well-known member
Liittynyt
4.9.2008
Viestit
60
Sijainti
Oulu
Periaatteessa blackwoodin 1.15 aikaan fbm:llä on mahdollista mennä ihan perussäädöillä kunhan ajolinjat on hallussa. Muistaakseni ajolinjat sai näkyviin pelissä kun painaa 4 näppäintä vai olikohan f4, pitää tarkistaa, jos serveri asetukset vaan antaa myöten. :alppu:

Kun shikaanin klaaraa kaasu pohjassa ni helposti lähtee paljon ajasta, ja myöskin itselle vaikeasta viimeisestä mutkasta voi napsia hyvällä linjalla aika paljon ajasta poijes
 
Liittynyt
19.11.2009
Viestit
5
Periaatteessa blackwoodin 1.15 aikaan fbm:llä on mahdollista mennä ihan perussäädöillä kunhan ajolinjat on hallussa. Muistaakseni ajolinjat sai näkyviin pelissä kun painaa 4 näppäintä vai olikohan f4, pitää tarkistaa, jos serveri asetukset vaan antaa myöten. :alppu:

Kun shikaanin klaaraa kaasu pohjassa ni helposti lähtee paljon ajasta, ja myöskin itselle vaikeasta viimeisestä mutkasta voi napsia hyvällä linjalla aika paljon ajasta poijes
kyl linjat oli ihan kun siinä kun laitoin näkyviin. shikaani menee kaasupohjassa joskus, mutta ei kiihdy kunnolla, kun on lukko aika löysällä, että ei irtoo perä liian helposti.
Shikaaniin jarrutan noin 95kmh ja ulos tulee jotain 140kmh ja eka väliaika parhaillaan vähän alle 25s.
Kyl se kokoajan paranee... lisää harjoitusta vaan.

Viimisen mutkan selvitän parhaillallaan siten, että ei laske alle 140kmh vauhti, mutta sitten maalisuoran alamäessä ennen mutkaa auton vauhti jymähtää 194kmh. Oon koittanu välityksiä ja kaikkee, mutta kiihtyvyys lakkaa siinä ihan kesken. Siinä taitaa olla pieni mäki...
harjotusta vaan...:thumbfh:

edittiä sen verran, en usko, että voi ajaa vakiosäädöillä 1.15
 
Viimeksi muokattu:

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2210
edittiä sen verran, en usko, että voi ajaa vakiosäädöillä 1.15
Ei nämä ole mitään uskon asioita. Kokeilin pari kierrosta sillä [default] säädöllä. Paras aika oli 1.15.8 eli kyllä sillä voi ajaa vaikka 1.14 puolelle jos vaan viitsii harjoitella. Ei kyllä ole kovin mielekästä ajaa noin huonolla säädöllä jonkun ajan toivossa, kun muuten pääsee kovempaa. Ehkä joku aliohjaavasta autosta pitävä ajaisi heti kovempaa. Pelkällä siipien säädöllä lähtisi paljon ajasta pois.

WR aikoja ihmetellessä kannattaa muistaa, että tämä on taitopeli. Kaikki eivät aja maailmanennätyksiä vaikka harjottelua olisi takana satojatuhansia kilometrejä. Aina kun tuntuu menevän kovaa, niin joku ajaa vielä kovempaa. :rolleyes:
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Ei nämä ole mitään uskon asioita. Kokeilin pari kierrosta sillä [default] säädöllä. Paras aika oli 1.15.8 eli kyllä sillä voi ajaa vaikka 1.14 puolelle jos vaan viitsii harjoitella. Ei kyllä ole kovin mielekästä ajaa noin huonolla säädöllä jonkun ajan toivossa, kun muuten pääsee kovempaa. Ehkä joku aliohjaavasta autosta pitävä ajaisi heti kovempaa. Pelkällä siipien säädöllä lähtisi paljon ajasta pois.

WR aikoja ihmetellessä kannattaa muistaa, että tämä on taitopeli. Kaikki eivät aja maailmanennätyksiä vaikka harjottelua olisi takana satojatuhansia kilometrejä. Aina kun tuntuu menevän kovaa, niin joku ajaa vielä kovempaa. :rolleyes:
Jos WR haluat ajaa niin renkaat loppuu.
 
Liittynyt
19.11.2009
Viestit
5
Ei nämä ole mitään uskon asioita. Kokeilin pari kierrosta sillä [default] säädöllä. Paras aika oli 1.15.8 eli kyllä sillä voi ajaa vaikka 1.14 puolelle jos vaan viitsii harjoitella. Ei kyllä ole kovin mielekästä ajaa noin huonolla säädöllä jonkun ajan toivossa, kun muuten pääsee kovempaa. Ehkä joku aliohjaavasta autosta pitävä ajaisi heti kovempaa. Pelkällä siipien säädöllä lähtisi paljon ajasta pois.

WR aikoja ihmetellessä kannattaa muistaa, että tämä on taitopeli. Kaikki eivät aja maailmanennätyksiä vaikka harjottelua olisi takana satojatuhansia kilometrejä. Aina kun tuntuu menevän kovaa, niin joku ajaa vielä kovempaa. :rolleyes:
paljonko ajat omilla säädöillä? Siis oma nopeinpas.
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Mestari-10

Kyllä nyt taas syö miestä!

Varma finaalipaikka tulossa (3.s SF:n osallistuja toista minuuttia jäljessä) ja sitten varikolle tullessa 9 kierroksella rikoin autoni kun tiputin ykköselle liian kovassa vauhdissa.

Mikäli finaalissa vielä kärkikuskit kolaroisivat olisin kokonaissijoitustani saanut nostettu muutaman pykälän. No, tämmöstä tämä on ja tulipahan kuitattua ansiotta saamani yksi finaalipaikka alkukaudelta. :)

EDIT: Ja olisihan sielä ollut näköjään 7.s sija ja 3,8 pst tarjolla. Tällä olisin saanut yhden sijan parannuksen.
 
Viimeksi muokattu:

J.O

Well-known member
Liittynyt
22.10.2007
Viestit
141
Tällä kertaa mestarikisan semifinaalissa kruisailin kaikessa rauhassa kärjessä, kun nettiyhteys katkeaa ja kisa päättyy siihen. :jaska: Tuo olikin vielä kokematta tällä kaudella. Tänään tiesin vauhdin puolesta jo ennen kisaa, että nyt viimein tulee se tärkeä kauden neljäs hyvä sijoitus tilille, jos homma on vähänkin omissa käsissä. Ei edes renkaiden kulutuksen kanssa tällä autolla mitään ongelmaa. Mutta pitihän se arvata, että oli liikaa pyydetty. Vauhdillisesti oli mahdollisuudet finaalin kolmossijaan ja neljän sakkiin olisi kärsinyt ottaa vaikka stop and gon.

Ei paljoa naurata, kun tuli treenattuakin moninkertaisesti tätä kisaa varten. Nyt vain miettimään millä uudella tavalla homma menee puihin ensi kerralla. :jaska:
 
Viimeksi muokattu:

tankslacno

Active member
Liittynyt
17.8.2009
Viestit
30
hyvä päivä elien (5.12.09)

Oli todella hyvä päivä eilen: Osallistuin kaikkiin 6 kisaan eli kaikkiin päivän avoimiin, fern bayn rallycross kisaan ja siihen klubikisaan. Kolmesti jäin semeihin, lopuissa pääsin finaaliin:

1) Päivän 1 avoimessa olin 6. Hyvä tulos! :ahem:
2) Fern Bayn Rallycross-harjoituskisassa olin 5. Vielä parempi tulos! :)
3) Kaikista parhain kisa oli Kyoto Ring National klubikisa! Voitin sen! 8 krediittiä tuli! Loistavaa! :D

Toivottavasti näitä tällaisia päiviä tulee lisää! :ahem:
 

J.O

Well-known member
Liittynyt
22.10.2007
Viestit
141
Satelliittikisa 11, Finaali: http://www.sendspace.com/file/glq7jo

Aika kaaosta oli kisa tällä(kin) kertaa, mutta aivan liikaa itsekin sähläsin, joten ei tuolla mitään podiumia olisi ansainnutkaan. Avausshikaanin kolarisumassa olin ihan matkustaja, ei toivoakaan selvitä, mutta seuraava tilanne meni uusinnan perusteella kai omaan piikkiin.

Ihan pienen näpäyksen verran korjasin linjaa, koska auto läheni pikkuhiljaa oikean puolen nurmikkoa, mutta kun Karkki oli juuri samalla hetkellä noussut nokan verran rinnalle, niin tuloksena osuma ja edellä ollut kuskikin joutui sivullisena kolariin mukaan. En kyllä pelitilanteessa huomannut yhtään mihin osuin. Radalle palatessa sitten vielä liukastelin sen verran, että päädyin takaa tulleen eteen ja tuloksena yksi turha kolari lisää.

Edit: Jaa, tarkemmin katsottuna Karkki näköjään käänsikin yllättäen oikealle ennen osumaa, reilusti jyrkemmin kuin minä vasemmalle. Perun puheeni, ei tuo mikään oma moka ollutkaan, vaan syyttömänä taas pyöriteltiin flipperi-pallona.
 
Viimeksi muokattu:

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Mestarisarja

No niin, omalta osaltani alkaa Mestarisarja olla taputeltu. Mikäli viimeisessä kisassa ei ihmeitä tapahdu, sijoitukseni on 16. Aivan tyytyväinen pitää tuohon sijaan olla (155 osallistujaa ennen viimeistä kisaa). Kärki vielä jatkaa kahinointia "suurista" rahoista, kun omalle tilille kolahtaa tuo 18 kred. Ihmettelen vaan, että mitä pirua niillä tekisi, kun kohta on 200 tilillä. :)

Sarja oli mukavan vaihteleva. Oli helpohkoja kisoja ja sitten oli niitä hiukan vaikeampia rata/auto kompoja.

Eli vikan kisan jätän luultavasti väliin (jollei osallistujia ole alle 17 tai yli 32) joten omasta puolestani kiitän kisakumppaneita ja MNK:n porukoita sarjasta. Ensi vuona sitten uusin kujein...
 

J.O

Well-known member
Liittynyt
22.10.2007
Viestit
141
Mestarikisa 11, Finaali: http://www.sendspace.com/file/8y3zas


Vihdoinkin normaali kisa ilman mitään kolarisumia, yhteysrikkoja tai reistailevia varikkorajoittimia. :) Alkoikin jo usko loppua. En kyllä mitään suuria odottanut tältä kisalta, kun jään tällä autolla jostain syystä sekuntikaupalla enemmän wr:stä, kuin XRR:llä, vaikka ei autona niin kovin erilaiselta tunnu. Kärki meni menojaan, mutta Murren kanssa oli hyvä sekuntitaisto läpi kisan. :)

Semifinaalissa kyllä tuuriakin matkassa, kun vedin käsittämättömästi perä edellä seinään heti alussa ja tipuin letkan hännille. Auto säilyi onneksi yllättävän ajokuntoisena, vähän vain puolsi ohjaus, ja suht normaalia vauhtia pystyin jatkamaan.

Kauden tavoite eli neljä hyvää pistepottia viimein kasassa, joten jos viimeisessä kisassa vielä paranee, niin on vain plussaa.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2210
No niin, omalta osaltani alkaa Mestarisarja olla taputeltu. Mikäli viimeisessä kisassa ei ihmeitä tapahdu, sijoitukseni on 16. Aivan tyytyväinen pitää tuohon sijaan olla (155 osallistujaa ennen viimeistä kisaa). Kärki vielä jatkaa kahinointia "suurista" rahoista, kun omalle tilille kolahtaa tuo 18 kred. Ihmettelen vaan, että mitä pirua niillä tekisi, kun kohta on 200 tilillä. :)
Vähän on samat suunnitelmat, vielä kun toi BF1 ei kuulu suosikkeihin.

Olen nyt neljäntenä sarjassa, eikä kolmen joukkoon ole mahdollisuuksia näillä alennuspisteillä. Ei mulle kyllä riitä vaikka tulis 500 osallistujaa ja olis kierroksia kerätä pisteitä.
Varmaan tästä syystä RamboJorGen oli DNS? Eli ei startannut kun ei voinut saada yli 12p. Vähän ikävä systeemi tässä mielessä, josta onkin jo valitettu tarpeeksi aikaisemmissa viesteissä. :rolleyes:

Itsekkin mietin tänään, et mitä ihmettä niillä krediiteillä tekee. Eikö niillä vois ostaa S3 lisenssin sitten joskus 2015 kun se mahdollisesti julkaistaan? :idea:

Tästä 11. kisassa tuli sivuttua kauden parasta, mutta sija tuli ylivoimaisesti helpoimmin. Edellisenä iltana jopa testasin säätöjä, mutta väärällä radalla. :eek:
Noh vähän ennen kisaa huomasin tämän, nappasin netistä kisasäädöt ja ajoin pari kierrosta. Olin aika huolestunut, että riittääkö vauhti edes finaaliin.
Ajoin aika-ajotkin varmuuden vuoksi kisasäädöillä, kun aika ei olisi riittänyt kahteen kierrokseen R2-renkailla. Semissä seurailin miten muut tulee perässä. Finaalissa peesailin arskaa pari kierrosta. Vauhti oli nousujohteista, mutta ei riittävästi.
 

J.O

Well-known member
Liittynyt
22.10.2007
Viestit
141
Blackwoodissa XF GTI:llä näköjään ensimmäinen mutka suosittu oikomispaikka nykyisin. Tuossa näkee, mihin sääntöjen puute voi huonommillaan johtaa. Aika-ajo-tulokset mitä sattuu ja esimerkiksi startissa mahdollisuus nousta vaikka kuinka paljon, kun vain väistää sumpun nurmikkoa pitkin ja kerää vielä sen päälle ylivertaisen vauhdin suoralle.

Muutenkin näyttää tällä autolla suuren osan kuskeista taktiikkana olla, että suoralla käännetään jyrkästi kylkeen ja yritetään pyöräyttää toinen ulos. No, tietääpä ainakin olematta jatkossa osallistumasta vastaaviin. Harmi, kun muuten kyllä mukava rata-auto-yhdistelmä.
 

tankslacno

Active member
Liittynyt
17.8.2009
Viestit
30
Blackwoodissa XF GTI:llä näköjään ensimmäinen mutka suosittu oikomispaikka nykyisin. Tuossa näkee, mihin sääntöjen puute voi huonommillaan johtaa. Aika-ajo-tulokset mitä sattuu ja esimerkiksi startissa mahdollisuus nousta vaikka kuinka paljon, kun vain väistää sumpun nurmikkoa pitkin ja kerää vielä sen päälle ylivertaisen vauhdin suoralle.

Muutenkin näyttää tällä autolla suuren osan kuskeista taktiikkana olla, että suoralla käännetään jyrkästi kylkeen ja yritetään pyöräyttää toinen ulos. No, tietääpä ainakin olematta jatkossa osallistumasta vastaaviin. Harmi, kun muuten kyllä mukava rata-auto-yhdistelmä.
Juuri näin. Harmi vain että airiota ei voi käyttää, koska tolla MNK:lla on oma servu "juttunsa". Se olis kyllä hyvä, erityisesti tohon oikomiseen, sillä jos he oikovat niin heidät pakotetaan liittymään Katsoja-tilaan.
 

J.O

Well-known member
Liittynyt
22.10.2007
Viestit
141
Mestarikisa 12, Finaali: http://www.sendspace.com/file/ib6232

Aika pohjanoteeraus kyllä oma suoritukseni finaalissa.... :) Kakkossija jo haarukassa, mutta sitten aivan turha ja huolimaton spinni hitaassa paikassa, jolla pilasin takarenkaat. Vielä kun varikolle tullessa en ehtinyt ohjelmoida renkaita vaihdettavaksi, niin meni seuraavakin kierros pyöriessä pitkin seiniä. Lopussa vielä sama homma uudelleen. Olisi noilla säädöillä 10 kierrosta pitänyt pystyä ajamaan, semifinaalissa renkaat vain paranivat loppua kohden. :thumbfh:

Onnittelut Joumanille mestarisarjan voitosta. :alppu: Omaan kauteen ja sijoitukseen olen kaikista ongelmista huolimatta ihan tyytyväinen. Ei edellä sarjataulukossa kuitenkaan yhtään huonompaa kuskia ole.
 
Viimeksi muokattu:

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2210
Pohjanoteeraus oli koko viimeisen kisan taso. Edellisenä päivänä harjoittelin 30 kierrosta, mutta ihan turhaan. Semin aika-ajossa toinen jäi mulle 10sek ja kolmas 20sek. En tollasella vauhdilla ostaisi krediittejä, että pääsee kilpailemaan. (ehkä työpuhelimella, mutta kuitenkin) :rolleyes:

Kisassa ajoin komeasti seinää kun ajatukset oli hiukan muualla...

Finaalissa odotin saavan jotain vastusta, mutta vaikea oli sekin kisa. Joka kierroksella mietin, tämä ei voi mennä kun pieleen. Varaa olisi ollut kiristää todella paljon. Kiitos tästä menee tiimikaverille, joka avusti säätöjen hakemisessa. No kauden ainoa voitto sentään ja vielä lisää krediittejä sarjan nelospaikasta. Oikea kultainen ananas. :D

Eriarvoisen pistesysteemin ansiosta ei sentään tullut paljon tasapisteitä. Ennen kautta ajattelin, että kun vaan 4 parasta lasketaan niin ainakin top3 olisi tasapisteissä.
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Semin aika-ajossa toinen jäi mulle 10sek ja kolmas 20sek. En tollasella vauhdilla ostaisi krediittejä, että pääsee kilpailemaan. (ehkä työpuhelimella, mutta kuitenkin) :rolleyes:
Tähän sen varran, että ainakin toisella mainitsemistasi kuskeista (itseni tavoin) krediittejä on klubikisoista siunaantunut sadoissa läskettava määrä. Joten hälle on varmaan yhdentekevää kuinka paljon kisa maksaa, kun ei niitä krediittejä voi mihinkään muuallekkaan käyttää - ainakaan toistaiseksi. ;) Pääseepähän ajamaan kisaa ja nostihan hän sijoitustaan tuon ansiosta monta pykälää lopputuloksissa.
 

tankslacno

Active member
Liittynyt
17.8.2009
Viestit
30
SIIRTYMÄKAUSI!

Tänne on tullut siirtymäkausi! Muistakaa!

1) Kierrokset: Aina 20 tai enemmän
2) Maksavat 3 Krediittiä
3) Harjoitelkaa
4) Pakollinen varikkopysähdys on käytössä (laita tarpeeksi bensaa siis)
5) Tämä kestää 6 viikkoa eli 1 ½ kuukautta
Kunpa nyt ei olisi sitä "4 parasta kilpailua lasketaan" asiaa. :D
6) Kannattaa käyttää omaa matkapuhelintaan krediittien ostamiseen (mä aion tehdä niin!)

Tästä sarjasta mä pidän!

1. Siirtymäkauden osakilpailu ajetaan MRT5 autolla joka on RaceAboutin, BMW Sauberin ja Formula BMW FB02:n ohella aito auto.
2. Muistakaa kierros- ja bensamäärät!
3. Muistakaa että jos haluatte liikkeelle tällä autolla teidän pitää painaa x-painiketta!
4. Muistakaa että MRT5-autossa ei ole peruutusvaihdetta. Ole tarkkana äläkä jää jumiin seinään!

Hyvää onnea! :D:)
 
Ylös