Maailman parhaat elokuvat - montako olet nähnyt?

Montako leffaa allamainituista maailman parhaista on tullut nähtyä?


  • Äänestäjiä yhteensä
    47

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
39,6%

On kyllä läpi historian tehty paskoja leffoja, jos kaikki Sormusten herrat on ihan kärkipäätä ja joku helvetin X-menkin on 250 kärjessä.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Montakos leffaa on tullut nähtyä IMDB:n Top250:stä? Itsellä n. 33 %.
Tällaista:
Your Results
10 of 250 movies
4%
Global Rank
# 35,809 of 35,859 users (bottom 1%)
Maailman 50. vähiten elokuvia nähnyt \o/ Ekalta sivulta kohtalaiset 0 elokuvaa nähtynä kokonaan, kahdesta elokuvasta olen nähnyt pienen pätkän... :D

Kakkossivulta löytyvä The Lives of Others (Das Leben den Anderen) sijainti noinkin ylhäällä yllätti, vaikka pirun hyvä leffa onkin. Tolkuttoman pitkä ja hidastempoinen, mutta kuuluu asiaan.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
30 %. Rajatapaukset, joista en ollut varma että oonko varmasti ihan kokonaan nähnyt, jätin ruksimatta.

Listaus oli tosiaan ihan perus IMDB-tasoa. Eli ison rahan Hollywood-leffoja täynnä.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Olen nähnyt elämäni aikana erittäin vähän elokuvia, siis katsonut alusta loppuun. Sanoisin, että näkemieni leffojen lukumäärä on naurettava noin 5-7 leffaa, hyvä jos tuonkaan verran, vaikea muistaa. Erilaisia leffojen kohtauspätkiä toki tullut tietysti enemmän nähtyä, mutta eihän niitä tässä tietenkään lasketa. Ei vain nuorempana nuo leffat niin paljoa kiinnostaneet sekä ei varmaan pitkäjänteisyys riittänyt. Tällä hetkellä leffojen katselu kyllä kiinnostaa ja tarkoitus on aloittaa ensi lauantaina leffojen katselurundi. Ja ihan omasta tahdosta. Eli tavoite asetettu. Joten tappi ojossa alan tässä itseäni sivistämään.

Ei liene siis yllätys, että yhtään tässä toikissa mainittua ja linkattua leffaa en ole nähnyt. Kyllä, en edes yhtään Taru Sormusten Herraa... ei kun hetkinen, kävinköhän mä kattomassa jonkun noista sormuksen herroista ala-asteella yhdessä luokan kanssa leffateatterissa silloin 00-luvun alussa. Taisin käydä. Jonkinlainen käsitys löytyy leffan juonesta ja trilogian henkilöistä, mutta ei mitään tarkkaa, syväluotavaa infoa. Niin ja pari Harry Potteriakin käytiin katsomassa koulun kanssa tuohon aikaan.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Montakos leffaa on tullut nähtyä IMDB:n Top250:stä? Itsellä n. 33 %.
54/250 leffaa, eli 22%. Alimmassa 11% prosentissa olin. Yllätyin että näinkin hyvin, kun en kauheita määriä elokuvia katsele (osa listatuista elokuvistakin oli kyllä vähän yllättäviä). Pitänee kiittää poikaystävää siitä että on katsottanut minulla sekä Star Warsit että Indiana Jonesit.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Lystikäs lista siinä. Kuten odottaa saattaa, tasan pelkkää mainstreamiä ja muniin puhaltelevien "leffafriikkien" vakionimikkeitä. Eli leffoja, joista jo lapsuudessa on opetettu tykkäämään. Ja vaikkei tykkäis oikeasti, niin pitää silti ainakin sanoa tykkäävänsä. Mut ei kai siinä. Siihenhän tuollainen lista perustuu, muniinpuhaltelijoiden suosioon.


Itselläin oli 84 täysin varmaa, alusta loppuun katsottua leffaa. Sormusten loruja en ruksinut yhtään kun en muista mitkä niistä olen nähnyt. Kaks varmasti, mutten muista mitkä. Sama Potterien (oliks siellä vaan yks niitä) kanssa, ja Chaplineita en kanssa ruksannut yhtään. Eihän niitä voi muistaa, saati erottaa toisistaan.
 
Ylös