Olikohan se Honkanen joka eilen puhui televisiossa rallin luonteen muuttumisesta tässä viime vuosina, kuinka samoja pätkiä ajetaan vuodesta toiseen ja tiet tulevat tutummaksi ja näin voidaan ajaa entistä kovempaa. Lääke tähän voisi olla lisää ja pitempiä pikataipaleita. Näin kuskit eivät ehkä muistaisi jokaista mutkaa entuudestaan jolloin vauhtejakin saatettaisiin saada alaspäin. Huoltojakin voisi olla vähemmän, jolloin autoista jouduttaisiin rakentamaan kestävämpiä nopeuden kustannuksella. Nykyiselläänhän rallissa on kyse lähinnä puhtaasta nopeudesta, toisin kuin takavuosina, jolloin autoa joutui välillä säästelemään. Tällaiset muutokset vaikuttaisivat äkkiseltään ajateltuna ihan viisailta. Toisaalta nämä muutokset osaltaan vähentävät (ainakin markkinamiesten mielestä) hieman rallin katsojaystävällisyyttä, johon on viime vuosina koitettu panostaa yhä enemmän. Omasta mielestäni rallin pidentäminen ja vaativammaksi tekeminen olisi kuitenkin urheilullisestikin mielenkiintoinen vaihtoehto.
Huipputekniikan vähentäminen olisi varmasti myös omiaan vähentämään vauhteja. Turvalaitteet taitavat jo nykyisellään olla melko järeitä joten niiden parantaminen tuskin on kovin tehokasta. Kuten sanottua, eilen sattui osumaan nykyaikaisen ralliauton heikkoon kohtaan, mutta sellaista valitettavasti sattuu aina välillä. Tiukimmillakin turvallisuusmääräyksillä saattaa käydä pahasti.
Toivotaan nyt tosiaan, että FIA ei tee mitään hätiköityjä päätöksiä tämän tapauksen jälkeen.
Huipputekniikan vähentäminen olisi varmasti myös omiaan vähentämään vauhteja. Turvalaitteet taitavat jo nykyisellään olla melko järeitä joten niiden parantaminen tuskin on kovin tehokasta. Kuten sanottua, eilen sattui osumaan nykyaikaisen ralliauton heikkoon kohtaan, mutta sellaista valitettavasti sattuu aina välillä. Tiukimmillakin turvallisuusmääräyksillä saattaa käydä pahasti.
Toivotaan nyt tosiaan, että FIA ei tee mitään hätiköityjä päätöksiä tämän tapauksen jälkeen.