JT sanoi:
Minua ihmetyttää se, että aina puhutaan vain stoppien määrästä. Kuitenkin polttoainemäärä aika-ajoissa kertoo vain ja ainoastaan siitä, millä kierroksella kuljettaja tulee ensimmäiseen pysähdykseensä. Luonnollista olisi tietysti olettaa Webberin tulevan varikolle ensimmäisenä kärkikuljettajista.
Mutta kun sillä ensimmäisen pysähdyksen ajankohdalla on yleensä vahva side siihen, montako stoppia on tulossa. Tallit jakavat kisan yleensä melko tasapitkiin pätkiin, ei siinä monen kierroksen eroja ole eri stinttien välillä.
Uskoisin myös Webberin olevan kevyimmällä autolla lähtöruudussa, vaikea sanoa onko yksi stoppi enemmän kuin muilla, koska autojen suorituskyvyt ovat vielä vähän arvoitus. Hieno suoritus kuitenkin Markilta.
Schumi lienee vähän kevyemmällä autolla kuin muut, mutta tuskin niin paljon kevyemmällä että menettää sen takia kärkipaikkansa ekoilla pysähdyksillä, jos lähtö menee suunnitelmien mukaan.
Barrichello, Montoya, Kimi ja Ralf lienevät hyvin samanlaisilla bensakuormilla liikkeellä. Odotan tuon nipun kesken kovaa kisaa. Button on kysymysmerkki, mutta en usko hänen olevan ainakaan muita raskaammalla kuormalla ruudussa. Toivottavasti pystyy haastamaan ainakin Williamsit.
Renaultit mokasivat molemmat, toinen peräti täydellisesti. Heidän taktiikkaansa ei yleensä ole kuulunut kovin raskas auto, joten menestysmahdollisuudet saattavat olla aika huonot, varsinkin tietysti Alonsolla.
Coulthard jäi "normaalisti" Kimistä, ja tullee muun kärkiporukan perässä kun ehtii. Ei ehdi millään palkintopallille. Loppuja en taidakaan jaksaa kommentoida...
Mutta kokonaisuudessaan ihan hyvät aika-ajot, toivottavasti kisa on viihdyttävä.