Ma
Arrogant Opportunist
Austaliassahan Kimi lähti Barrichellon edeltä eikä juuri ollut Ferraeita hitaampi kisan aikana. Kakkossija olisi ollut realistinen ilman ongelmia. Malesiassa hän oli puolestaan noussut ennen renkaan puhkeamista neljänneksi Fisichellan taakse. Kun tiedämme italialaisen ongelmat olisi Kimillä ollut saumaa vähintään kolmanneksi, tiedä sitten olisiko pystynyt haastamaan jopa Trullia kakkossijasta.Black Leopard sanoi:Voidaan kait (tosin epäillen) sanoa että JPM menetti Australiassa palkintosijan virheeseen (näin R.Dennis asian esitti)
Kimin kokonaisvaltainen arvioiminen Australian kisassa taas on vaikeampi tehtävä.Karkeasti sanoen kisa oli tietysti pilalla sillä hetkellä kun moottori sammui lähtöruutuun, yhdistäen M.Schumacherin taakse jumiin jäämisen.Ilmanohjaimen irtoaminen sinetöi sitten kokonaisuuden.
Väittäisin etten hirveästi osu maalista ohi jos sanon Kimin mahdollisuuksien Australiassa olleen ilman kumpaakaan virheitä Montyn tavoin palkintosija.Poistaen virheistä tuon ilmanohjaimen katoamisen sijoitus olisi ollut vähintään Montoyan paikalla, kuudes.
Kaiken kaikkiaan Montoya teki Australiassa yhden virheen ja Kimi kaksi.Kuitenkin eroa kaverusten välillä maalissa oli vain 2 pistettä ja 4,6 sekuntia.Mitä tästä sitten voi päätellä....
Malesiassa Montoya oli puolestaan koko viikonlopun täysi vastaantulija Kimiin verrattuna.Vain tunnettu venttiilivika esti Kimiä kuittaamasta palkintosijaa.
Näin ollen voimme JOSSITELLEN sanoa että ilman ongelmia Kimi johtaisi parhaassa tapauksessa MM-sarjaa 16 pisteellä (8+8), pisteellä ennen Alonsoa jonka sijoitus Melbournessa olisi siis tippunut neljänneksi.
Viimeksi muokattu: