Malesian harjoitukset

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
MaranelloRed sanoi:
Ei Ferrarilla ole varaa passailla lauantain aika-ajoissa. Totuutta katsotaan huomenna silmiin ja sitten nähdään missä mikäkin talli majailee. Kun Ferrari ei olekaan kärjessä sekunti tolkulla niin onhan viikonlopulla aivan erillainen värinä nyt kun ollaankin takaa-ajajina.
Eiköhän Ferrarit mene menojaan itse kisassa viimeistään. On muuten todella outoa, että aika-ajoissa erot eivät monesti ole kovinkaan suuria, mutta pahimmillaan moninkertaistuvat itse kisassa. Se on todella merkillistä, koska autoa ei säädetä aika-ajojen ja itse kisan välissä mitenkään. :doubtful:
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
miika sanoi:
Jos Schummeli oli viimeisellä sektorilla vasta 14. nopein ja kun katsoo radan profiilia, voi päätellä herran harrastaneen ns. nostelua.
Tai sittten autossa on paljon siipeä :p..ei muuten jäädä huippunopeuksissa Räikkösen taakse Ferrarilla..tosin ero Räikköseen huippunopeuksissa ei ollut kovin suuri.

Ensimmäisissä harjoituksissa Ferrareitten säädöt olivat vielä kunnossa..tiedä sitten mitä nyt kokeilivat kun auto oli hyvin levottoman oloinen.
 
Viimeksi muokattu:

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
miika sanoi:
Jos Schummeli oli viimeisellä sektorilla vasta 14. nopein ja kun katsoo radan profiilia, voi päätellä herran harrastaneen ns. nostelua.
No se on vain noin 6 kymmenystä huonompi, joten ei siellä niin valtavasti ilmaa ole. Toki Schumi on voinut löysäillä, mutta nämä parhaat sektoriajat ei ole välttämättä samalta kierrokselta.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
ml sanoi:
No se on vain noin 6 kymmenystä huonompi, joten ei siellä niin valtavasti ilmaa ole. Toki Schumi on voinut löysäillä, mutta nämä parhaat sektoriajat ei ole välttämättä samalta kierrokselta.
Mitä kattelin livetiminkia, niin vikalla sektorilla tosiaan hävisi rankasti..kokokierroksella noin 1s perässä joka kierroksella.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Aika hyviä aikoja, kun viime vuonna oli tämmöisiä aikoja:

Pole : Alonso
1'37''044
Best lap : M.Schum
1'36''412
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Vellu sanoi:
Aika hyviä aikoja, kun viime vuonna oli tämmöisiä aikoja:

Pole : Alonso
1'37''044
Best lap : M.Schum
1'36''412
Eikös viimevuonna Australiassa paras aika ollut jotain 1.27.1 tasoa (Räikkönen).. Nyt tänä vuonna Australiassa himmelmanpainoi kisassa 1.24.1 tasoa.
 

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
thInk sanoi:
Nyt jäät pois hatusta, ja siniristilippu heilumaan!
Näin on! Kimi on mukana mestaruustaistossa! Hyvä Suomi! Hyvä Kimi!

Toivottavasti en herää koskaan tästä unesta!
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Melbournen tietoja:

Best lap
K. Raikkonen - 1'27''724
(2003, McLaren)

Record Pole
R. Barrichello - 1'25''843
(2002, Ferrari)

2003 Pole
M. Schumacher - 1'27''173 (Ferrari)

2004 parhaat kierrosajat kisassa:
1. Michael Schumacher - 1'24"125, lap 29
2. Rubens Barrichello - 1'24"179, lap 8
3. Fernando Alonso - 1'25"088, lap 10
4. Juan Pablo Montoya - 1'25"286, lap 42
5. Ralf Schumacher - 1'25"824, lap 11
6. Mark Webber - 1'25"952, lap 5
7. Jenson Button - 1'25"982, lap 24
8. Takuma Sato - 1'26"077, lap 43
9. Jarno Trulli - 1'26"275, lap 43
10. Giancarlo Fisichella - 1'26"282, lap 39
11. David Coulthard - 1'26"328, lap 13
12. Felipe Massa - 1'26"848, lap 11
13. Nick Heidfeld - 1'27"503, lap 27
14. Christian Klien - 1'27"640, lap 6
15. Olivier Panis - 1'27"807, lap 35
16. Cristiano Da Matta - 1'27"820, lap 41
17. Kimi Raikkonen - 1'27"936, lap 7
18. Giorgio Pantano - 1'28"523, lap 15
19. Gianmaria Bruni - 1'30"161, lap 10
20. Zsolt Baumgartner - 1'30"621, lap 8
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Pantano sais lähteä kotio spagettia pyörittämään. Minardilta ihan piristävä esitys. Taitaa olla tallissa henki korkealla. Heikko esitys Jordanilta kun ajattelee että viisi vuotta sitten Frentzen taisteli jopa mestaruudesta.
 

Musta Pekka

Well-known member
Liittynyt
1.6.2003
Viestit
431
Sijainti
Täällä näin
En tiedä on varmaan aikasemmin jo sanottu mutta McLarenilla näyttäisi olevan käytössään tuo uusi etusiipi, sekin varmaan tuonut hitusen lisää vauhtia...:doubtful:
 

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
No paremmalta näyttää kuin Australiassa, se on selvä jo nyt. Mutta Ferrarilla on pahana tapana ollut näyttää närhen munat silloin, kun kukaan ei sitä osaa odottaa. Täytyy toivoa, että McLaren ei yksinkertaisesti ehtinyt kunnolla valmistautua Australian kisaan ja nyt tässä parin viikon aikana on saatu autoa viilailtua parempaan suuntaan. '97 Arrows oli täysin hukassa Australiassa, jopa Damonilla teki tiukkaa selvittää 107% aikaraja, mutta jo kaksi viikkoa myöhemmin Brasiliassa Hill jäi vain sekunnin kärkiajasta ollen aika-ajojen yhdeksäs.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
formulastara sanoi:
Mä näin unta viime yönä että Kimi voitti aika-ajot 0,1 sek erolla sumiin. Kerroin tästä tyttöystävälleni ja hän sanoi että älä unta näe. Hämmästys oli suuri kun tulin duuniin ja avasin netin; Kimi perjantain nopein... Jos tätä rataa mennään niin kyllä se mulle käy:D
Mutta sähän näitkin UNTA!
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Pete sanoi:
No paremmalta näyttää kuin Australiassa, se on selvä jo nyt. Mutta Ferrarilla on pahana tapana ollut näyttää närhen munat silloin, kun kukaan ei sitä osaa odottaa. Täytyy toivoa, että McLaren ei yksinkertaisesti ehtinyt kunnolla valmistautua Australian kisaan ja nyt tässä parin viikon aikana on saatu autoa viilailtua parempaan suuntaan. '97 Arrows oli täysin hukassa Australiassa, jopa Damonilla teki tiukkaa selvittää 107% aikaraja, mutta jo kaksi viikkoa myöhemmin Brasiliassa Hill jäi vain sekunnin kärkiajasta ollen aika-ajojen yhdeksäs.
Viimevuosina Ferrarilta ei muuta odotetakkaan kuin närhen pelivälineiden näyttämistä muille joka kisassa. :alppu:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
itse veikkaan että Ferrarit & Renut on omiaan kisassa, mut ei Mäcin tilannekaan mahdottomalta vaikuttais, parannusta Australiaan ainakin ....
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Aika mielenkiintoinen tilanne sikäli, että Ferrarit eivät ole kärjessä. Muutenkin näyttää aika tasaiselta mutta itselläni on paha aavistus että kyllä Ferrarin vauhti vain on kovinta viimeistään itse kisassa. McLarenin parannus on kuitenkin aika kova eikä varmaankaan selity aivan pelkällä uudella etusiivellä vaan jotain on ilmeisesti tehty oikein. Tosin näillä ajoilla ei taaskaan ole yhtään mitään merkitystä itse kisan kannalta mutta ehkä ne kertovat, että odotettavissa on tasaisempi kisa kuin Australiassa.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
lfb sanoi:
Aika mielenkiintoinen tilanne sikäli, että Ferrarit eivät ole kärjessä. Muutenkin näyttää aika tasaiselta mutta itselläni on paha aavistus että kyllä Ferrarin vauhti vain on kovinta viimeistään itse kisassa. McLarenin parannus on kuitenkin aika kova eikä varmaankaan selity aivan pelkällä uudella etusiivellä vaan jotain on ilmeisesti tehty oikein. Tosin näillä ajoilla ei taaskaan ole yhtään mitään merkitystä itse kisan kannalta mutta ehkä ne kertovat, että odotettavissa on tasaisempi kisa kuin Australiassa.
Ferrarilla oli vain säädöt päin Juha Mietoa..älä huoli..kyllä ne löytää vielä kunnon säädöt :)
 

Imola

Formula Guru
Liittynyt
1.3.2004
Viestit
53
Sijainti
2882 km Imolasta
Olen todella positiivisesti yllättynyt Kimin vauhdista en todellakaan uskaltanut toivoa näin upeaa alkua kisalle.
No aika-ajot kertoo enemmän totuuksia jos kertoo.
Itse kisassa näemme vasta koko totuuden.

Ihmeitä McLaren on joka tapauksessa tehnyt kun verrataan australiaan.

Tällä hetkellä tuntuu että Kimin mailmanmestaruus haaveita ei ole syytä haudata, toivoa on.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Kenelläkään ei ole lisätietoa tuosta, että mitäkaikkia uusia osia McLareniin pistettiin nyt Melbournen kisan jälkeen..muuta kuin etusiipi?
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Eiköhän tämä innostus ole aivan liian aikaista. Vaikka McLaren tässä kilpailussa pärjäisi kohtalaisesti, niin kokonaisuutta ajatellen tallilla ei ole sellaista kalustoa, jolla Kimi voisi maailmanmestaruuden voittaa. Enkä sitäpaitsi usko, että Kmi edes pääsee taistelemaan kilpailun voitosta.
 
Ylös