Ilahduttavasti pakka meni Australiaan verrattuna hieman sekaisin. Coulthardin tekemä ennätys 1. sektorille osoitti, että McLarenilla voi hyvin olla vieläkin varaa parantaa aikaansa. Jos Räikkönen olisi ajanut 1. sektorin Davidin vauhtia olisi hänen aikansa ollut heti kolme kymmenystä parempi.
Renault näytti nyt hitaammalta kuin viime GP:ssä. Vaikka Malesia on hitaampi rata, näyttää Renault jostain syystä menettäneen etuaan, jota viime kisassa kavensi vain heikommat moottoritehot. BAR ei nyt enää erottunut edukseen sinä "viidentenä" suurena tallina ja itseasiassa vaikuttaakin siltä, ettei BAR pysty ottamaan selkeätä eroa heikommista talleista.
Minardin tulos oli todella ilahduttava. Bruni otti kärkeä kiinni Malesiaan verrattuna peräti 8 kymmenystä ja sekä Heidfeld että Pantano saatiin puristettua kahden Minardin väliin. Sauber näyttää edelleen olevan lähempänä Minardia kuin Ferraria, vaikka virheellisesti taisin harjoitustunnin aikana kuvitella hänen olevan paljon nopeampi. Jos vain Minardit kestävät maaliin on Malesiasta odotettavissa sangen hyvä tulos. Keskeytyksiä saattaa olla luvassa enemmän kuin Australiassa ja Jordanit ovat voitettavissa. Jopa Massa saattaa olla tavoitettavissa ellei vauhti parane ja viime GP:ssähän jäähdytys jo tuotti Sauberille ongelmia.
Pitää vielä muutama asia tuloksista nostaa esille:
................................
20. Gianmaria Bruni B Minardi 1'37"818 + 3"423 14
21. Nick Heidfeld B Jordan-Ford 1'38"244 + 3"849 15
22. Zsolt Baumgartner B Minardi 1'38"588 + 4"193 10
23. Timo Glock B Jordan-Ford 1'38"796 + 4"401 22
24. Giorgio Pantano B Jordan-Ford 1'39"324 + 4"929 13 :thumbdown
25. Leinders B Minardi 1'41"485 + 7"090 19
------------------------------------------------
Mihin oikein perustetaan se väite, että Baumgartner ei kuulu F1:siin. Eroa tallikaveriin kertyi ainoastaan 7 kymmenystä. Minardin 3 autoa kuljettanut Leinders kiersi rataa 19 kierrosta pääsemättä lähellekään Minardi kilpakuljettajia. Eivät Baumgartnerin suoritukset todellakaan mitään surkeita ole olleet.
Sen sijaan voitaisiin kiinnittää jo perustellusti huomiota Pantanon lsangen heikkoihin esityksiin Jordanilla. Eroa Heidfeldiin kertyi 1,1 sekunttia ja sitten vielä kolmoskuljettaja Glockiin 0,5 sekunttia. Näyttäisi siltä, että nykyisistä kuljettajista juuri Pantanon paikalla olisi helposti löydettävissä parempi mies ihan oman tallin piiristä.
Lisäksi voisi tietysti vääntää kättä siitä kummalla autolla Minardilla vai Jordanilla pitäisi pystyä parempiin tuloksiin. Eivät Pantanon osakkeet ainakaan nouse siitä, että molemmat Minardin kilpakuljettajat lyövät hänet. Lieventävänä asianhaarana tosin tällä kertaa on se, että Heidfeldkin pärjäsi heikosti Minardin Brunia vastaan.