Manor F1 2015

Hartsa76

Well-known member
Minulla ei ole minkäänlaista luottoa Manorin vauhtiin, koska heidän auto on rakennettu viimevuotista autoa muokkaamalla ja sitä ei ole testattu lainkaan eli tuloksena on väistämättä auto joka on hidas kuin etana.

En itseasiassa olisi lainkaan yllättynyt jos Manorit eivät pääse edes kilpailuun liian hitaiden aika-ajokierrosten takia.

SJ

F1 asijan tuntia
Minulla ei ole minkäänlaista luottoa Manorin vauhtiin, koska heidän auto on rakennettu viimevuotista autoa muokkaamalla ja sitä ei ole testattu lainkaan eli tuloksena on väistämättä auto joka on hidas kuin etana.
Sinällään auto ei ole muuttunut viime kaudesta eli sillä tavalla testaamisen puute ei haittaa, mutta edelleen kuljettajille se olisi ollut tarpeen. Keulaan on keksitty jokin sovitepala ja itse nokka on muuttunut jonkin verran, mikä varmasti sotkee aerodynamiikkaa ja oletettavasti tekee autosta viimevuotista hitaamman jollain marginaalilla.

En olisi henkilökohtaisesti yllättynyt, mikäli talli sulkee ovensa lopullisesti ennen kesätaukoa, eikä uutta autoa nähdä koskaan radalla. Uutisten mukaan talleille olisi maksettu ennen kauden alkua vasta viimeinen erä vuoden 2013 tulospalkkioista, eli viime kauden palkintorahoja ei ole tiedossa pitkään aikaan. Pakko Pöönillä on sen verran olla bisnesälyä, että hän haistaa Manorin velkojien ajavan tallin alas välittömästi saatuaan himoitut rahat, joten hän ei niitä mene maksamaan etuajassa Mano(u)rille.

Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Sijainti
Tois pual jokkee
Autosportin mukaan vuoden 2014 palkintorahoja aletaan maksamaan huhtikuussa. Tasaeriä marraskuuhun asti ja sitten loput ensivuoden maaliskuussa.

hippi

Well-known member
Manor F1 Team järjesti viikko sitten pressitilaisuuden, jossa tallin edustajat puhelivat ympäripyöreitä. Jotain asiantynkääkin saatiin kuitenkin sanottua.

Tallin uuden omistajan, Stephen Fitzpatrickin, kommenteista saa käsityksen, että Manorin rahoitussuunnitelmana on pitää menot tuloja pienempinä. Fitzpatrick ei aio itse upottaa talliin isoja rahoja alkusijoituksensa jälkeen. Valmistajien kymppikerhoon pääsemisesta irtoaa Manorille rahaa muutamaksi vuodeksi eteenpäin. Toinen ilmeinen tulonlähde ovat maksukuskit.

Menopuolella Manorin tämänvuotista budjettia rasittavat edellisen vuoden velat, jotka on maksettava ennen pitkää. Oletan Ferrarin tarjoavan viimevuotisen moottorinsa alehintaan, mutta ensi vuodeksi Manor epäilemättä haluaa autoihinsa tehokkaamman moottorin, mikä maksanee enemmän.

Haas tuntuu puuhaavan talliaan samanlaisella kengännauhabudjetilla, joten saa nähdä kummalta tallilta sentinvenytys onnistuu paremmin. Kilpailulliselta kannalta tuollainen säästölinja ei vaikuta menestysreseptiltä.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Saako Manor/Sauber käyttää 'omia tokeneita' moottorikehityksessä, vai onko mentävä emotallin toikkien mukaan?

SJ

F1 asijan tuntia
Manor ei pystyne ajamaan Australiassa ja Malesiakin on epävarma. Softaongelmaa moottorin kanssa. Joutuvat tekemään softasysteemejä alusta kun valmiit ratkaisut ovat menneet huutokaupan mukana. Ferrarikaan ei pysty auttamaan, kun heidän järjestelmät ovat 2015 moottorille.

http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/faehrt-manor-in-melbourne-software-wurde-geloescht-9314447.html
En jaksa lähteä saksankielisestä arpomaan, mutta Ferrarillahan ne systeemit ovat olemassa, koska Ferrari on moottorintoimittaja. Jostain syystä eivät halua niitä Manorille antaa; syyksi on arveltu vanhoja velkoja. Lisäksi Manorin väitettiin kadottaneen softat siinä, kun tallin väki tyhjensi järjestelmät ennen huutokauppaa. Niitä ei siis olisi myyty minnekään.

Iso8

Viisuhullu
Sijainti
Tampere
Tiedä sitten, että onko ''koska Bianchi ja ehkä osittainen sääli'' tapa toivoa mitään, mutta mie toivon kyllä sydämmeni puolesta, että jos ei vielä Malesiaan niin kuitenkin pian pääsisi Manor ajamaan. Tietenkään eihän tuo auto nyt tyyliin voita kisoja, muttaah, kuitenkin jollain tavalla olisi kiva jos pääsisivät ajamaan.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Tiedä sitten, että onko ''koska Bianchi ja ehkä osittainen sääli'' tapa toivoa mitään, mutta mie toivon kyllä sydämmeni puolesta, että jos ei vielä Malesiaan niin kuitenkin pian pääsisi Manor ajamaan. Tietenkään eihän tuo auto nyt tyyliin voita kisoja, muttaah, kuitenkin jollain tavalla olisi kiva jos pääsisivät ajamaan.
Rupesi vähän ottamaan päähänkin, kun eivät saaneet ajopelejään radalle sitten ollenkaan. Toivottavasti eivät Malesiaan sitten ainakaan sen suhteen turhaa reissua enää tee.

Alzon

Well-known member
Yrittävätkö edes ajaa? Palkintorahojen ehtona on osallistuminen, joka tarkoittaa auton hyväksyttämistä lailliseksi viikonlopun alussa. Moottorin käynnistely maksaa rahaa.

abish

Well-known member
Itseäni ei kyllä vieläkään kilpailullisesti haittaa, ettei Manorrussia ole pujottelukeppinä. Enhän minäkään lähde x-tason juoksukilpailuihin aamutossut jalassa odottaen, että jostain saisi rahaa uusiin Nikeihin. Ainiin, en ole tainnut treenata metriäkään.

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Sijainti
Maranello
Minkä takia monessa virallisen oloisessa yhteydessäkin tallia kutsutaan tänä vuonna Marussiaksi? Itse olen ainakin käsittänyt tallin kantavan keskustelun otsikonkin mukaista Manor nimeä.

IsoAhven

Well-known member
Minkä takia monessa virallisen oloisessa yhteydessäkin tallia kutsutaan tänä vuonna Marussiaksi? Itse olen ainakin käsittänyt tallin kantavan keskustelun otsikonkin mukaista Manor nimeä.
Ei ollu oikein päivitetyn oloiset tiedot formula1.comissa, mut onko se aiemminkin ollut "Manor Marussia F1 team"? Sehän selittäis helpon "nimenmuutoksenkin", tuloksissa marussia, mut muuten brändätään Manoriksi?

SJ

F1 asijan tuntia
Tallin nimi on Marussia; se kutsuu itse itseään Manoriksi. F1-sarjaan on ilmoittauduttu täydellisellä nimellä Manor Marussia F1 Team mutta FIA:nkin mielestä lyhyt nimi on Marussia. Mikä lie tuo "chassis name".

Viimeksi muokattu:

Fastlane

Well-known member
Manor on Manor Marussia noiden tulossa olevien palkintorahojen takia. Jos Marussia olisi pudotettu kokonaan nimestä pois, niin palkintorahat olisivat menneet sivu suun kun tallia olisi pidetty uutena tallina. Sama tilanne oli aikanaan mm. Sauberilla joka kilpaili kauden 2010 BMW Sauberina.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Marussia teki hyvän stepin lähemmäs muita Kiinan kisassa. Kierrosajoissa, ja kisamatkalla :)