Eiköhän heillä ole tavoitteena ajaa kaikki jäljellä olevat kisat todistaakseen sen, että he eivät tulleet mukaan pelkkien palkintorahojen takia.Mitäs muute tää talli vielä pyörii kuvioissa, eikö pokannut jo palkintorahat?
Ihanaa naiviuuttaEiköhän heillä ole tavoitteena ajaa kaikki jäljellä olevat kisat todistaakseen sen, että he eivät tulleet mukaan pelkkien palkintorahojen takia.
Joo no vähän pitää korjailla sanomisia. Jostain lukasin, että kyseessä ois 40M ja että Manorin budjetti ois 60M. Tässä jotain spekulointia summista: http://www.tsmplug.com/f1/formula-1-prize-money/Hankalaa uskoa, etteä Manor olisi ainnoastaan tv-rahojen perässä. Luulisi, että tuo nykyinen meininkinki kaikkineen olisi jo tullut maksamaan enemmän kuin nuo saatavat tv-rahat. Autossa ei ole edes sponsoreita. Paljonkos Manorille on tulossa, jotain vähän yli 10 miljoonaa?
Ei ole. Ei siellä kukaan ajaa kisaakaan todistellakseen muille yhtään mitään. Joko menestysen, tai rahan, tai molempien takia tallista riippuen.Eiköhän heillä ole tavoitteena ajaa kaikki jäljellä olevat kisat todistaakseen sen, että he eivät tulleet mukaan pelkkien palkintorahojen takia.
Käsittääkseni enemmän, mutta ei ole esittää mitään summaa. Kai kuskitkin jotain tuo, tuskin ne ainakaan palkkaa saavat suorituksistaan.Hankalaa uskoa, etteä Manor olisi ainnoastaan tv-rahojen perässä. Luulisi, että tuo nykyinen meininkinki kaikkineen olisi jo tullut maksamaan enemmän kuin nuo saatavat tv-rahat. Autossa ei ole edes sponsoreita. Paljonkos Manorille on tulossa, jotain vähän yli 10 miljoonaa?
Ainakaan se espanjalainen ei tuo puheittensa mukaan, Stevensistä en tiedä.Ei ole. Ei siellä kukaan ajaa kisaakaan todistellakseen muille yhtään mitään. Joko menestysen, tai rahan, tai molempien takia tallista riippuen.
Käsittääkseni enemmän, mutta ei ole esittää mitään summaa. Kai kuskitkin jotain tuo, tuskin ne ainakaan palkkaa saavat suorituksistaan.
Merhi ja Stevens kuuluivat kumpikin Caterhamin maksukuskikalustoon viime kaudella, joten olen valmis leimaamaan nuo puheet paskaksi. Toisaalta Marussian ongelmana oli löytää autoon halukkaita superlisenssikelpoisia kuljettajia, joten hinnasta on voitu joustaa. Talli kun ei pystynyt ajamaan testiä, niin se ei myöskään voinut järjestää superlisenssiin vaadittuja kilometrejä uusille nimille.Ainakaan se espanjalainen ei tuo puheittensa mukaan, Stevensistä en tiedä.
Manor jäi vain kaksi kierrosta kisan kärkiautoille. Tuo on lopulta kuitenkin aika vähän. Auto kärkeen nähden paljon nopeampi kuin esim. Minardi viime vuosikymmenen alussa, joka jäi säännöllisesti 3-5 kierrosta kisat voittaneesta Schumacherista Mazzacanejen ja Yoongien voimin.Marussia teki hyvän stepin lähemmäs muita Kiinan kisassa. Kierrosajoissa, ja kisamatkalla![]()
Lähde: Autosportwhen we get back from these first four flyaway races we just really need to sit down and see if we can bring all the areas together that need bringing together to achieve that in that timeframe.
Edellyttää varmaan että on myös rahaa maksaa moottorit. Siinäkin mielessä vähän lohduton tilanne, että vaikka saisivat tehokkaammat moottorit, eivät haasta radalla ketään muita kuin toisensa.Uutta autoa (ja sen mukana uutta ja tehokkaampaa Ferrarin moottoria) pukkaa Manorille elokuussa kesätauon jälkeen, Span GP-kisaan Belgiassa. Tai tämä on ainakin alustava suunnitelma tallipäällikkö John Boothin mukaan:
Lähde: Autosport
Merhin Caterham-ajelut rahoitti miehen Formula Renault-sarjan tiimin venäläisomistaja omasta taskustaan, tämä kun halusi antaa espanjalaiselle palkinnon hyvistä suorituksista. Nyt on kai nuokin taskut kuivuneet, ja Merhi ajelee Manoriaan nollapalkalla.Merhi ja Stevens kuuluivat kumpikin Caterhamin maksukuskikalustoon viime kaudella, joten olen valmis leimaamaan nuo puheet paskaksi. Toisaalta Marussian ongelmana oli löytää autoon halukkaita superlisenssikelpoisia kuljettajia, joten hinnasta on voitu joustaa. Talli kun ei pystynyt ajamaan testiä, niin se ei myöskään voinut järjestää superlisenssiin vaadittuja kilometrejä uusille nimille.
Yritin etsiä lähdettä mutten löytänyt. Merhi sanoi joko Australian tai Malesian jälkeen, ettei hän tiedä jatkosta, koska ei tuo rahaa tiimiin. Katsotaan löytyykö kun palaan läppärin ääreen.Merhi ja Stevens kuuluivat kumpikin Caterhamin maksukuskikalustoon viime kaudella, joten olen valmis leimaamaan nuo puheet paskaksi. Toisaalta Marussian ongelmana oli löytää autoon halukkaita superlisenssikelpoisia kuljettajia, joten hinnasta on voitu joustaa. Talli kun ei pystynyt ajamaan testiä, niin se ei myöskään voinut järjestää superlisenssiin vaadittuja kilometrejä uusille nimille.
Muuten joo, mutta lisenssisääntö selittää kai aika paljon. Vapaita superlisenssin omaavia kuljettajia joilla ei ole parempaa tekemistä kuin ajalla ykkösissä viimeisestä sijasta eri kierroksella muiden kanssa ei ole loputonta määrää. Jos lisenssiä ei vaadittaisi, siellähän voisi ajaa vaikka joku Arabisheikki tai prinssi öljyrahoillaan. Tai vaihtoehto C) Emiraateissa asustava Arabiheikki Kovalainen.Hämmentävää silti, että Manor ei löydä yhtään sponsoreita tuovaa kuljettajaa.
Toinen relevantti sääntö on se, että tallit saavat ajattaa vain neljää eri kuljettajaa kauden aikana. Marussia ei siis voi heittää ratin taakse kertakäyttöisiä kuskeja, jotka maksavat yhdestä tai ehkä kahdesta kilpailusta. Eivät ainakaan molempiin autoihin.Muuten joo, mutta lisenssisääntö selittää kai aika paljon.
No joo, muistan nyt itse asiassa lukeneeni samaisen jutun. Espanjan GP:n jälkeen onkin sopivasti parin päivän testirupeama, jossa Marussia voisi ajattaa uudelle maksukuskilleen superlisenssin kilometrit täyteen. Voi vaan olla, että testien ajaminen tulee jo niin kalliiksi, ettei niistä masseista jäisi käteen mitään...Yritin etsiä lähdettä mutten löytänyt. Merhi sanoi joko Australian tai Malesian jälkeen, ettei hän tiedä jatkosta, koska ei tuo rahaa tiimiin. Katsotaan löytyykö kun palaan läppärin ääreen.
Jaha, Manor Marussiako on sittenkin jossain määrin tosissaan mukana? Kuinkahan itsenäisesti tiimi toimii rahoittajien eli velkojien päätäntävallan ulkopuolella? Pakko ihmetellä myös Bellin uravalintaa, sillä miehen otettua loparit Mersulta jo yli vuosi sitten häntä oltiin huhuissa viemässä Ferrarillekin.Manor hankki tekniseksi konsultiksi Bob Bell nimisen henkilön, joka oli aiemmin Mercedes GP:n tekninen johtaja.
Tuo haiskahtaa osa-aikatyöltä, jota iso talli ei välttämättä tarjoa.Jaha, Manor Marussiako on sittenkin jossain määrin tosissaan mukana? Kuinkahan itsenäisesti tiimi toimii rahoittajien eli velkojien päätäntävallan ulkopuolella? Pakko ihmetellä myös Bellin uravalintaa, sillä miehen otettua loparit Mersulta jo yli vuosi sitten häntä oltiin huhuissa viemässä Ferrarillekin.