Onneksi mun ei tarvii tulla paikalle, kun tiedän jo miten illan kulku menee:
Jämptinä poikana ja 28:n, nanosekunnin tarkkuudella viritetyn rannekellon omistavana hahmona FO110K saapuu paikalle tasan klo 18.00:00 ja siirtyy pöytään odottelemaan muita. Paikalla ei siinä vaiheessa ole kuin satunnainen nurkassa luimiva, pitkänaamainen sankari. Follon ehtiessä juoda ensimmäisestä kolpakostaan ¾, pyöräilee paikalle Balthazar, joka tilaa hanajuoman, kampeutuu alas satulasta, riisuu pyöräilykypäränsä ja parkkeeraa fillarinsa – tässä järjestyksessä. Balthazar etsii jukeboxista jotain mukavaa menomusaa mutta tyytyy ärähtelemään itsekseen: ”On se perkele kun nykynuoriso kuuntelee vaan jotain Taiskaa.” Vaivautunut tunnelma pöydässä saadaan katkeamaan, kun kouvotsvoni rysäyttää Corsicallaan baarin seinästä sisään.
”Jarrut meni onks kaljaa?”
Paikalle saapuu saman tien JPP, joka innostuu tekemään Corsican täydellisen pienoismallin Kouvon taskusta löytyneeseen Saku-tölkkiin käyttäen pelkkiä cocktail-tikkuja ja vessapaperia. Siitä innostuvat muutkin pöydän peikot, joihin tässä vaiheessa on liittynyt myös Aziz ja Mangelo, ja tilaavat lisää saadakseen kielenkannat laulamaan.
Tiuku repii 18.45, kun Jjusban liukuu huomiota isommin herättämättä paikalle. Azizin ihmettelyyn ”Oletko sä joku Forumisti” Jjusban vastaa kuivakkaasti ”Mmmbbhhgggäääggääägg”.”Ai, Jjusban, joo”. Kohta pöydässä alkaa kunnon väittely spallaatioreaktioiden vaikutuksesta Heikki Kovalaisen jarrutusmatkoihin – sen keskeyttää tyylikkäästi pukeutunut herrasmies Joni, joka kertoilee, kuinka hänet varsinaisesti Tampereelle toi eräs nainen, jolle hän tosin oli unohtanut kertoa seurustelusuhteen alkamisesta. ”No kun tässä nyt kävi niin kuin kävi niin sama kai tulla tänne ryyppäämään oikein kunnolla, Jjusban viitsikö hakee mulle viis lonkeroo””Mmggääägh”, vastaa Jjusban ja jo kohta on Doomii matkalla kohti autuasta humal’tilaa.
Tässä vaiheessa joku havahtuu, ettei illan isäntäpari PuPö ja Pyrde ole ilmaantuneet paikalle, vaikka kello on jo kohta 8. Se ei tahtia kuitenkaan haittaa, sillä kohta ovesta horjahtelevat Racer X, Otto Hokkanen ja Olga. Racer kertoilee, kuinka Audi oli tuonut hänet Pirkkalasta mööttepaikkaan alle 45 minuutissa ja se herättää pöytäkunnassa ansaittua kunnioitusta ja huokailua. Kohta koko porukka on ulkona ihastelemassa Racerin ajopeliä. Otto Hokkanen kiillottaa Audin katteita parrallaan ja Mangelo riehaantuu pyytämään koeajoa – hän ei kesken juoksulenkin ole muutenkaan ottanut miestä väkevämpää. Racer myöntyy ja seuraavan kerran Mangelosta kuullaankin vasta 15 metriä ja -minuuttia myöhemmin, kun liikkuvan poliisin konstaapelit tulevat ilmoittamaan seurueelle miehen aiheuttamasta erittäin vakavasta liikenneonnettomuudesta, jossa 62 autoa on ajautunut Pyhäjärveen ja 4 syttynyt siellä palamaan. Racer maksaa auton omistajana kaikki korvausvaateet mukisematta käteisellä.
Mutta hetkinen. Audi-palvonnassa pihalla ei näy Jonia eikä Olgaa. Aivan – Jonin poikamainen charmi on tehnyt Kainuun tyttöön hetikohta vaikutuksen ja Joni muistaa, kuinka ”kehuit ja puolustit minua siinä yhdessä työttömyystopicissa, en minä ole mikään paha ihminen ja sinä tajuat sen kun olet tuollainen maturemamma.” Pari vaihtaa muutaman hellän suudelman ja päättää lähteä kaksin jatkamaan iltaa keskustaan.
Koko illan ajan nurkkapöydässä istunut kalpea, pitkäpäinen hahmo nousee 22.15 arasti ja kyselee, josko nämä olisi niitä Forumilaisia. ”No en ollut kun istukselin tuossa ja toisaalta niin ihan varma käyttäessäni ajankulun paperille kirjoittamaan Omakohtaisia kypärämuistoja vuosien varrelta ja toisaalta ihan nopeasti F1 kausikoosteen 1951 tekaisin vaikka sitä ei sinällään ole kuin 1 068 sivua tuohon savukeaskin kanteen toistaiseksi ja muutenkin juuri niin merkittynä mutta ehkä me voisimme jatkaa tätä yhdessä tai juurikin niin.” CCMK:n ehdotus riemastuttaa koko muuta möötteporukkaa ja jo kohta volyymitason noustessa Kypärämuistot ja Kausikooste -51 saavat monta ratkiriehakasta sivujuonnetta. Loppuillasta FO110K joraa tanssilattian hikimäräksi ja koko ryhmä päättää laittaa Estatelle ja Juskaselle lukuisia superhauskoja tekstiviestejä, joita nämä ilahtuneina muistelevat vielä kiikkustuolissakin seuraavana päivänä.
Samaan aikaan Pub Jörnivässä Siassa:
”Laitoithan sä varmasti sinne Forumille, että me nyt muutettiin tätä mööttepaikkaa?”
”Hehheh, Jörnivä Sika. Hauskaa. Hehheh. Ei mulla muuta.”
*Mutta laitoitko?”
”Ei kun sun piti laittaa. Heh. Kun on niin hauska nimi tämä”
”Sinun se piti laittaa”
”Ei kun sinun. Röyh”
”No niin. Kumpikaan ei laittanut. Nyt vituttaa”
”No osta tosta mopedi isoimpaan harmitukseen”
”Okei. Voi ei. Vituttaa vieläkin”
”Mä tiedän Tallinnassa yhden 24/7 autoliikkeen. Kun oon näet asunut siellä ja lääbälööbä”
”Sinne ja äkkiä! Aikaa ei ole tuhlattavaksi”
”Aja sinä, minä istun sarvella ja tähystän”
”Sovittu”
Tällä aikaa F1-Forumilla Mehe ja Runar ovat koko illan jarnanneet, saako autoa ajaessa käyttää pipoa vai ei. Aika velikultia!