DW
2009-2016
- Liittynyt
- 13.5.2009
- Viestit
- 6137
Aihe on vakava ja moni muukin ajatteli ihan varmasti näin. Harvapa uskaltaa sanoa sitä.Nainen
Aihe on vakava ja moni muukin ajatteli ihan varmasti näin. Harvapa uskaltaa sanoa sitä.Nainen
Rohkeasti esiin vaan!Aihe on vakava ja moni muukin ajatteli ihan varmasti näin. Harvapa uskaltaa sanoa sitä.
Täytyy nykyisen tasa-arvolain puitteissa antaa mahdollisuus, sillä en ollut paikalla enkä ole videokuvaakaan nähnyt.Rohkeasti esiin vaan!
Itsehän en näin ajatellut, vaikka joskus tuleekin hymähdettyä "nainen ratissa"
:tongue:
Siitä syystä mietin itse, että meni startti tms. järjestelmä päälle jostain syystä? Kun kuljettaja ei ehtinyt tehdä mitään. Kohtuu hyvä merkki, kun on tajuissaan eikä ole tarvinnut laittaa keinotekoiseen koomaan.Ihan selvästi elektroniikka yrittää väkisin pitää auton liikkeessä... :doubtful:
Onneksi Massan pyörähdyksiä tai Maldonadon road-ragea ei panna sukupuolen piikkiin. Noloa olis.Aihe on vakava ja moni muukin ajatteli ihan varmasti näin. Harvapa uskaltaa sanoa sitä.
Et voi olla tosissas :wall: no väännetään sitten rautalangasta:Kaikki paitsi yksi lukemistani silminnäkijähavainnoista väittävät kyllä päinvastaista, eikä se loppujen lopuksi ole kovin olennaista. Pointti kun on se, että auton karkaaminen hallinnasta täysin odottamattomaan suuntaan on aina vaaran paikka, ja se taas olisi mahdollista myös F1-radoilla.
Duxfordin normaaleja testijärjestelyjä voi tiirata vaikka tuolta:Et voi olla tosissas :wall: no väännetään sitten rautalangasta:
Pointti nimenomaan oli se että varikolla ei voi törmätä kuin korkeintaan muuriin, mutta tuolla sinun väitteesi mukaan oli vain rekka johon saattoi törmätä.
No se ei edelleenkään pidä paikkaansa. Kuvissa näkyy mm. paljon siirreltäviä metallisia aitoja, joihin törmääminen voisi myös olla kohtalokasta koska A) eivät ole pultattuja kiinni mihinkään B) ovat saman korkuisia kuin F1-auto.
Toisekseen Duxfordissa näytti kuvien perusteella olevan myös muuta huoltokalustoa (F1-tiimi tuskin tosiaan tulee paikalle vain yhdellä kuorma-autolla + hälytysajoneuvot) jotenka vaaranpaikkoja oli / on suhteellisen paljon.
Joo ja mitä seuraavaksi? Haarniskat kuljettajille päälle. Formula on formula eikä mikään Le Mans auto.Ja silti tältä onnettomuudelta oltaisiin vältytty katetulla formulalla. Semisti ontuva argumentti siis.
Pääset sinäkin ajamaan autollasi paikkoihin, joissa jokaista törröttävää uloketta ei ole pehmustettu. Yhä edelleen palataan siihen, että jossain kohdin täytyy voida olettaa kuljettajan hallitsevan välineensä. Jos päädytään siihen, että F1-autoa ei voi hallita, niin enemmän huolehtisin alueella olevista ihmisistä kuin kuljettajan hyvinvoinnista.Ehkä on kaksi eri asiaa tehdä asiat turvallisesti ja vähemmän turvallisesti kuin että lopettaa näytösajot kokonaan.
Ensimmäinen kysymys kuuluu toki miksi autolla päästettiin ajamaan alueelle jossa oli huoltoautot parkissa, ts. miksei varikkotelttoja ja huoltoautoja jätetty etäämmälle toisistaan?
Tai sitten ei. Pahimmillaan näytösajoja ajetaan demonisoimiesi teräsaitojen rajaamalla alueella keskellä yleisöä. Kuskeina on nähty esim. sellaisia F1-veteraaneja kuin Ho-Pin Tung.Näytösajoissa taas yleensä otetaan huomioon turvallisuus vähän paremminkin, ja kuskitkin niissä on yleensä kokeneemmasta päästä.
Sikäli kun olen testisääntöjä oikein tulkinnut, niin FIA hyväksyy myös suoratesteihin käytettävät paikat, ja pelastushenkilöstön suhteen pätee samat vaatimukset kuin "oikeissakin" testeissä.Joppe_001 sanoi:Asettaako FIA jotain vaatimuksia näille testeille esim. pelastushenkilökunnan suhteen? Testiradoillahan on vaadittu kisatapahtumaa vastaava miehitys vissiin de Angeliksen kuoleman jälkeen.
Näin. Tosin jos auton järjestelmien toiminnassa ilmenee jotain erikoista, niin FIA:n voi olla syytä tarkistaa suoratestisääntöään.Jotenkin nykyajalle on tyypillistä se, ettei millään voida hyväksyä sitä, että joskus ikäviä asioita vain tapahtuu, eikä niille aina vain voi mitään. Mielestäni tässä tapauksessa ei ole mitään sellaista tullut esille, joka olisi perustellusti voitu jo etukäteen nähdä merkittävänä riskinä.
Meikäläisen ajamiset taas ei hirveemmin kiinnosta FIA:n ihmisiä joten hirveen hyvän vertauksen osoitit kylläPääset sinäkin ajamaan autollasi paikkoihin, joissa jokaista törröttävää uloketta ei ole pehmustettu.
Sainoinkin yleensä. Noi tuon tason "veteraanit" on onneksi harvinaisia.Tai sitten ei. Pahimmillaan näytösajoja ajetaan demonisoimiesi teräsaitojen rajaamalla alueella keskellä yleisöä. Kuskeina on nähty esim. sellaisia F1-veteraaneja kuin Ho-Pin Tung.
Ei tietenkään ole. Missä vaan voi milloin vaan tapahtua jotain ikävää jos riittävän ainutkertainen tilanne sattuu kohdalle. Tämänkaltainen sattuma olisi kuitenkin ihan hyvä erottaa siitä, että ohjeita on laiminlyöty tai ympäristö on aidosti sopimaton.Eli siis sun mielestä tuollainen suoratesti tuollaisine järjestelyineen on turvallisuuden perikuva jossa ei mitään voi tapahtua?
Näin ei tietenkään ollut, enkä näin väittänytkään.Tämänkaltainen sattuma olisi kuitenkin ihan hyvä erottaa siitä, että ohjeita on laiminlyöty tai ympäristö on aidosti sopimaton.