Silk Cut Jaguar
Well-known member
- Liittynyt
- 18.6.2007
- Viestit
- 3532
Hieman suurennettu ja tarkennettu: http://i.imgur.com/XPPJc.jpgBBC:n kuva tapahtumapaikasta (ramppi+auto)
http://twitpic.com/a3duh9/full
Hieman suurennettu ja tarkennettu: http://i.imgur.com/XPPJc.jpgBBC:n kuva tapahtumapaikasta (ramppi+auto)
http://twitpic.com/a3duh9/full
Eilen jo kattelin, että onko kuva otettu heti törmäyksen jälkeen. Eikö tuolla kypärää hieman näy?Hieman suurennettu ja tarkennettu: http://i.imgur.com/XPPJc.jpg
Saattaa olla, tai saattaa olla olemattakin. Jos lauta on pidemmän aikaa ollut tuossa asennossa, niin yksi syyllinen on helppo löytää. Perälaudan käyttö on kuin turvavyön käyttökin. Se on opeteltava. Vyö kiinni tai vyö auki. Lauta kiinni tai lauta auki. Silloin kun lauta on auki, niin se on tasantarkkaan ala-asennossa silloin kun ei lastata tai pureta. Ei välttämättä tämän kuljetusrekan kuski ole joutunut availemaan paikoissa, missä muutakin liikennettä.Tämä oli toivon mukaan sarkasmia
Zoomatusta kuvasta katsottuna näyttäisi siltä kuin lavanreunua olisi osunut visiiriaukon alle, kypärän leukaosaan. Toisessa postatussa kuvasta näki että hänen kypäränsä olisi suhteellisen korkealla ohjaamossa. Aivan kuin rampin reuna olisi myötäillyt auton keulan muotoa osuen kypärän alareunaan ja tämän jälkeen nostanut sitä ylöspäin kohdatessaan ohjaamon sivulla sijaitsevat korokkeet. Ihan puhdasta mutuilua. Joka tapauksessa todella outo ja traaginen tapahtuma.Hieman suurennettu ja tarkennettu: http://i.imgur.com/XPPJc.jpg
Ei vaan todennäköinen tapahtumakulku. Tietenkin voi olla että kuorma-autoa oltiin juuri purkamassa, mutta pidän sitä epätodennäköisenä kuvien ja kerrotun perusteella.Tämä oli toivon mukaan sarkasmia
Näin se on. Jos vaikkapa joku mopoilija siviililiikenteessä törmäisi tuossa asennossa olevaan perälautanostimeen, joka ei ole sillä hetkellä ollut käytössä niin kyllä siitä kuorma-autonkuljettaja syytteen saisi. Vähän sama juttu kuin trukissa tai kauhakuormaajassa pitää pysäköidessä aina laskea piikit/kauha/etulevy alas, vaikka oltaisiin suljetulla alueella.Saattaa olla, tai saattaa olla olemattakin. Jos lauta on pidemmän aikaa ollut tuossa asennossa, niin yksi syyllinen on helppo löytää. Perälaudan käyttö on kuin turvavyön käyttökin. Se on opeteltava. Vyö kiinni tai vyö auki. Lauta kiinni tai lauta auki. Silloin kun lauta on auki, niin se on tasantarkkaan ala-asennossa silloin kun ei lastata tai pureta. Ei välttämättä tämän kuljetusrekan kuski ole joutunut availemaan paikoissa, missä muutakin liikennettä.
Jos tälle linjalle mennään niin F1 autolla ajo pitää kieltää. Ajoneuvosta pitää olla esteetön näköyhteys eteenpäin. F1 autosta ei tuota perälautaa näe, lisäksi olisi riittänyt, jos avonaisen perälaudan olisi merkkinnyt punaisella merkillä, liinalla yms.Näin se on. Jos vaikkapa joku mopoilija siviililiikenteessä törmäisi tuossa asennossa olevaan perälautanostimeen, joka ei ole sillä hetkellä ollut käytössä niin kyllä siitä kuorma-autonkuljettaja syytteen saisi. Vähän sama juttu kuin trukissa tai kauhakuormaajassa pitää pysäköidessä aina laskea piikit/kauha/etulevy alas, vaikka oltaisiin suljetulla alueella.
Ei löydy tieliikennelaista ammattilaisille osoitettuja työturvallisuusmääräyksiä...Laitatko vielä linkin tieliikennelakiin niin voin tarkistaa väitteesi.
Ei sitä kuortsikkakuskia pidä "hirttää" jos sattui epähuomiossa jäämään lifti auki . Sitä näkee lähes päivittäin tapahtuvan jakeluautojen kuskeille ja muillekkin alan ammattilaisille . Ikävää se toki on , mutta sellasta sattuu .Ei vaan todennäköinen tapahtumakulku. Tietenkin voi olla että kuorma-autoa oltiin juuri purkamassa, mutta pidän sitä epätodennäköisenä kuvien ja kerrotun perusteella.
Saattaa olla, tai saattaa olla olemattakin. Jos lauta on pidemmän aikaa ollut tuossa asennossa, niin yksi syyllinen on helppo löytää. Perälaudan käyttö on kuin turvavyön käyttökin. Se on opeteltava. Vyö kiinni tai vyö auki. Lauta kiinni tai lauta auki. Silloin kun lauta on auki, niin se on tasantarkkaan ala-asennossa silloin kun ei lastata tai pureta. Ei välttämättä tämän kuljetusrekan kuski ole joutunut availemaan paikoissa, missä muutakin liikennettä.
No pelkkiä arvailuja, tapahtumia se ei valitettavasti muuta.
On se hyvä, että tällekkin onnettomuudelle on jo syyllinen löydetty. Tärkeintä kuitenkin, että syyllinen on joku muu, kuin onnettomuuden aiheuttaneen auton kuljettaja.Näin se on. Jos vaikkapa joku mopoilija siviililiikenteessä törmäisi tuossa asennossa olevaan perälautanostimeen, joka ei ole sillä hetkellä ollut käytössä niin kyllä siitä kuorma-autonkuljettaja syytteen saisi. Vähän sama juttu kuin trukissa tai kauhakuormaajassa pitää pysäköidessä aina laskea piikit/kauha/etulevy alas, vaikka oltaisiin suljetulla alueella.
Itse en löytänyt vielä. Kerro hetiOn se hyvä, että tällekkin onnettomuudelle on jo syyllinen löydetty.
Kuka hirttämisestä on puhunut? Haluttiin syy onnettomuudelle, niin siinä on aika merkittävä tekijä. Kyllä tollanen auki jäänyt lifti aika vaarallinen on liikenteessä ja parkkipaikoilla. Ihmiset olettaa kokemusperäisesti, että kuorkin perä loppuu siihen mihin kontti. Ei sieltä mitään liftiä katseella haeta.Ei sitä kuortsikkakuskia pidä "hirttää" jos sattui epähuomiossa jäämään lifti auki.
Ei tässä todellakaan syyllisiä ole löydetty eikä se meidän tehtävä olekkaan. Todettiin vaan, että työntekijä joka perälaudan tuohon asentoon jätti saattaisi ainakin Suomessa joutua syytteeseen mikäli ei ollut kyse lastaamistoimenpiteestä. Hän ei ole tuolloin noudattanut saamiaan turvallisuusohjeita. Syytteeseen joutuisi todennäköisesti myös hänen työnantajansa ja selvitettäisiin onko annettu tarpeellinen opastus laitteen turvalliseen käyttöön ja noudatettu valmistajan antamia turvaohjeita.Itse en löytänyt vielä. Kerro heti
Näin varmasti moni ajattelee, mutta onko aina pakko olla jossakin syy? Semmonenkin juttu on kuin shit happens. Kaikkeen ei voi vaikuttaaItse näkisin niin, että tuota lavan vaakatasoon jättänyttä henkilöä voisi tilanteesta syyttää
Mikäli mä olen oikein ymmärtänyt, niin kaikki Marussian kautta tuleva tiedostus on toistaiseksi tapahtunut vain De Villotan perheen luvalla. Mikä tällä hetkellä lieneekin se ainoa oikea tapa. Ja voisi olettaa ettei julkisuuteen annetakaan sen tarkempia tietoja, ennen kuin Marian kohtalo on selvillä. "Syyllisen" julkinen ristiinnaulitseminen kun tällä hetkellä vähän toisarvoinen seikka.Jännä muuten sinänsä ettei ole vieläkään syystä tietoa. Luulisi, että aika nopeasti tuo tapahtumien kulku jostain telemetriatiedoista olisi selvinnyt. Voihan se toki olla, että syytä ei vaan haluta kertoa vaikka tiedossa olisikin.