Massa Ferrarille

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
"Brasilialainen Massa myönsi Turkin GP:n torstain lehdistötilaisuudessa, että hänen tekemänsä Ferrari-sopimus ei rajaa häntä kakkoskuskin rooliin.
- Sopimukseni mukaan en ole mikään kakkoskuljettaja, vaan saan samanlaisen kohtelun tallissa kuin Schumacherkin, Massa kuvasi sopimusta.
- Niin sanottiin minunkin sopimuksessani, kuittasi lehdistötilaisuuteen osallistunut Ferrari-tallin Rubens Barrichello."
Mtv3.fi

David Coulthard "This is my year"
Ferrarin kakkoskuski "Saan samanlaisen kohtelun kuin Michael" :D
 

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
Jos Massa on niin hyvä testaaja ja joukkuepelaaja kuin tuossa Tifoso Clubin juoruissa väitetään, saa Kimi Räikkönen erittäin hyvän tallikaverin kaudeksi 2007... :thumbup:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Feliphe: harjoitus tekee mezuri:n

Massa on tottunut talli,ääräyksiin eli antamaan tietä tallikaverilleen..olikokohdan 2003 Indianapolis kun luovutti viimeisen pisteen siloiselle tallitoverille Nick Heidfeldille Sauberilla. Siihen tosin tarvittiin kuulemma Peter Sauberin huutamista "punaisena" radion kautta Felippen autoon :D
 

mikroi

Well-known member
Liittynyt
25.5.2005
Viestit
110
Pääsipäs Barrichellokin sanomaan viimeisen sanan :D
 

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
Ihan hyvä joo...

mikroi sanoi:
Pääsipäs Barrichellokin sanomaan viimeisen sanan :D
...mutta on kyllä tyhmää aukoa päätään nyt kun vielä kuusi kisaa on ajamatta.

Toivottavasti avaa sanaisen arkkunsa ensi kaudella ja viimeistään lopettaessaan.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Aika mielenkiintoinen kuvio, kun Massa pääsee vertailemaan Bridgestoneja ja nykyisiä Misukoita.

Sen verran Michelin on rajoittanut Massa testaamista, ettei uutuuksia enää hälle testikäyttöön anneta, mutta kisaan kuitenkin saa mahd. uudet kumit.

Ens viikollahan Massa jo ajaa pari päivää Ferrarilla Monzassa ja päivän Sauberilla.
 

mustavihannes

"Nothing quite like it"
Liittynyt
1.2.2004
Viestit
395
Sijainti
Helsinki
Ferrarin tulevaisuudennäkymiä:

Vaihtoehto 1.

-Parilla seuraavalla kaudella auto on yhtä susi kuin nytkin, mahdollisesti vielä huonompi, MS ripustaa ajohanskat naulaan ja koska Massasta tuskin on Schumin korvaajaksi, Ferrarilla on vakava kuljettajaongelma. Ferrari ei tälläkään hetkellä ole mitenkään kauhean kysytty talli huippukuskien keskuudessa, ja jos meno jatkuu samanlaisena, niin vielä huonommalta näyttää. Huolimatta siitä, kuka Schumin tulee korvaamaan, luulen että Todtin kehut Massasta ovat pelkää sanahelinää ja Felipelle ei edes anneta mahdollisuutta kokeilla roolia ykköskuskina. Hyvällä tuurilla hän saa pitää kakkoskuskin paikkansa, jos sitäkään.

Vaihtoehto 2.

-Ferrarin ensi kauden auto on jälleen todella nopea - mikä on hyvin todennäköistä, sillä yleensä suurista sääntömuutoksista hyötyvät eniten rikkaimmat tallit - ja Schumacher jatkaa vielä muutaman vuoden, Felipe juoksupoikanaan. Jos Schumi on fiksu, hän tajuaa lopettaa huipulta, ja samaan syssyyn Felipe saa myös kenkää, sillä nyt Ferrari on jälleen haluttu talli. Fefe voikin palkata miltei minkä tahansa kuljettajakaksikon...

Kaiken kaikkiaan, seuraava kausi tullee olemaan Ferrarille hyvin ratkaiseva, ja kävi miten tahansa, Massa on koko kuviossa pelkkä heittosäkki. "Näyttöjä" Ferrarilla on vaikea tehdä, ja uskon että Ferrari-pestin jälkeen harva tallipäällikkö on valmis Massaa enää palkkaamaan. Luulisin että Ferrari-vuodet vievät Massalta sen vähäisenkin valon, jota hänen tulevaisuudessan mahdollisesti oli.
 

mikromanageri

Well-known member
Liittynyt
3.8.2005
Viestit
65
Massa vaan on niin huono kuski. Hauskaa kun hän jää ensikaudella schumista varmasti ainakin sekunnin per kierros, ja kuka häntä enää haluaa palkata? Jordan? Minardi? ei felipeä saisi päästää ferrarin rattiin :nope:
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Ferrari ei tälläkään hetkellä ole mitenkään kauhean kysytty talli huippukuskien keskuudessa
Formuloiden legendaarisin (lajille ainoa elintärkeä) talli omaa riittävästi vetovoimaa vaikka tulokset olisivat keskinkertaisia.

Luotan henkilökunnan tavoin Massan ajotaitoihin, hyvä tulevaisuus odottanee punaisten leirissä. Mitään ihmetekoja tuskin kukaan odottaa näkevänsä ensimmäisen kauden aikana. Kunhan mies tuo auton varmasti maaliin ja tottelee vallitsevaa hierarkiaa.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
mustavihannes sanoi:
-Ferrarin ensi kauden auto on jälleen todella nopea - mikä on hyvin todennäköistä, sillä yleensä suurista sääntömuutoksista hyötyvät eniten rikkaimmat tallit
Kuten huomataan tämän kauden Ferrarin (tai Toyotan) menestyksestä?

Sanoisin, että asia on juuri päinvastoin. Radikaalimpien sääntömuutosten jälkeen nimenomaan pikkutalleilla on mahdollisuus yllättää ensimmäisellä kaudella (esim. Red Bull tänä vuonna). Toisella kaudella isojen tallien resurssit ovat jo palauttaneet marssijärjestyksen.
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
WebSlave sanoi:
Sanoisin, että asia on juuri päinvastoin. Radikaalimpien sääntömuutosten jälkeen nimenomaan pikkutalleilla on mahdollisuus yllättää ensimmäisellä kaudella (esim. Red Bull tänä vuonna). Toisella kaudella isojen tallien resurssit ovat jo palauttaneet marssijärjestyksen.
Ehkä kauden alussa saattaa yllätyksille olla sijaa, mutta kunhan isot tallit saavat kauden mittaan kehitys- ja testirutiininsa kohdilleen niin pitäisi alkaa tulostakin tulla. Toisaalta kauden alussa ns. helposti hankitut yllätyspojot voivat riittää yllättävän pitkälle jos suorituskyky suhteessa isoihin ei täysin romahda ja luotettavuus on kohdillaan...
 

Absolut

Private member
Liittynyt
9.12.2003
Viestit
1589
WebSlave sanoi:
Kuten huomataan tämän kauden Ferrarin (tai Toyotan) menestyksestä?

Sanoisin, että asia on juuri päinvastoin. Radikaalimpien sääntömuutosten jälkeen nimenomaan pikkutalleilla on mahdollisuus yllättää ensimmäisellä kaudella (esim. Red Bull tänä vuonna). Toisella kaudella isojen tallien resurssit ovat jo palauttaneet marssijärjestyksen.
Toyota on petrannut koko ajan, ja mikäli vertaillaan budjetteja/pistetaulukkoa niin muutamaa outoa kohtaa lukuunottamatta aikalailla hyvin näkee että rahallakin pärjää. Kokemus on tietenkin elintärkeää, asia jonka Toyota missasi kokonaan tullessa ykkösiin, Red Bullilla oli taasen wanhaa tietotaitoa kasassa ennestään.

On toki totta että kun säännöt lyödään kunnolla uusiksi, niin pienillä talleilla on mahdollisuus iskeä; toisaalta, tämä lienee pienille talleille myös suurimman epävarmuuden hetki. Saadaanko uusi konstruktio toimimaan halutulla tavalla vai ei. Suuret tallit taasen pystyy simuloimaan ja rakentamaan malleja ja uusia osia "laatikoittain" jolloin huonot ratkaisut huomataan nopeammin ja niistä päästään eroon. Mikäli vauraus ja kokemus olisi lajissa pahasta, niin todennäköisesti tallit polttaisivat rahojaan kiukaan alla, ja palkkaisivat Kiimingin ammattikoulun autolinjalta parturikampaaja-levyseppiä suunnittelemaan autonsa?
 

mustavihannes

"Nothing quite like it"
Liittynyt
1.2.2004
Viestit
395
Sijainti
Helsinki
WebSlave sanoi:
Kuten huomataan tämän kauden Ferrarin (tai Toyotan) menestyksestä?

Sanoisin, että asia on juuri päinvastoin. Radikaalimpien sääntömuutosten jälkeen nimenomaan pikkutalleilla on mahdollisuus yllättää ensimmäisellä kaudella (esim. Red Bull tänä vuonna). Toisella kaudella isojen tallien resurssit ovat jo palauttaneet marssijärjestyksen.
Minä taas olen täysin toista mieltä. Kyllä budjetti ja resurssit yleensä heijastuvat tulokseen, ainakin jollain lailla. Esim. Toyotan ja BAR:in kaltaiset tapaukset kertovat vain siitä, miten vaikeaa kokemattoman tallin on menestyä Ykkösissä.

Näkemykseni mukaan F1:ssä on kuljettajia, joille on väliä, lukeeko auton kyljessä McLaren, Ferrari vai Toyota, ja niitä, joille on väliä, miten lujaa auto kulkee. Esim. minun on hyvin vaikea kuvitella Kimi Räikkösen, Fernando Alonson tai JP Montoyan siirtyvän huippuvauhdista pudonneelle Ferrarille, ainakaan ilman tuntuvaa palkkatason korotusta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
mustavihannes sanoi:
Kyllä budjetti ja resurssit yleensä heijastuvat tulokseen, ainakin jollain lailla.
Toki. Sanoinkin vain, että pienellä tallilla on sääntöjen muuttuessa yllätysmahdollisuus. E budjetti ja resurssit autuaaksi tekevä voima ole, kuten Ferrarin kaudesta nähdään. Eikä onnistunut järin hyvin Jaguarinkaan yritys.
Näkemykseni mukaan F1:ssä on kuljettajia, joille on väliä, lukeeko auton kyljessä McLaren, Ferrari vai Toyota
Minun näkemykseni mukaan olet väärässä. Kuski ajaa mitä tahansa.
Esim. minun on hyvin vaikea kuvitella Kimi Räikkösen, Fernando Alonson tai JP Montoyan siirtyvän huippuvauhdista pudonneelle Ferrarille, ainakaan ilman tuntuvaa palkkatason korotusta.
Minun ei. Ei siten, että he juuri nyt hirvittävästi sinne hinkuisivat, mutta kyllä heille Ferraripaikka kelpaa sopivin sopimusehdoin. Eihän Schumikaan mihinkään voittajatalliin taannoin mennyt.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Taitaa Felipe saada kovaa kyytiä. Ei ainakaan mua ole Felipen vauhti päässyt vakuuttamaan... Hävinnyt niin Heidille rookie-kautenaan kuin Fisille seuraavana.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Observer sanoi:
Se on kyllä surun ja murheen päivä mikäli Kimistä joskus tulee Maranellon kätyri. :frown: Paljon mieluisampi vaihtoehto on että Kimi yhdessä McLarenin kanssa nuijii Ferrarin F1-operaation maanrakoon. :thumbup:

Näille on kiva naureskella näille tällee jälkeenpäin. :ahem: :D
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Valde sanoi:
Taitaa Felipe saada kovaa kyytiä. Ei ainakaan mua ole Felipen vauhti päässyt vakuuttamaan... Hävinnyt niin Heidille rookie-kautenaan kuin Fisille seuraavana.
'

Ihme piristys ruiskeen Massan påeka saanut, saattaa olla jopa ensikaudella Räkälle kovapala... Kimi ei voita aa kuin 15-2.
 
Ylös