Kunhan nyt edes tämä toteutuisi, niin silloin olisi kaikki hyvin.vmjs sanoi:Emme kuule enää koko kautena maailmanmestari J. Villeneuven kommentteja kaksikon voimasuhteista.
Heh, Massa..Polar sanoi:Nyt on jo kuitenkin nähty, että Massa on selvästi kovatasoisin tallikaveri, mitä Kimillä on ollut. Toivottavasti ei ole liian kova...
Ecclestone veikkaa Massaa mestariksi
06.03.2007 06:08
Formula ykkösten kaupallisista asioista vastaava Bernie Ecclestone veikkaa brassikuski Felipe Massaa tämän vuoden F1-maailmanmestariksi.
- Massa ja Ferrari, kuuluu Ecclestonen mestariveikkaus saksalaisen Bild-lehden haastattelussa.
Ecclestone uskoo Massan saavan apua kuljettajasta neuvonantajaksi siirtyneeltä Michael Schumacherilta.
- Schumi oli jo viimeisinä ajovuosinaan kuin Ferrarin joukkueenjohtaja. Hän auttaa Massaa tänä vuonna suuresti, Ecclestone arvioi.
Mähän sanoin, että on sama kumpi voittaa, koska en fanita kumpaakaan. Turha siitä on hernettä nenään vetää, että kaikki ei ookaan Kimi-faneja.Nasu sanoi:Linja jatkuu...eli vaikeetahan se ois Suomalaista kannattaa:jaska: Toisille on aivan sama miten ferrari pärjää, pääasia että Kimi voittaa(tai Hessu):thumbup:
Foorumilla pelko alkaa olla jo niin tiheää, että sitä voisi veitsellä leikata. Vielä vuodenvaihteessa olin itse sitä mieltä, että Alonso on vain kädetön apina nopeimmassa autossa. Sitten katsoin 2006 Unkarin GP:n "uusin silmin", ja totesin että kyllähän se on aivan helvetin taitava kuski. Nyt olen jo periaatteessa hyväksynyt mahdollisuuden, että Alonso lyö Kimin McLarenillaan. Totta kai ajatus on pelottava, mutta niin pelottava se ei saa olla että pelko estää näkemästä tosiasioita. Jotenkin tuntuu, että osa foorumilaisista on blokannut tämän ajatuksen aivoissaan totaalisesti, ja tuijottavat Kimin tekemisiä putken läpi.formulaX sanoi:Kausihan historiaan perustaen alkaa vasta Euroopasta. Ekoilla kisoilla on merkityksensä, mutta ei siihen kannata faktoja perustaa. Veikkaan, että Massan ja Räikkösen välinen menee siihen mihkä Sauberilla meni Kimillä, eli sadas- ja tuhannesosista väännetään.
No juu.. ei sitä ihan taidoton kuljettajakaan kahta mestaruutta putkeen voita. Ja totuuskin on se, että kummallakin kaudella renault ei ole ollut se paras auto loppukaudesta. Tosin alkukaudesta se on ollut aika ylivoimainen.mustavihannes sanoi:Foorumilla pelko alkaa olla jo niin tiheää, että sitä voisi veitsellä leikata. Vielä vuodenvaihteessa olin itse sitä mieltä, että Alonso on vain kädetön apina nopeimmassa autossa. Sitten katsoin 2006 Unkarin GP:n "uusin silmin", ja totesin että kyllähän se on aivan helvetin taitava kuski. Nyt olen jo periaatteessa hyväksynyt mahdollisuuden, että Alonso lyö Kimin McLarenillaan. Totta kai ajatus on pelottava, mutta niin pelottava se ei saa olla että pelko estää näkemästä tosiasioita. Jotenkin tuntuu, että osa foorumilaisista on blokannut tämän ajatuksen aivoissaan totaalisesti, ja tuijottavat Kimin tekemisiä putken läpi.
Hieman samanlainen prosessi on meneillään Massan kanssa. Ennen testejä Massaa ei pidetty juuri minään verrattuna Kimiin, mutta nyt kun vauhtia on alkanut löytyä, on pelko aistittavissa. Massan viime vuotisten esitysten perusteella en itse jaksa uskoa, että Massa voisi ensi vuonna voittaa Kimiä. Mutta olen kuitenkin ottanut sen mahdollisuuden huomioon, ja suhtaudun siihen neutraalisti.
Jos uskotte Kimin voittoon, kuten minä, älkää tuhlatko energiaanne muiden kuskien aliarviointiin.
Renaultin menestyminen kahtena viime vuonna perustuu siihen älykkääseen päätelmään, että kausi ei ala vasta euroopasta vaan ihan ensimmäisestä kisasta:thumbup:formulaX sanoi:Kausihan historiaan perustaen alkaa vasta Euroopasta. Ekoilla kisoilla on merkityksensä, mutta ei siihen kannata faktoja perustaa. Veikkaan, että Massan ja Räikkösen välinen menee siihen mihkä Sauberilla meni Kimillä, eli sadas- ja tuhannesosista väännetään.
En usko tuijottavani mitään minkäänlaisen putken läpi, vaan olen varma siitä, että Kimi voittaa Massan ja varsinkin Alonson hyvin selvästi. Luottamus Kimiin on vahva, eikä sitä testikauden spekulaatiot hätkähdytä. Saahan sitä siltikin jännittää, kaikki ei ole vain Kimistä kiinni. Oman osansa hän varmaankin silti tulee hoitamaan nyt motivoituneimmassa mielentilassa mitä urallaan on vuosiin tai ehkä koskaan ollutkaan. Siksipä ei huoleta. Onhan se nähty mihin tämä jätkä pystyy silloin kun todella kiinnostaa - lainkaan vastustajia aliarvioimatta.mustavihannes sanoi:Foorumilla pelko alkaa olla jo niin tiheää, että sitä voisi veitsellä leikata... ...Totta kai ajatus on pelottava, mutta niin pelottava se ei saa olla että pelko estää näkemästä tosiasioita. Jotenkin tuntuu, että osa foorumilaisista on blokannut tämän ajatuksen aivoissaan totaalisesti, ja tuijottavat Kimin tekemisiä putken läpi.
Vaikken ole Miss Piggy niin sanonpa vain sen, että tiimille arvokkaampi on se, kumpi tuo enemmän pisteitä tallille. Se voi ihan yhtä hyvin olla Massakin, joten siksi ainakin mulle on se ja sama kumpi tuo pisteet sille Oikealle tallille.Troy McLure sanoi:Miss Piggylle. Eihän sinun missään nimessä ole pakko pitää Räikkösestä. Tuntuu kumminkin siltä, että yksioikoisesti pelkkä tallin kannattaminen on jotenkin latteaa. Mitäs jos ajatusleikkinä kisaa seuratessasi kuvittelisit olevasi Jean Todt tai Montezemolo? Uskoisin, että ei heille ole samantekevää kumpi voittaa. Aina toinen on mieluisampi voittaja vaikka pisteiden valossa. Nyt ennen kautta pisteistä viis, niin ihan mutuna heitettynä ilman ajatustenlukukonetta veikkaisin Kimin olevan se kultapoika. Schumin seuraajanviitta aseteltiin nimenomaan hänen harteilleen, ei Massan. Miksipä et sitten ensisijaisesti kannattaisi sitä kuljettajaa, joka on tiimille arvokkaampi?
http://www.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/070306120149.shtmlRaikkonen Vs Massa to heat up in 2007
Testing is one thing, racing another 06/03/07 12:01
Before jetting out of Bahrain last week, Ferrari's Kimi Raikkonen gave little away amid suggestions that he was surprisingly outpaced this winter by his team-mate Felipe Massa.
"Let's see what happens in Melbourne," the Finn told reporters. "I think that will be the right place to compare us."
Asked if 25-year-old Massa had been a tougher challenge than he expected, Raikkonen added: "We haven't ... we'll see in the races."
Indeed, former Swiss F1 racer Marc Surer told adrivo.com that he thought Raikkonen's pre-season pace should not be taken too seriously.
"It was the same thing when he was at McLaren," said Surer. "Kimi never plays all of his
cards in the tests.
"
Ferrari boss Jean Todt, however, said recently that 25-year-old Massa is 'perhaps the most underestimated driver' on the grid.
Like much of the F1 world, Renault chief Flavio Briatore was one of those who admittedly estimated Massa as a 'kind of medium' driver in early 2006. But now tells Reuters: "Give him the right car and he's terrific."
E.A.
Source GMM
Joo sanoinhan tuossa että ennen kautta nyt kun ei ole pisteitä. Jos Räikkösestä on maksettu monin verroin Massaa enemmän, ja häneen on mediassa kiinnitetty paljon enemmän huomiota vuosien varrella, niin eiköhän se Kimi ole tallin voittajasuosikki. Montezemolo ei mielestäni ole Massasta puhunut niin silmät loistaen kuin Kimistä.IJV sanoi:Vaikken ole Miss Piggy niin sanonpa vain sen, että tiimille arvokkaampi on se, kumpi tuo enemmän pisteitä tallille. Se voi ihan yhtä hyvin olla Massakin, joten siksi ainakin mulle on se ja sama kumpi tuo pisteet sille Oikealle tallille.
Kivahan se monille on, että Kimistä on kohistu paljon. Harmi, että pelkällä kohinalla ei pisteitä tule. Edelleenkään mua ei kiinnosta kohina vaan tulokset Ferrarin pistepottiin. Joten edelleen ihan sama kumpi ne huippupisteet tuo.Troy McLure sanoi:Joo sanoinhan tuossa että ennen kautta nyt kun ei ole pisteitä. Jos Räikkösestä on maksettu monin verroin Massaa enemmän, ja häneen on mediassa kiinnitetty paljon enemmän huomiota vuosien varrella, niin eiköhän se Kimi ole tallin voittajasuosikki. Montezemolo ei mielestäni ole Massasta puhunut niin silmät loistaen kuin Kimistä.
Massasta on varsinaisesti alettu kohista talvikauden 2007 testien yhteydessä ja jälkeen. Räikkösestä ovat moottoritoimittajat hihkuneet ympäri maailman jo vuosien ajan. Koko 2006 tuntui mediassa pyörivän kolmen suuren, eli Shumin lopetuksen, Alonson McLaren siirron ja Kimin seuraavan tallin arvailussa. Kuka silloin puhui Massasta halaistua sanaa?
Massalla on nyt hypeä ja nostetta ehkä vähän turhankin paljon. Näin ei tule tapahtumaan, mutta tavallaan Ferrarille olisi noloa, jos Massa Kimin päihittäisi. Toiselle kun maksetaan se moninkertainen palkka. Eikö edes suuri Schumi tajunnut, että suosittelemansa Räikkönen olikin hänen entistä hanslankariaan heikompi? Hah!
A) Kyseessä on Frank MontagnyFormula1Fan sanoi:Eikös täällä puhuttu siitä Rellun entisestä testikuskista joku montany että hän oli kovalaisen pieksijä?