Massa vs. Räikkönen

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jarno123

Well-known member
Liittynyt
3.4.2009
Viestit
290
Kimillä kulkee harmi vaan että auto ei kulje. Näyttää että istuu tosi hyvin tuo Ferkku kimin hanskaan.
 

Mauro

Well-known member
Liittynyt
15.5.2006
Viestit
127
Sijainti
Espoo
Massa ei pärjää tallikaverilleen aika-ajoissa, ei saa renkaitaan toimimaan, tekee virheitä jatkuvalla syötöllä = lienee vain ajankysymys, koska Alonso korvaa tämän virheherkän, ylipalkatun Massan Ferrarilla:alppu:

Sounds familiar...:D
 

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Musta vähän tuntuu, että Kimille ois kuin lottovoitto, jos se uusi sarja perustetaan. Uudet kuviot, uudet haasteet...
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3847
Tänään peli ratkesi taktiikkaan, meni juuri päinvastoin kuin olisin arvannut, huomasihan sen Nakajima vs. Rosberg taistosta kumpi oli parempi taktiikka.

Hyvin ajettu molemmilta autoon nähden, tänään Massa hyödynsi paremman taktiikan loistavasti
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Taitaa huomenna tulla Italialaisilta lokaa Kimin niskaan, kun eihän ne makaronit ymmärrä, että Kimin surkea kisa meni taas surkeaan taktiikkaan.

Joka tapauksessa Massalta tuli kisassa turpiin, mutta aika-ajoissa Kimi vei.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
On se aika erikoista ollut tuo Massan heikkous aika-ajoissa tänä vuonna. Mistä se voi johtua? Vaikka mitäpä sillä nytkään mitään merkitystä oli, kun taktiikka saatiin ruodittua kuntoon kun taas Kimin arpa oli heitetty jo.

Mutta tämän päivän paras juttu idiootti-italialaisten kannalta oli se, että Alonso jäi sijalle ynnä muut, ja eritoten pikku piquet'n taakse. Edes valtoimenaan näkyvät Santander-kyltit eivät siivittäneet Alonsoa huippusuoritukseen.

Samaa olen miettinyt Albertti. Massaa taas varmasti ottaisi kupoliin. F1-mestaruus kuitenkin on kuitenkin ihan eri luokan käsite, kuin joku tulevan korvikesarjan identiteetin kasaaminen. Kimillä se kortti onneksi takataskussa jo on.:)
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Silloin, kun on raskas auto, vika on taktiikassa, ja nyt kun oli vaihteeksi kevyempi auto, vika oli jälleen taktiikassa. Kyllä se Kimin ajo vaan oli taas juuri niin munatonta kuin viimeisen vuoden aikana yleensäkin. Kaukana ollaan McLaren-ajoista, esim. vuodesta 2005. Milloin Kimiltä on viimeksi nähty ohitus tai edes kunnollinen ohitusyritys?

Joo, eihän se olisi välttämättä Massalle hävinnyt toisella taktiikalla eikä ero tallikaverusten välillä ole ollut koskaan kovin suuri. Ongelma on kuitenkin se, että Kimi palkattiin Ferrarille ykköskuskiksi, Schumin seuraajaksi, ja näihin odotuksiin ei sovi se että mies ajaa jokseenkin tasavahvasti Felipen kanssa, kun Italiassakin on uskottu Kimin olevan aivan eri luokan lahjakkuus.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Syitä varmaan täällä foorumillakin on lueteltu kaikki mitä voidaan ajatella. Ferrari ei istu Kimin hanskaan juuri tällä hetkellä. Eikä oikein vielä ikinä ole niin kuin Kimi olisi halunnut.

Ja ei se ole pelkästään oman pojan ihannointia, on se huomattu muuallakin. Eilen illalla luin tämän kommentin, jonka taisin jo laittaa jonnekin muuallekin. Oli libanonilainen Reb Bull fani:
"Kimi's driving style was Epic Fail ... how'ever i still suggest this guy to go to McLaren again ... Ferrari doesn't suit him i mean it doesn't suit his driving style we used to see him more competitive"
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Silloin, kun on raskas auto, vika on taktiikassa, ja nyt kun oli vaihteeksi kevyempi auto, vika oli jälleen taktiikassa.
Vaan jos valitaan kevyt auto silloin kun pitäisi olla liikkeellä raskaalla autolla, ja taas raskas auto silloin kun pitäisi olla kevyellä autolla niin kyllä kai siitä voi sanoa että taktiikkaan homma kaatui. Kyllä sen tänään huomasi että Kimin taktiikka oli täysin väärä Massaan verrattuna. Kimi ja Kazuki Nakajima olivat ne jotka tulivat aina ensimmäisenä varikkokäynneille ja samat miehet olivat juuri ne jotka hävisivät eniten varikkokäyntien aikana. Kyllähän Kimi olisi toki voinut yrittää väkisellä Trullin ohi mutta nähtiinhän tuo tänäänkin kuinka vaikeaa ohittaminen on edelleen, ei muuten ollut kovin montaa ohitusta koko kisassa ja nekin vähät tulivat suurimmaksi osaksi virheiden seurauksena. Ja tunnettuahan on että Trulli ei ole ihan niitä helpoimpia kavereita ohittaa.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Kyllä sen tänään huomasi että Kimin taktiikka oli täysin väärä Massaan verrattuna. Kimi ja Kazuki Nakajima olivat ne jotka tulivat aina ensimmäisenä varikkokäynneille ja samat miehet olivat juuri ne jotka hävisivät eniten varikkokäyntien aikana.
Tottakai sen tänään näki Ferrarikin, mutta kun se olisi pitänyt nähdä jo eilen! Tuskin meistä kovin moni sitä eilen näki että ehei pojat ei kevyellä.. Eikä nähnyt Ferrarikaan joten otti sekä että, kevyen ja raskaan..
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Ja ei se ole pelkästään oman pojan ihannointia, on se huomattu muuallakin. Eilen illalla luin tämän kommentin, jonka taisin jo laittaa jonnekin muuallekin. Oli libanonilainen Reb Bull fani:
"Kimi's driving style was Epic Fail ... how'ever i still suggest this guy to go to McLaren again ... Ferrari doesn't suit him i mean it doesn't suit his driving style we used to see him more competitive"
Heititkö takaisin Basil Shaaban-läppää? ;)

Ei vain, olen täysin samaa mieltä libanonilaisen kanssa. McLaren todennäköisesti ryhtyy kohta kohdentamaan resurssejaan entistä enemmän ensi kauden autoon, jolloin odotettavissa on huomattavaa tasonnousua nykyisestä. Viime kauden rankka mestaruuskilpa vei mehut ja sääntömuutoksia käsittelemässä ei ollut Adrian Neweyn kaltainen kameleontti. Kovaa tallikaveria vastaan kisaamisessa ei ole Kimille ollut koskaan mitään ongelmaa, vaan itseasiassa mies on yltänyt parhaimpiin kausiinsa kovien Montoyan ja Massan tallikaverina ja ajanut nappikaudet.

Hamilton on toki aloittanut oman lobbauksensa ensi kauden toisen pilotin suhteen ja on vahvasti ajamassa omaa oikeata kättään, turvallista Suomussalmen Heikkiä jatkokaudelle. Toki muitakin kuin Räikkönen on tuolle kakkospenkille tunkemassa, kuten mm. Rosberg ja Glock, mutta markkina-arvoltaan kaksi maailmanmestaria samassa autossa merkitsee huippunäkyvyyttä, tulivat mestarit sitten Belizestä ja Fidzistä. Rosbergin sädekehän himmeneminen alkoi siitä kun Heidfeld peri Schumin manttelin nopeinpana saksalaisena ja tämän seuraaja Vettel aloitti valtakautensa viime kaudella. Nicon saksalaisuus on lisäksi vahvasti päälleliimattua ja lähinnä vain pelkkä passi. Oikeasti Nicon kansallisuuden pitäisi olla EU, Monaco tai vaikka Sveitsi jonka kaikki viralliset kielet Nico hallitsee.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Toki muitakin kuin Räikkönen on tuolle kakkospenkille tunkemassa, kuten mm. Rosberg ja Glock, mutta markkina-arvoltaan kaksi maailmanmestaria samassa autossa merkitsee huippunäkyvyyttä, tulivat mestarit sitten Belizestä ja Fidzistä.
Onko Räikkönen jotenkin tunkemassa McLarenille? Jos joku asia on varma, niin se että Kimi ei enää F1:iä muulla autolla kuin Ferrarilla aja.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onko Räikkönen jotenkin tunkemassa McLarenille? Jos joku asia on varma, niin se että Kimi ei enää F1:iä muulla autolla kuin Ferrarilla aja.
Paitsi siinä hypoteettisessä tapauksessa, että uusi sarja syntyy, mutta sopimusteknisistä syistä "Ferrari" osallistuu F1:iin jollain varjotallilla. FOTA:n sarjassa Kimin työnantaja voisi olla jokin "Scuderia Maranello". ;)
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Paitsi siinä hypoteettisessä tapauksessa, että uusi sarja syntyy, mutta sopimusteknisistä syistä "Ferrari" osallistuu F1:iin jollain varjotallilla. FOTA:n sarjassa Kimin työnantaja voisi olla jokin "Scuderia Maranello". ;)
Vois olla joo. Mutta Kimi ei silloin ajaisi F1:stä vaan Fotanmitälie-sarjaa. Tällöin viimeinen F1 talli olisi edelleen Ferrari
 

Joda^

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
190
Tietysti tämä on mukavaa sinulle kun Kimi ei pärjää, mutta luulisi sinunkin ymmärtävän, että asia ei ole noin mustavalkoinen, vaan kyse on enemmänkin siitä miten se kevyt tai raskas auto nyt sattuu sopimaan kisan kulkuun. Tällä kertaa ei vaan toiminut.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Tietysti tämä on mukavaa sinulle kun Kimi ei pärjää, mutta luulisi sinunkin ymmärtävän, että asia ei ole noin mustavalkoinen, vaan kyse on enemmänkin siitä miten se kevyt tai raskas auto nyt sattuu sopimaan kisan kulkuun. Tällä kertaa ei vaan toiminut.
Raskaammalla kuormalla ajaminen ei välttämättä olisi pelastanut Kimiä. Kimi olisi ollut aika-ajoisas 10. Lähtö olisi ollut huonompi, joten ajatellaan Kimin pysyvän kymmenentenä lähdössä. Kimi olisi tullut neljä kiekkaa myöhemmin sisään kun muut ja noussut pari pykälää. Olisiko tämä ollut parempi kisa Kimin kannalta?

Ei pidä siis olettaa, että Kimi olisi noussut lähdössä viidenneksi ja sijoittunut aika-ajoissa 9. raskaalla kuormalla. Kyllä bensa vaikuttaa myös Kiminkin autoon. Optimaali olisi ollut ehkä 2 kierrosta enemmän bensaa kuin nyt tai sitten tyyliin Heikki Kovalainen. Toisaalta mistä Ferrari voi olettaa täysin 100% muiden bensalastit.
 

Joda^

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
190
Raskaammalla kuormalla ajaminen ei välttämättä olisi pelastanut Kimiä. Kimi olisi ollut aika-ajoisas 10. Lähtö olisi ollut huonompi, joten ajatellaan Kimin pysyvän kymmenentenä lähdössä. Kimi olisi tullut neljä kiekkaa myöhemmin sisään kun muut ja noussut pari pykälää. Olisiko tämä ollut parempi kisa Kimin kannalta?
Ei olisi, enkä oikeastaan ottanutkaan kantaa siihen taktiikkaan vaan käsitin tuon aikaisemman virkkeen tyyliin " kevyt ei toimi, raskas ei toimi= vika on Kimissä eikä missään muussa"
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Ei olisi, enkä oikeastaan ottanutkaan kantaa siihen taktiikkaan vaan käsitin tuon aikaisemman virkkeen tyyliin " kevyt ei toimi, raskas ei toimi= vika on Kimissä eikä missään muussa"
Hei sori, en tarkottanut sinua tuossa. Yleensä vaan tätä keskustelua! Itsestä tuntuu, että edelleen Ferrarin akilleenkantapää on aika-ajovauhti. Tällä kertaa se koskee myös Massaa. Ferrarin kisa vauhti on ehkä Red Bullin ja Brawnin jälkeen kovinta, aika-ajoissa sen sijaan Toyota ja Williamskin taitaa olla edellä. Nyt jos ei aika-ajot onnistu 10 parhaan sakissa, vaikea on samoilla taktiikoilla parantaa.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös